Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 24 van 32)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-1-2009 11:49
Hallo,

Ganzz schreef:

...... Maar is het zo dat die monitor versie op zijn versterker ligt?
Aan de "voetjes" te zien op de kast komt hij inderdaad op de versterker te liggen.
Die kun je dan niet instellen of iets dergelijks?
Erger nog, als je normale "rechte" XLR-pluggen gebruikt steken ze buiten de versterker/kast uit.
Op zijn minst niet bevordelijk voor de levensduur van de pluggen en kabel.

Niet echt handig dus.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
21-1-2009 17:01
En ik maar denken dat ze goed na hadden gedacht over het bleubox concept laugh :D Maar het is in ieder geval wel een stevige monitor
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
26-1-2009 22:15
Net op een tweedehandssite een stel SA monitors gezien in bordeaux-rood, Model PS44 met een ES10 versterker ingebouwd. Ik wist niet dat SA nog andere kleuren leverde dan het mooie blauw.

KLIK

Mvg
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
26-1-2009 22:25
Op de SA site kun je de meeste boxen in verschillende kleuren laten bestellen. Uiteraard is de standaard product lijn natuurlijk dat mooie blauw! Dit vind ik persoonlijk toch wel een erg mooie kleur voor boxen!
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2053
22-2-2009 08:17
deze al gezien?
Creatief met BB!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-2-2009 19:22
Hallo Frank,

Ja die had ik ook gezien, overigens ook maar net.
Stage Accompany hebben ze geschreven met één C, eens in de zoveel tijd zoek ik daar op de string "stage acompany" en vindt dan af en toe wat.

Overigens voor een compleet verneukt setje Blue Boxen is 1300,- euro natuurlijk veel te veel geld, daar mogen mijn Blue Boxen bijna zelfs voor weg.

400,- euro voor dat setje is meer dan zat, mits de componenten in goede staat zijn.
En alles weer in originele staat te maken is.

TIP: check als het even kan altijd de woofer (vier kruiskopschroeven voor de grille even loshalen), een hele slappe woofer kan duiden op de "foute" spider die SA in het begin een korte tijd gebruikte op de SA 1503's.
Deze spider word na een vrij korte tijd te soepel.
De spider is te herkennen aan de kleur, hij is namelijk zwart.
De geel-kleurige spider heeft dit probleem niet.

Check ook gelijk dan even de foamrand, negen van de tien keer zijn ze verteerd en/of beschadigd bij de imbusboutjes (door het niet gebruiken van onderlegringen).

Meer tips voor tijdens de aankoop van een setje Blue Boxen kun je in deze post vinden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2053
23-2-2009 16:54
Was nog niet van plan deze te kopen, heb je tips al eens gelezen, en als ik BB ga kopen zal ik ze zeker meenemen.
Vond het echter wel grappig om te zien hoe ze erg creatief een BB hebben gesplitst.

Ben sinds ik een setje dubbel P26/dubbel P16 heb gehoord wel gecharmeerd van SA en ribbons. Dat ging loeihard en loepzuiver!
Wellicht als het budget en de tijd het toelaat nog eens een stel topkastjes kopen of bouwen met ribbons.
De BB heb ik in een ver verleden wel eens gehoord, maar lijken me voor ons wat te zwaar in gewicht.

Staat overigens ook nog een paar BB met zwaar verminkte buitenkant op MP.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-2-2009 08:10
Hallo Frank,

Zo'n Performer setje klinkt inderdaad niet verkeerd.
Over het algemeen klinken alle SA sets wel een beetje het zelfde.
Komt natuurlijk door het gebruik van de ribbon die vrij laag word afgefilterd, meeste sets op de 1000Hz (andere zoals de E24 op 1400Hz).
Alleen het sublaag verschilt nog al tussen de verschillende types SA kasten.

Het mooiste sublaag heeft de P16 (en P17) en de Blue Box.

Een Blue Box moet je echt inderdaad niet meer gaan meeslepen, zijn echt heel zwaar.
Zijn wel goed handelbaar als er een flight case om zit, maar blijven behoorlijk grote lompe dingen.
Maar ja dan heb je wel kasten die ook echt sublaag hebben (tot de 32Hz).

(collega van mij heeft een setje E24's te koop mocht je interesse hebben)

SA Weetje: SA heeft ooit 6 Performer 2/26 sets (zwarte kasten met goudkleurige grilles) geleverd aan Prince voor zijn oefenruimte (als PA) in Paisley Park.
De 6 sets werden ook gebruikt als monitor set op het podium tijdens het touren.
Toen zijn er ook nog 12 extra sets (met nog een optie op 8 extra) naar de States verzonden voor Prince, alleen blijkt Prince ze zelf nooit ontvangen te hebben.

Nog even wat kiekjes:

* 1 x Performer 2/26 set.
* Gevlogen.
* On stage.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
24-2-2009 18:46
Ik heb toch ook meerdere keren op een SA performer set gedraaid met een band en ook het bedijrf waar ik werk had zelf ene dubbele performer set.

Onze meningen verschillen neit zoveel van elkaar we vinden allemaal dat de toppn geweldig zijn ze dragen ver en klinken erg lekker, alleen de bassen kunnen het gewoon niet goed bijbenen of ze nu op de huidige ES versterkers zitten of op de oudere SA1600 ze blijven niet echt mooi diep laag weer te geven en ze dragen ook niet echt ver, het is net of ze onder de 55Hz weinig meer doen.

En het grote nadeel is dat is dat het spul gewoon niet te tillen is en als je dan bekijkt hoeveel man je met zo'n set kan doen, dan is de keuze voor een ander convensioneel systeem snel gemaakt (in ons geval Martin Audio).

Tot dusver onze bevindingen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-2-2009 22:44
Hallo Dexter,

dexter schreef:

Onze meningen verschillen neit zoveel van elkaar we vinden allemaal dat de toppn geweldig zijn ze dragen ver en klinken erg lekker, alleen de bassen kunnen het gewoon niet goed bijbenen of ze nu op de huidige ES versterkers zitten of op de oudere SA1600 ze blijven niet echt mooi diep laag weer te geven en ze dragen ook niet echt ver, het is net of ze onder de 55Hz weinig meer doen.
Dan heb je waarschijnlijk een set gehad/gehoord met de SA 1503 drivers, waar het sublaag afneemt naar mate je ze meer belast.
Daarom heeft SA ook de SA 1513 ontwikkeld, die blijft het sublaag beter weergeven als ze tot het maximum worden belast.

Overigens is de P17 (met de SA 1513's) de sub van SA met de beste weergave in het laag.
Vooral i.c.m. de PPA 1200, de best klinkende amp die SA ooit gemaakt heeft.

Eén P17 (of P16) kan/kon met gemak het geweld van twee Blue Boxen bijhouden.
En het grote nadeel is dat is dat het spul gewoon niet te tillen is en als je dan bekijkt hoeveel man je met zo'n set kan doen, dan is de keuze voor een ander convensioneel systeem snel gemaakt (in ons geval Martin Audio).
Het enorme gewicht van de SA kasten zal niemand betwisten.
De kasten zelf (het houtwerk dus) zijn niet kapot te krijgen.
Een echte JBL man komt hier met enige regelmaat om lege SA kasten op te halen en om er vervolgens JBL's in te plaatsen.
De SA kasten blijven tenminste heel in de verhuur, zegt hij.

Elka nadeel heeft zijn voordeel laugh :D.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)