Forum > Algemeen Forum

klantenkring

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1855
11-5-2004 17:59
Hopen dat het bij mij ook zo gaat lopen ooit razz :p
Loopt nu in ieder geval nog voor geen meter, toevallig heb ik 13 mei een Playback show en 14 Mei een voetbal club en daarna is het weer stil...
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
11-5-2004 18:43
Als je op je frontplate van je DJ meubel ofzo je website die je dan al hebt wink ;) vermeld,
is de stap voor de mensen van de voetbalclub -die misschien wel eens een feestje willen geven- veel kleiner om contact te zoeken.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
11-5-2004 18:47
ben 16 sad :( maar kan moeilijk zonder dat ik een bedrijf ben overal gaan adverteren toch...
en adverteren kost ook veel geld
dj mouse
edit? ik heb geen website/edit
nog 10 berichten en ik word VIP!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
11-5-2004 18:58

sylvia schreef:

Da's grappig, ik word ook helemaal plat gebeld voor juni en juli. Allemaal bruiloften trouwens.
Idd, zomertijd, bruilofttijd......
Alleen doe ik in de zomer niet zoveel, vanwege mijn matjes die ik dan op jaarmarkten moet slijten.
Toch heb ik wel enkele boekingen aangenomen,
simpel om niet te lang -niet- te draaien.
Ik heb januari en februari 2 maanden niet gedraaid wel aanvragen gehad, maar men kon steeds elder goedkoper terrecht, het was ook erg stil wat feestjes betreft, en de collega's haddenblijkbaar meer honger dan ik wink ;)
Wat me wel opviel was dat als je 2 maanden niets doet, dat je de eerste keer wel weer veel langer bezig bent met opbouwen razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-5-2004 19:44
2 x bewerkt. Laatst door KVM op 11-5-2004 20:12
Als "beginnende" DJ kan je niet altijd aan de bak komen.
Ik ben jaaaaren geleden begonnen met disco / licht verhuur en kort daarna ook geluidsverhuur.Ik had vrij snel een platenzaak als sponsor (alleen voor de stickers die zij hadden laugh :D en een redelijke extra korting)de naam van de drive-in show had met goedkeuring van die platenzaak dezelfde naam. Op die manier kan je ook een beetje een naam opbouwen wink ;) . En zo kan je dus regelmatig aan werk komen. Het DJ werk kent een zeer breed repetoire en is dus o.a. geschikt voor Bruiloften thema avonden e.d..De muziekkeuze is NIET wat ik persoonlijk leuk vindt maar wat "men" graag wil horen.
Op dit moment is het bij mij als DJ redelijk rustig het grote voordeel is dan de geluidsverhuur, dat loopt vrijwel altijd door.Ook ben ik op dit moment bezig met een presentatie dvd (en cd?) voor een band. (het is de bedoeling deze persoonlijk af te geven bij zaaleigenaren i.p.v. een foto, want dat doet iedereen al in het band circuit)

Zo zie je, dat als je je wat "breder" opsteld je eigenlijk wel altijd wat te doen hebt. Tevens kan je ook zelf feesten organiseren.Overigens heb ik in die beginjaren zelfs gratis optredens verzorgd om naamsbekendheid te maken, hoe vaker je ze zien hoe beter. Afwachten tot er iemand belt heeft weinig zin (mits je redelijk bekend bent) dus zal je ook zelf op pad moeten om op die manier aan DJ werk te komen. Een goede foto van je show met een duidelijk opgestelde brief wil ook helpen.Is je drive-in show meer geschikt voor de jeugd denk dan ook aan campings en jongeren centra!

De tip van Sylvia van het visite kaartje werkt bij mij perfect, ik heb regelmatig met "band" artiesten te maken en krijg van hun dus de DAT,MD of CD om af te spelen. Na afloop geef ik de "orkestband" terug met daarin mijn visitekaartje. Een groot gedeelte belt vaak terug als ze weer in de buurt moeten optreden en geluid nodig hebben.

[EDIT]Tip voor diegene die (veel) bruiloften werk hebben, neem een bos bloemen mee (o.i.d.) voor de bruid (doet het altijd goed!)[EDIT]

Martin.
kvm entertainment
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
11-5-2004 20:11
Zoals robert al verteld, je hebt op het begin veeeeel geld nodig.
in het begin is het gewoon slim om eerst veel te investeren. zodat je alles op orden hebt.
dus eerst gewoon een basissetje.
dan gaat het vanzelf wel rollen.
Robert(en de rest van Bax)hebben nogmeer geinvesteerd, zoals een homepage en adv. op internet.
en zoals hij zegt, nou strooomt het binnen.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
11-5-2004 23:05
Visitekaartjes zijn altijd handig. Zorg dat je nette, duidelijke en vooral stevige kaartjes hebt. Op die manier hebben ze altijd iets bij de hand als iemand eens op zoek is naar een drive-in.
Volgende keer Peter!
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
11-5-2004 23:35
Ben ik inderdaad met Peter eens..
Visitekaartjes zijn echt héél belangrijk..
Ik draai wel vaak buiten de drive in om in discotheken en café's, en vrij vaak vragen ze of je ook meer doet dan draaien in discotheken, en dan is een visitekaartje heel handig.
Ik moest met koninginnedag midden in de stad geluid doen, speciaal een doek laten maken met onze naam en website er op, en daar toch al een paar optie's door lopen.

En tja, zoveel mogelijk mensen vertellen dat je een drive in show hebt..altijd handig!
Komen ze vanzelf wel bij je terecht..
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
12-5-2004 07:37
Zonder geld moet je creatief zijn. en dat kan heel simpel. laatst deden we de lichten bij een feest, heb ik een stukkie hout van ongeveer een meter (was gewoon van dat witte meubel hout zegmaar) bij 20 cm ofzo, en groot verdeelt over een aantal a4tjes het adres van de website uitgeprint, en op het bordje gemaakt. laugh :D zag er prima uit, haha, en nog veel reacties door gekregen ook.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-5-2004 10:29
heb nu een geluid's set tot zo'n 200 personen, wat lichteffecten en klein spul. huur altijd een setje parren en vraag naar mijn mening niet TEveel.
100 euro plus de kosten van het huren (ongeveer 40 euro)
heb ook visitekaartjes van stevig (drukkerij) papier.
en heb nu één ''vaste klant'' is een zaaleigenaar, twee bruiloften gedaan (goed bevallen van hun en mijn kant) en in augustes een afsluiting.
het aanscrijven van jongeren centra heeft hier weinig zin omdat voorzover ik weet alle jongerencentra hier in de buurt voorzien zijn van eigen licht, geluid, en vrijwillege dj's

zie veel tip's voorbij komen als; zorg dat waneer je draait dat alles er netjes uitziet, wees sociaal tegenover je klant ed. maar dat is juist het probleem ik draai bijna nooit sad :( maar deze punten zijn die keren dat ik wel de kans krijg om te draaien in orde, tafel netjes afrokken geen snoeren troep ed.

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)