Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 280 van 345)
Moderator(s): Dré
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
3-1-2009 16:50

DJ JB schreef:

Verzonken tourlabel?
Ahja, nu zie ik het. Nog nooit tegengekomen, wist niet eens dat daar passende schotels voor bestonden (of heb je deze speciaal laten maken?).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
3-1-2009 17:07
Die dingen bestaan al sinds roadie's heugenis. laugh :D

Als je absoluut zeker wilt zijn, dat je het label over 50 jaar nog kan lezen, gebruik deze.
Bouw deze in je toolcase bijvoorbeeld.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-1-2009 17:14

hugovanmeijeren schreef:

Vlinders in de stolp zetten is één van de domste fouten die je kunt maken. Als je de stolp dan op de grond wilt zetten beschadig je de vlinders! Je moet dan altijd de stolp met de vlinders naar boven weg zetten, en dan kun je er niets meer opzetten.

Groeten Hugo
Niet als je de vlinders met automatic veer gebruikt, deze staan altijd iets naar buiten en zodoende kun je ze prima gewoon op de grond zetten.

Heb je de vlinders aan de bodem zitten dan zitten ze toch alleen maar in de weg? Je kunt je eraan haken, meestal zijn ze wat vettig enz enz.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
3-1-2009 17:34

Watt-Xtra schreef:

Niet als je de vlinders met automatic veer gebruikt, deze staan altijd iets naar buiten en zodoende kun je ze prima gewoon op de grond zetten.
Juist de vlinders met automatische veer, in mijn beleving. Ik heb toevallig een stolcase waarbij de vlinders (automatisch) in de stolp zitten en moet ze altijd helemaal indraaien om de stolp redelijk veilig weg te kunnen zetten. Case is niet door mij gemaakt.

Bij alle andere stolpcases die ik heb zitten de vlinders in de bak waar het rack in staat. Nooit problemen mee. Is mij destijds door een flightcasebouwer (Dutycases drachten) aangeraden om te doen en daar ben ik blij om.

Misschien niet zo'n probleem als je alle stolpen rustig achter het podium weg zet, maar ik mag ze graag gebruiken om bijvoorbeeld mijn FX-rack mee te verhogen e.d.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
3-1-2009 20:53
Allemaal bedankt voor de complimenten en reacties happy :) !

Contour schreef:

Binnenracken zijn ook mooi met die afgeronde gefreesde uitsparingen etc.
Ben ik inderdaad ook tevreden over, het pakt ook een stuk fijner op. Ik heb eerst een paar platen gefreesd en vergeleken met het ongefreesde. Het resultaat lijkt me duidelijk wink ;) . Alle racken zijn overigens verlijmd en niet geschroefd, deze zijn allemaal rondom ingefreesd en daarna dus verlijmd. Het resultaat is zeer sterk (en stopvrij laugh :D ) geworden!

Wesley vd H schreef:

Erg handig dat je bij je binnen racks zo kant en klaar bekabeld er een stolp overheen kan zetten.
Echter gaat dit wel ten koste van de diepte zo te zien.
Klopt inderdaad, het past allemaal precies (maar er is inderdaad geen tot weinig ruimte over). De connector paneeltjes zitten exact 7 cm van de rand af, past dus precies met een powercon happy :)

Watt-Xtra schreef:

Ziet er goed uit.

Ik heb toch wel een vraagje, waarom heb je je vlinders zo geplaatst dat je de bodemplaten relatief hoog moet maken? Ik bedoel de vlinder zelf in de bodemplaat en niet in de stolp?
Om de reden die Hugo al aangeeft, nu kun je zeker de stolp (stevig) op de grond zetten. Zo warm wordt de apparatuur niet, zeker niet diegene met de dbx erin (wordt in stereo gebruikt, blijft dus zowat koud).

Tja en relatief hoog, ik geloof dat de rand vanaf de bodem (uit mijn hoofd) 6 cm hoog is. Dus je 'mist' dus net 1 He inderdaad, met de vlinder andersom zou het ongeveer 3 cm hoog worden.
Verder ziet het er erg goed uit. Welke maten heb je gebruikt?
De binnenracken zijn 52 x 52 cm. De stolpkist (groot) is een kubus (dus 45,5 x 45,5 x 45,5 cm).

hugovanmeijeren schreef:

Wat ik me zelf nog even afvroeg, waarvoor is die enorm grote schotel in het midden van je case? Die 4 kleintjes op de hoeken zijn uiteraard voor de wielen, maar wat doe je met die grote in het midden?

Maar echt waar, keurige rackjes. wink ;)

Groeten Hugo
Dat is inderdaad een tourlabel (leek me handig omdat de inhoud nogal eens varieert) met een inbouwschotel, is trouwens gewoon een standaard penn artikel.

Ik weet nog niet zeker of de volgende kisten ook met een inbouwschotel worden uitgevoerd, zijn volgens mij vrij duur (rond de 10,- euro incl. btw?). De labels kosten daarentegen weer bijna niks (in verhouding tot). Aan de andere kant weet je wel zeker dat de labels je leven lang meegaan (in goede toestand).

@mitchel,

Ik heb je terug gemaild.

Groeten, Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-1-2009 22:39
Nette kissies, valt eigenlijk weinig op aan te merken. happy :)

Voortaan wel een scherp boortje gebruiken trouwens! (Bodem case voor de toppen)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
3-1-2009 23:52
ashamed :$

Haha klopt, was al benieuwd wanneer iemand erover zou beginnen razz :p . Ik heb nog wel scherpe boortjes liggen, maar ik gebruik de wat minder scherpe boortjes voor o.a. zulke kisten (die dus volledig met schuim bekleed worden), maar ik moet zeggen dat dit er wel een beetje extreem uitziet ja.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-1-2009 00:33
Koop eens een nieuw boortje en neem die in gebruik zodra je aan de overzethoeken/vlindersluitingen begint. Er gaat een wereld voor je open. wink ;)

Een goed boortje mag rustig 5-7 euro kosten. KWB (oa bij Bouwmaat verkrijgbaar) heeft prima boren tegen een nette prijs. Nadat er een kistje of 5-6 mee gebouwd is (hangt af van het gebruik) bij het oud ijzer en weer een nieuwe pakken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
4-1-2009 10:07
Of je slijpt ze, met een simpel "creusen" bijtel-slijp-machientje goed te doen wink ;)
brabantse nachten zijn lang
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-1-2009 11:51
Hallo Dj Pacific,

Hele nette kistjes, complimenten.
Goed over nagedacht.
De binnenracken zijn 52 x 52 cm. De stolpkist (groot) is een kubus (dus 45,5 x 45,5 x 45,5 cm).
Heb je hier de maten niet verkeerd gepost?
Zo passen je binnenracks toch nooit in je stolp?

Misschien een hele stomme vraag van mij.

Hoe krijg je de onderbak + de binnenracks in een keer op de stolp?
Ook al zijn de binnenracks enigzins gefixeerd met voetjes en uitsparingen in het onderliggend binnenrack er onder.

Lijkt me erg onhandig (geen handvatten) en eng (zwaar en wankel) om in een keer de onderbak + binnenracks + apparatuur op de stolpcase te tillen.

Komt er nog een spanband (of meerdere) over de binnenracks en aan de onderbak?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)