Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 24 van 25)
Moderator(s): Dré
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
16-8-2009 21:35

DJ JB schreef:

Makkelijkste: borg ter waarde van de vervangingskosten. laugh :D
Dan ben ik benieuwd hoe vaak je nog iets gaat verhuren :-) Ik kan me geen klant voorstellen die bij afhalen van een DJ-setje 4000 euro borg contant komt achterlaten. Met het huidige politie-apparaat kun je niet veel anders dan dubbele legitimatie vragen, op verdachte zaken passen en bidden dat je 't spul weer terugkrijgt.

Ik vraag me wel eens af hoe vaak het in andere branches foutgaat met de verhuur van dure artikelen. Bijvoorbeeld auto-verhuurmaatschappijen (Sixt, Europcar, Avis, Hertz etc.). Hoe vaak zullen verhuurde gloednieuwe auto's verdwijnen of compleet gestript terug worden gevonden ?
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
16-8-2009 22:44

JVS schreef:

Ik vraag me wel eens af hoe vaak het in andere branches foutgaat met de verhuur van dure artikelen. Bijvoorbeeld auto-verhuurmaatschappijen (Sixt, Europcar, Avis, Hertz etc.). Hoe vaak zullen verhuurde gloednieuwe auto's verdwijnen of compleet gestript terug worden gevonden ?
Bij auto's kun je gemakkelijk een chip ( laten ) plaatsen, kun je makkelijk zien waar het ding staat..

Gestript vinden is een ander verhaal..
Maar volgens mij word daar best goed op het spul gelet,
wel eens een bus gehuurt bij Sixt, alle krassen en schade staan vermeld ( inc. km stand maar dat is vrij standaard )

Zou dat makkelijk gaan? Een chip in een CDJ1000? En is dat wel lonend..
If it ain't Dutch it ain't much...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2009 23:08

JVS schreef:

Ik vraag me wel eens af hoe vaak het in andere branches foutgaat met de verhuur van dure artikelen. Bijvoorbeeld auto-verhuurmaatschappijen (Sixt, Europcar, Avis, Hertz etc.).
Kloterij, net als bij apparatuurverhuur. Ga je langs het politiebureau voor aangifte, krijg je te horen dat het geen diefstal maar verduistering is (discussiepuntje) en dat verduistering geen zaak is van de politie, want civiel (nog twee discussiepuntjes). De autoverhuurbranche kan niet veel meer doen dan de hoge omeskoppen bij elkaar steken en gezamenlijk met de politie proberen hierover afspraken te maken. "Voordeel" is wel dat gestolen auto's, uiteraard binnen een bepaalde korte termijn, eenvoudiger terug te vinden zijn dan een gestolen CDJ-1000.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
17-8-2009 08:55

Sylvia schreef:

Ga je langs het politiebureau voor aangifte, krijg je te horen dat het geen diefstal maar verduistering is (discussiepuntje)
Klopt, het is verduistering. Diefstal is het als een auto zonder medeweten en toestemming van de verhuurder uit zijn garage of van zijn terrein wordt meegenomen. Hier heeft de verhuurder de auto vrijwillig meegegeven aan de malafide huurder die de auto niet komt terugbrengen en dan heet het inderdaad verduistering.
en dat verduistering geen zaak is van de politie, want civiel (nog twee discussiepuntjes).
Klopt geen reet van, verduistering is een misdrijf dat strafbaar is gesteld in het wetboek van strafrecht, art. 321-325. Zeker geen civiele zaak dus. Maar de politie roept wel vaker onjuiste dingen om vooral maar niet in actie te hoeven komen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
17-8-2009 10:52
een chip in de auto.
Gisteren is er nog ergens een dikke BMW bij een proefrit gejat shut up :X
Dan heb je gewoon de sleuteltjes met chip.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
17-8-2009 12:02
je hebt van die gps tracers; die steeds goedkoper worden.
zitten alleen nog een boel nadelen aan, duur (400 euro voor een kastje).
Helaas moet je daarnaast ook nog een telefoon abo nemen; wat de kosten nog wat verder opjaagt.
tevens gaan de accu's niet lang mee, is het maar de vraag of de ontvangst goed genoeg is, hoe schok bestendig die apparaatjes zijn en waar je ze in de cdj zou kunnen stoppen (grootte is geloof ik pakje peuken).

Als zowel de prijs en het formaat halveert lijkt me het wel degelijk de moeite waard..
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
17-8-2009 12:29
totdat de dief het kastje eruit haalt of de voedingskabel doorknipt.

Die peter van tv had dat ook een keer met motoren gedaan, omdat hij het zogenaamd beter wist dan de politie. Het systeem ging alleen werken als de motor in beweging was.
De dieven hadden hem in een container gezet en vervolgens verscheept naar wie weet waar. Was voor de ondernemer ook de laatste keer dat hij dat programma vertrouwde.
Dit was geen GPS systeem maar een ander systeem waar je tot een bepaald aantal kilometers kon bepalen waar hij stond.
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
17-8-2009 14:37
da's natuurlijk waar; andere kant is dan wel dat zeker nu niemand het verwacht.
Misschien kan je zelfs een systeem maken dat als je het kastje losknipt de cd speler niet meer functioneerd?
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
17-8-2009 16:36
Zo'n GPS 'kastje' heb ik wel eens onder mijn bus aangetroffen, dan weet je ff niet wat je meemaakt.
Maar los daarvan moet zo'n kastje wel satellieten kunnen 'zien' anders heb je er nog niks aan.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-8-2009 18:33

robertoal schreef:

je hebt van die gps tracers; die steeds goedkoper worden.
zitten alleen nog een boel nadelen aan, duur (400 euro voor een kastje).
100euro met alles erop en eraan.
Helaas moet je daarnaast ook nog een telefoon abo nemen; wat de kosten nog wat verder opjaagt.
Pre paid kaartje kost geen bal. Je gebruikt het nr om de unit te peilen.
(grootte is geloof ik pakje peuken).
De helft
Als zowel de prijs en het formaat halveert lijkt me het wel degelijk de moeite waard..
Blijkbaar heb jij je er niet in verdiept.
Het kan overigens nog goedkoper en kleiner.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)