Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 21 van 24)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-6-2007 21:16
Vorige jaar september begonnen met een drive-in met de volgende apparatuur (was er toen niet direct allemaal, maar zo zag/ziet de eerste complete geluidset eruit):

- 2x Macro Alto 2400
- 2x DAP K115
- 2x Zelfbouwsub 600W max (bruikleen)
- 1x Behringer CX2310
- 1x Behringer 1602 mengtafel
- 1x JB Systems DJ5000 (inmiddels vervangen door JB Systems CD 670)
- 1x Behringer HP2000 pro

Alles in een Slant 114 (basis) en een 4HE kistje (sub extension set razz :p).

Qua licht huur ik 2x T4 op statief, en heb ik zelf een dubbele derby, 2x moonflower, schakelpaneel en strobo.
Nu ik ietsje verder ben heb ik ook statieven voor de K115, lichtstatief, microfoonsetje (draadloze China zooi van 30,- maar het werkt.. razz :p).

Kortom: ben lekker bezig. Volgende stap wordt een rookmachine en zelf 2x T4 aanschaffen, alleen moet ik eerst bedenken waar ik die T4's ga laten...

René
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
5-6-2007 21:25
Ik ben begonnen rond begin maart, in het jaar 2006 alles een beetje 'opgebouwd'. Nu heb ik:

Geluid;

2x Dap PR-115
Dap Radon 600
Dap 1000d Mk2 dubbelaar
Jb Systems Beat 6 Mk2
Dell Inspiron 6400 (Intel Duo Core)
Zwanenhals-ding-geval

Dit alles in een waaibomenkist van Dap wink ;) (Buiten Speakers en Laptop wink ;) )

Licht:

4x Par 56 short chrome (GE 300w MFL)
Showtec Wildmoon
Showtec Mushroom
Showtec Silverline Strobe
Showtec Laserbeam-ding
Showtec Multidim Mk2
Showtec Multidim
Skytec Deco-lichtbrug
Velleman Blacklight
Antari F80z

Ikzelf vind dat het best een mooi setje is voor een 13jarige sneaky :V (Maarja, wie ben ik? laugh :D )

Gr.

Bart
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
5-6-2007 22:07

Ganzz schreef:

Dat hoor ik vaker, maar na 4 jaar heb ik lekker nog steeds geen parren. Voor disco feesten e.d. kan het met andere effecten net zo goed
Als je een groter en serieuzer feest hebt waar de meeste bezoekers ouder als 14 of 15 zijn, en zeker als ze richting de 30 gaan, dan zijn parren toch echt de basis. Kan je overigens ook best wat leuks mee doen.

Effecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
5-6-2007 22:21
Hij heeft ook colorchangers (correct me if i'm wrong), dit is toch een 'vervanging' voor par's.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
5-6-2007 22:44

lj_pino schreef:

Ganzz schreef:

Dat hoor ik vaker, maar na 4 jaar heb ik lekker nog steeds geen parren. Voor disco feesten e.d. kan het met andere effecten net zo goed
Als je een groter en serieuzer feest hebt waar de meeste bezoekers ouder als 14 of 15 zijn, en zeker als ze richting de 30 gaan, dan zijn parren toch echt de basis. Kan je overigens ook best wat leuks mee doen.

Effecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)
Ja, met effecten bedoel ik dan ook DMX apparatuur en geen 4 rock balls oid op een rij. Ik heb een rij martin destroyers, en daar vul ik mooi de zaal mee.
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
6-6-2007 08:22
Een set van 3 scanners en 2 colors van Velleman, Met flightcases voor vervoer, een sm 1612 voor de sturing en dmx kabels, een stuk 3 mtr truss van eurotruss en de benodigde clambs en stroomkabel, Om in de bar op ons werk( shocked 8O laugh :D ) een lichtshowtje te kunnen ophangen. (ooit begonnen in de muziek met een set technics sl1200 draaitafels en een Incel mengpaneeltje en heel veel 2e hands vinyl, toen nog als hardstyle bedroom-dj die af en toe in een plaatselijke disco een setje draaide om de resident dj een pauze te gunnen, Lekker elke vrijdag rondhangen bij Midtown Rotterdam voor de nieuwe releases wink ;) ).
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
6-6-2007 10:38

Ganzz schreef:

lj_pino schreef:

Ganzz schreef:

Dat hoor ik vaker, maar na 4 jaar heb ik lekker nog steeds geen parren. Voor disco feesten e.d. kan het met andere effecten net zo goed
Als je een groter en serieuzer feest hebt waar de meeste bezoekers ouder als 14 of 15 zijn, en zeker als ze richting de 30 gaan, dan zijn parren toch echt de basis. Kan je overigens ook best wat leuks mee doen.

Effecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)
Ja, met effecten bedoel ik dan ook DMX apparatuur en geen 4 rock balls oid op een rij. Ik heb een rij martin destroyers, en daar vul ik mooi de zaal mee.
Oke, klein misverstand dan.
Onder effecten versta ik meestal de simpelere effecten die niet/nauwelijks te sturen zijn, dingen als moonflowers, mushrooms, double derby's, enzovoorts.
Met intelligent licht kan je inderdaad wel een zaal vullen, dat ben ik met je eens. Echter, een ruime collectie intelli's past in mijn beleving niet in de strekking van dit topic (beetje prijzig om mee te beginnen, setje parren is goedkoper als een fatsoenlijke movinghead).
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
22-7-2007 17:47
ik ben begonnen met een panda 2 scan van pr-lighting, daarna 2 par 56 van 300watt en een simpele 4 kanaals dimmer, toen nog 2 parren erbij + een jb systems sm1612.
hier een tijdje meegespeeld en toen de grootste fout van me leven gemaakt. een of andere vage dmx gestuurde moonflower van eurolite. daarna heb ik samen met mijn pa een hele truss contructie van buizen gemaakt boven me bed. vervolg nog 2 winners gekocht en dat is wat ik tot nu toe heb.

vriend van me heeft geluid en we willen eind dit jaar een drive in beginnen.
dus...
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
3-2-2008 02:11
Mijn eerste spulletjes?Nouja "spulletjes".Nee niks afgeracht,maar alles nieuw (vanmoeders de schat).Willeswaar geen pro maar hifi.Maar toch.Ik kon toen al zingen "Want zij gelooft in mij".Alles trouwens van Pioneer.Denk ook niet dat begin jaren 70 Pioneer al pro-gear had.Ik vind ook btw dat ik-vergeleken met enkele jonge broekjes van 12,13, 14jaar hier op het forum-een laatbloeier was,wat het dj-en betreft.Ja ik was al 20 bij m'n eerste optreden.Maar ja:jong geleerd...
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
3-2-2008 02:49

Mifex schreef:

Ik ben begonnen met..
Als eerst een ghettoblaster en een spotje die ik aan en uit deed, dat is wel HEEL vroeger laugh :D.

Ik begon met mijn eerste lampjes en dingetjes toen ik 11 jaar jong was.
Dj set: Naja we beginnen maar bij de tijd dat ik 2 cd spelers en ene mixertje had.
Ik had dus 2 normale cd spelers en een mixer zonder voorafbeluistering en zonder vu meters zonder eq. Daarna wou ik meer, en kocht ik zo'n xxlpowersound mixer. 3 kanaals, geenvooraf beluistering en geen eq. Daarna koos ik voor een grotere, 4 kanaals, eq op de masteruitgang.
Toen kreeg ik contacten met een DURE winkel hier in de buurt, en kocht ik me cd 400 van jbsystems (dat dubbele ding) en daarbij een numark dm1002x. Daar heb ik zo'n 2 jaar op gedraait. Daarna kocht ik 2 skytec broodtrommeltjes, tec2300 heette ze volgens mij, mmijn eerste cd speler met scratch wauw!!.. Nah die gingen naar verloop van tijd ook stuk natuurlijk. Ik besloot toen een hele nieuwe dj set te kopen!, mixer weggedaan en 2x cdj800 en een UMX SE aangeschaft, dit is ook mijn huidge dj set. Oja ik had ook een efx500 maar die heb ik weggedaan omdat ik hem nooit gebruikte en ik wou meer de drivein kant opgaan.

Speakers en versterker :
Begon met 2 pioneer hifi speakers en een hifi versterker. Leuk maar niet geschikt voor feestjes. Toen ging ik ramen lappen bij de benzinepomp om zo geld te verdienen. Dit was illegaal, gewoon voor 50 cent wassen we uw ramen (pompeigenaar heeft ons ook diverse malen weggestuurd). Oke mooi, 60 euro verdient shocked 8O. Daarvan kocht ik 2 skytec speakers 150 watt!! wow wat was ik daar blij mee!. (nog steeds op dat hifi ampje). Toen ik jarig was kocht ik een koda266a amp en al snel waren mijn skytec speakers opgeblazen. Toen kocht ik 2x dap mc 15. Mooi groot! kwam toen een geluid uit voor mij, na 1 jaar toch maar weggedaan. (vorig jaar was dat). Omdat ik een v3000 had aangeschaft werd mijn koda amp overbodig. Ik kreeg dat ding maar niet verkocht en die was dus 1.5 jaar niets aan het doen in mijn kamer. Paar maanden terug kreeg ik een telefoontje dat iemand mijn koda amp wou kopen, goed.. beste man heeft hem opgehaald. Vorig jaar in een weekend (vlak voor de zomervakantie)even in de nacht op newline gezeten, en daar kwam net iemand een advertentie
plaatsen met 2x b1800x en 2x b1520 van behringer voor 400 euro!!! Hij was illegaal op newline (voldeed niet aan de regels) maar toch heb ik hem even gemaild omdat ik zeer geintresseerd was. Hoppa, snel gekocht en nu heb ik dat setje dus in huis.

Licht:
Begon met 2 leuke moonflowers en een flitslampie en wat kleine dingen. Dat bleef zo wel doorgaan omdat ik licht leende. Pas vanaf vorig jaar 2 winner scanners gekocht, 8 parren, dmx sturingen e.d. gekocht en op pamarkt 2005: rookmachine antari z1000. Later kocht ik nog een krachtige stroboscoop. Ben heel magertjes met het licht, maar op feestjes kom ik er wel uit door bij een maatje te lenen/huren. Ik heb 2 weken terug een trusje gekocht 6 meter prolyte waar ik tevreden mee ben alleen nog de statieven.
Ik ben inmiddels 17, heb werk en ik spaar verder voor andere dingen.
Dat was het wel zo'n beetje, kan zijn dat ik dingen vergeten ben.
Wat verwacht ik nog?:

2 statieven voor mijn trussbrug en 2 tussenpaaltjes en een v2001 ampje. Dan is mijn basisset voor maximaal 150 mensen wel af en gaat het hele verhaal opnieuw om een nog betere/grotere set te krijgen.

Gr
Misschien leuk om alles up to date te houden:

Dj set is geworden:
2x cdj1000mk3
1x djm 800
2x cdj800mk1
1x umx

(2 dj setjes voor de verhuur)

Geluid:
V6001 + lem dx 24 processor
2 iven subjes b&c 700 watt
2 jbl eon

Licht:
2x winner scan
2x puma flower
1x titan strobe
2x t4 8 par
6 meter prolyte x30d
2x st132 statief
1x antari z1000

Tsja dit is er in grofweg 2 jaar veranderd en natuurlijk cases en kabels maar dat spreekt voor zich.

Ik vind heteen leuk topic, niet omdat ik wil patsen oid (zoveel is het nou ook weer niet, zeker niet voor vele van dit forum) maar omdat ik voor mij zelf ook een overzicht heb met wat er veranderd aan mijn show en jullie natuurlijk ook. Erg leuk om terug te kijken op je eerste spulletjes!
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)