Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 235 van 345)
Moderator(s): Dré
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
22-7-2007 15:18
Mooie kist. Werk je met een losse multi? Je had misschien ruimte in de kist voor een spindel met multi-connector over kunnen laten (voor in de toekomst). Hier groei je snel uit als je het on the road gebruikt.
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
22-7-2007 21:20
dat was ik ook van plan maar het kon niet want het moet af en toe nog wel eens in de auto van me ouders mee.
en met een mini cooper van me moeder en een audi A4 van me pa gaat dat niet lukken wink ;)
Waar een wil is, is een weg.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-7-2007 11:12
ziet er goed uit voor een eerste kist. Wel zou ik in het vervolg de vlinders wat meer naar buiten plaatsen
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
23-7-2007 13:43
mooi werk voor je eerste kist!

alleen zou ik in het verlog iets bredere overzethoeken gebruiken. Een overzethoek hoort volgens mij even breed te zijn als het hoekprofiel, zodanig dat de spleet tussen hoek- en sluitprofiel volledig bedekt is.

verder: vlindersloten mochten inderdaad iets verder naar buiten, en persoonlijk zou ik er ook proberen voor te zorgen dat de vlindersloten telkens tussen twee rivetten van het hoekprofiel geplaatst zijn.

ik zie ook dat je het sluitprofiel ook vastgepopt hebt. Dat is niet echt nodig. Een sluitprofiel wordt eigenlijk al voldoende op zijn plaats gehouden door de popnagels in de overzethoeken en in de vlindersloten. Extra rivetten in het sluitprofiel zelf zijn eigenlijk niet nodig.

Voorts wel een nette kist! Een eerst zelfgebouwde kist is toch voor iedereen een beetje een trots moment ...
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
23-7-2007 16:10
De overzet hoeken had ik inderdaad te klein besteld maar heb ze er toch maar gewoon op gezet.
En puur uit nieuwsgierigheid.
Wat is de reden dat de sluitingen meer naar buiten moeten?
Gewichtsverdeling of de handvaten?

Ja ben er heel trots op razz :p
Waar een wil is, is een weg.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 998
24-7-2007 09:20
Je tilt de kist aan de handvaten (tenminste dat neem ik aan sneaky :V ) en de vlinders zitten erg naar het midden. Daardoor zou de kist misschien net niet meer goed sluiten als je hem tilt. Bij zo'n mixer zal dat nog wel meevallen maar gewoon de volgende keer op letten dat je de sluitingen iets meer naar buiten zet.
Dance the night away!
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
25-7-2007 16:19
oke is prima, had ik ook wel verwacht happy :)
Waar een wil is, is een weg.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-8-2007 16:30
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-1-2008 21:55
Inmiddels is de Destroyerkist ook afgewerkt, en zijn er nog een paar andere kisten bijgetimmerd.

Om te beginnen de kist voor 4 Destroyers
Close-up
Of er een kabelbak te maken was die bovenin kon
Een Verstrooier van dichtbij

Een tijdje terug 2 Fogjets van de klant ontvangen, moesten kisten omheen en omgebouwd worden naar powercon. Fogjets zijn van binnen rommelig De XLRen zijn eruit gehaald om er goed bij te kunnen, erg veel ruimte was er niet. De afstandsbediening is eruit gegaan, daarvoor zit er nu powercon. van dichtbij. Ben nog een half uurtje extra ermee zoet geweest doordat Phong en Kwang het niet nodig vonden de fasedraden goed vast te zetten: 2 vielen er spontaan van de zekeringhouders, een andere moest extra aangeknepen worden. En bij 1 van de XLR chassisdelen was een draadje afgebroken, die zat ook niet goed vast. Kost niks en het IS niks. Technisch gezien is dit zwaar onder de maat, dit is eigenlijk gewoon onveilig. Liever wat meer geld uitgeven aan wat beters, van deze typische chinameuk krijg ik behoorlijke prullenbakneigingen. Ook opvallend: bij de ene fogjet moest ik het kabeltje van de sensor losmaken omdat anders de kap er niet af kon, bij de andere was de overtollige kabel (60cm) met een tywrapje bij elkaar gebonden. (...)

Verbouwde Fogjets en kisten
In hun nieuwe thuis
Achterkant
Dicht

Ook nog een 4HE rackje gemaakt, te zien op deze overzichtsfoto. Helaas geen tijd meer gehad om ook van de binnenkant een fotootje te maken.

Waarom ik me nooit verveel:Nieuwe kisten in de maak

Edit: links aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
9-8-2007 16:35
Zo,eindelijk aan m,n (zoveelste) laugh :D nieuwe draaikistje toegekomen en afgemaakt.
1
2
3
Wel wat minder compact maar zal veel gaan schelen met de opbouwtijd
stroom erop AES/EBU lijntje naar m'n amprack en klaar, ontvanger van draadloze mic's moet ik nog inbouwen.
brabantse nachten zijn lang
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
9-8-2007 16:42

Martijn schreef:

Inmiddels is de Destroyerkist ook afgewerkt, en.....
Netjes!!
Ziet er zeer strak en vooral stevig uit.
brabantse nachten zijn lang

Terug naar forum Reageer (zonder quote)