Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 237 van 345)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
28-8-2007 23:27

TNT schreef:

Zo,eindelijk aan m,n (zoveelste) laugh :D nieuwe draaikistje toegekomen en afgemaakt.
1
2
3
Wel wat minder compact maar zal veel gaan schelen met de opbouwtijd
stroom erop AES/EBU lijntje naar m'n amprack en klaar, ontvanger van draadloze mic's moet ik nog inbouwen.
Ha! Zo kom ik tenminste ook boven je DJ-Booth uit laugh :D. Ik vind die hele hoge meubels maar niets, dan ziet het publiek meestal alleen een hoofd en af- en toe een paar armpjes boven die booth uitstekenrazz :p. (Bij verschillende al dan niet vaste opstellingen al meegemaakt. Slaat dus lang niet alleen op Marcel wink ;))...

Al met al zeer mooi resultaat Marcel. Past deze nou precies boven op je grote kabelkist? [edit]Blaat, eerst beter foto's bekijken: niet precies, maar gaat wel zo te zien happy :).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
29-8-2007 13:12
Op m'n groot meubel valt het idd een stuk lager uit, en de kabels lopen mooi achter de kist langs
dus je ziet er niks van, en hangen mijzelf (of Jasper wink ;) )niet in de weg.
in combinatie met m'n klein meubel gaat het ook perfect, kist is precies zo breed als het front,
waarbij ik de kabels ook netjes achterlangs kan leggen.

Zal binnenkort wel wat plaatjes posten bij drive-in shows.
brabantse nachten zijn lang
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-8-2007 20:20

Martijn schreef:

Een tijdje terug 2 Fogjets van de klant ontvangen, moesten kisten omheen en omgebouwd worden naar powercon. Fogjets zijn van binnen rommelig De XLRen zijn eruit gehaald om er goed bij te kunnen, erg veel ruimte was er niet. De afstandsbediening is eruit gegaan, daarvoor zit er nu powercon. van dichtbij. Ben nog een half uurtje extra ermee zoet geweest doordat Phong en Kwang het niet nodig vonden de fasedraden goed vast te zetten: 2 vielen er spontaan van de zekeringhouders, een andere moest extra aangeknepen worden. En bij 1 van de XLR chassisdelen was een draadje afgebroken, die zat ook niet goed vast. Kost niks en het IS niks. Technisch gezien is dit zwaar onder de maat, dit is eigenlijk gewoon onveilig. Liever wat meer geld uitgeven aan wat beters, van deze typische chinameuk krijg ik behoorlijke prullenbakneigingen. Ook opvallend: bij de ene fogjet moest ik het kabeltje van de sensor losmaken omdat anders de kap er niet af kon, bij de andere was de overtollige kabel (60cm) met een tywrapje bij elkaar gebonden. (...)

Verbouwde Fogjets en kisten
In hun nieuwe thuis
Achterkant
Dicht
Nu ben ik toch benieuwd wat z'on kistje kost.
Aan welke prijs moet ik herbij denken?(heb er momenteel geen budget voor shut up :X , maar ben wel benieuwd aan welke prijs ik moet denken bij z'on kistje)
Focus on the customer and the rest will follow.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
29-8-2007 20:21
even mailen naar martijn, prijzen zullen niet over het forum gaan sneaky :V
nog 10 berichten en ik word VIP!!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
13-9-2007 22:22
Heren en dames, ik heb nogal wat uit dit topic zitten lezen, maar het is erg veel en een hoop niet meer up to date.
Ik zoek een luchtpopnageltang. Ik kwam in dit topic al de site https://www.airtool.nl en https://www.tooldiscounter.nl tegen. Heeft iemand ervaring met poptangen op deze site, en kan me er 1 aanraden?
Een prijs tot zo'n 130 euro ex btw lijkt me mooi.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
13-9-2007 23:15
Da's duidelijk: bij de Tooldiscounter de Airpress tang van 159 euro bestellen. Die gebruik ik zelf ook sinds anderhalf jaar, tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad. Zullen nu misschien 10.000 popnagels mee gepopt zijn, maar blijft prima werken. Wel voor ieder gebruik een paar druppeltjes olie in de luchtinlaat en zo nu en dan de bekjes even schoonmaken. Ook met Tooldiscounter zelf goede ervaringen. De eerste tang die ik binnenkreeg was niet goed afgesteld (bleek later, waarschijnlijk fabrieksfoutje), kreeg meteen een tweede tang opgestuurd MET zegel om de andere mee terug te sturen. Ze zijn alleen niet heel snel, reken op anderhalve week tussen de betaling de deur uitdoen en de tang binnenkrijgen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
13-9-2007 23:31
Je kunt ook eens bij Overtoom kijken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-9-2007 17:06
Rodac heeft ook erg mooi spul..

en het is nog betaalbaar ook.

denk dat ik intussen alwel een nageltje of 10-15 duizend heb gepopt.. zonder problemen!
wat martijn al aangaf, onderhoud is o zo belangrijk.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
14-9-2007 18:34
Heb vanmiddag bij de plaatselijke gereedschapzaak een rodac besteld.
Is een rode tang? kost 129 ex btw ofzo.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
15-9-2007 13:20

Martijn schreef:

... Wel voor ieder gebruik een paar druppeltjes olie in de luchtinlaat en zo nu en dan de bekjes even schoonmaken. ...
Of gewoon een oliedruppelaar in de slang monteren. Niet zo'n op de tang schroefbaar plexiglaxen buisje (stoot je erg snel kapot), maar een echte druppelaar in de aanvoerslang. Nadeel is dan wel dat je deze slang enkel nog voor luchtgereedschap kunt gebruiken en niet meer om apparatuur schoon te blazen. Wil je het helemaal netjes doen, zorg dan voor een compressor met een droogunit om het vocht uit de gecomprimeerde luchte halen. De kwaliteit van de aangevoerde lucht (gehalte vocht / olie) speelt een erg belangrijke rol voor de levensduur van de tang !

Let ook even op, veel popnageltangen hebben naast smering van de primaire cylinder ook nog smering nodig van de secundaire. Vaak vind je bovenop de kop nog een klein smeerpunt. Niet vergeten !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)