Portable media systeem
(20 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 2053 | 2-12-2012 18:24 |
Welke systemen wil je ermee demonstreren? Een dubbele sub-top combinatie van Fohhn is wat anders dan 2 omnitronic actieve kastjes op een paaltje. Oftwel staat Newhank in verhouding met wat je demonstreert? Anders een eenvoudige mediaplayer met een los rackmixertje (A&H ofzo) | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 2-12-2012 18:38 |
Als ik een apparaat vind wat precies aan mijn eisen tegemoet komt, dan ga ik misschien voor 20% af op wat anderen zeggen, ik vraag het meestal aan de leverancier (importeur dus; niet een winkeltje of zo) in kwestie zelf, zo'n antwoord neem ik veel serieuzer. Met al mijn leveranciers heb ik ook de prima afspraak dat als het niet goed bevalt, of minder is dan hun beweren, dat ik het terug kan sturen. Ik test ook regelmatig nieuwe dingen voor sommige leveranciers. ik neem een eigen "aan de tand voeling " nog veel serieuzer......dan de woorden van ieder ander Dus ja, als ik iets zoek voor een klant wat iets speciaals moet doen, en het is redelijk on target, dan laat ik het meestal wel komen. Op die manier heb ik hier en daar al een paar leuke cherrys te pakken gekregen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 2-12-2012 20:46 |
Frank76 schreef: Welke systemen wil je ermee demonstreren?Een dubbele sub-top combinatie van Fohhn is wat anders dan 2 omnitronic actieve kastjes op een paaltje. Oftwel staat Newhank in verhouding met wat je demonstreert? Anders een eenvoudige mediaplayer met een los rackmixertje (A&H ofzo) | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 8-12-2012 07:10 |
Hallo Bombes, ik zou van de NewHank producten afblijven, geluidskwaliteit is niet echt om naar huis te schrijven. Tegenwoordig gebruik ik zelf de Denon DN-700H die echt een zeer goede geluidskwaliteit heeft. De Denon (een pro media-speler met opties en functies van deze tijd) ondersteunt veel media-formats (WMA, MP3, WAV, MPEG-4 AAC, en FLAC) die via USB, AirPlay (via LAN), NAS (via LAN) en PC (via LAN) kunnen worden afgespeeld. Dat hij geen CD-speler aan boord heeft is absoluut geen gemis daar veel mensen tegenwoordig aankomen met een USB-stick, externe hdd of met hun tablet (of mobieltje) i.p.v een CDtje. Muziek vanaf een tablet of mobieltje kan zo draadloos worden afgespeeld (via de AirPlay functie van de Denon) als je in je rack ook een wireless access point (met ingebouwde switch en DHCP-servertje (eigenlijk gewoon een router dus, waarvan je de router functie dan niet gebruikt)) inbouwt. De DN-700H gebruik ik in combinatie met een mengtafel (SA 102) om demo's te geven, waarvan ik eigenlijk zelden de toonregeling gebruik (omdat ik vind dat het geluid al goed moet klinken zonder (teveel) EQ). Wil je een compacte mixer kun je bijvoorbeeld een goede 1U hoge rack-mixer aanschaffen. Wat je ook kan doen, als je maar één geluidsbron hebt (bijvoorbeeld de Denon DN-700H), is er voor te kiezen om i.p.v. een mixer een GEQ te gebruiken. Zo heb je een toonregeling (en volume regeling, die de meeste GEQ's wel hebben) die je zo aan kan sluiten op de gebalanceerde uitgangen van de DN-700H. Ik zou zeker geen "instap-spul" gebruiken voor demo's, heel veel mensen denken dat de keuze van cd/media-speler weinig of geen invloed heeft op het totaalgeluid van een (goede) set, wat dus niet helemaal juist is. Heel simpel gezegd, hoe beter je versterkers en speakers zijn hoe meer je het verschil "hoort" in het totaalgeluid door de keuze van merk/type cd/media-speler. (ik spreek uit ervaring) De Denon DN-700H heeft ook nog een ingebouwde luidspreker (die aan de voorkant zit en lijkt op een cd-speler ;-) om zo het gewenste nummer te zoeken (en voor te beluisteren) voordat je het nummer afspeelt via je systeem. De bij de DN-700H bijgeleverde afstandsbediening is ook wel handig bij het geven van demo's, ik mis alleen eigenlijk nog een volume-regeling. Met de volume-regeling zou de Denon DN-700H helemaal het ideale apparaat zijn om demo's te geven, maar wie weet komt er ooit een firmware update die deze optie toevoegt. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 16-11-2024 Berichten: 1235 | 10-12-2012 06:01 |
Zonder me te veel in bovenstaande discussie te willen mengen, maar... Wat voor nut heeft het om een mediaspeler met goede geluidskwaliteit te hebben als je voornamelijk gecomprimeerde muziek speelt? Ik begrijp uit je verhaal dat de meeste muziek door anderen dan jezelf word meegenomen. Vaak is dat mp3 (!) van matige kwaliteit. Mp3 en goede geluidskwaliteit gaan toch zowieso niet samen? | |
Free beats! | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 10-12-2012 07:32 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 10-12-2012 08:20 Hallo Hollender,Hollender schreef: Wat voor nut heeft het om een mediaspeler met goede geluidskwaliteit te hebben als je voornamelijk gecomprimeerde muziek speelt? Ik begrijp uit je verhaal dat de meeste muziek door anderen dan jezelf word meegenomen. Vaak is dat mp3 (!) van matige kwaliteit. Mp3 en goede geluidskwaliteit gaan toch zowieso niet samen?Ik vind persoonlijk als je met matige of slechte MP3's aankomt bij een demo dat je ook niet serieus aan het zoeken bent naar een goed klinkende set. Mensen die echt op zoek zijn naar een goed klinkende set nemen gewoon WAV, FLAC of MP3's (met een hoge bitrate) mee. USB sticks, externe HDD's, tablets en mobieltjes hebben tegenwoordig veel opslagruimte aan boord. Het is dus geen excuus meer om MP3's van een lage bitrate (en schijfruimte besparend) mee te nemen. De CD heeft wel zijn beste tijd gehad omdat de CD toch een kwetsbaar media is en blijft met beperkte opslag. Een (goede) media-speler is dan echt een uitkomst. Als Bombes een demo geeft van een nette versterker/luidspreker set met een Lidl-De-Luxe cd/dvd speler zal hij ook niet serieus worden genomen. Veel mensen, waaronder ik, zijn toch gevoelig voor A-merken, zoals Pioneer en Denon. MP3's kunnen een heel goede geluidskwaliteit hebben waarvan een normaal mens niet eens het verschil kan horen met een CD, WAV of FLAC bestand. Jammer genoeg hebben weinig mensen (meestal jonge) meer een idee hoe muziek van goede geluidskwaliteit kan klinken. Ze horen de hele dag niet anders als het geluid van hun mobieltje en of tablet. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 1596 | 10-12-2012 08:10 |
Naast voldoende hoge bitrate is de gebruikte encoder bepalend (met welke software is de mp3 gemaakt?). Daar kunnen grote verschillen in zitten, omdat deze software bepaalt welke informatie wordt weggegooid (wat "hoort" een mens wel/niet?). Een goede gratis encoder is LAME. | |
't is maar een hobby... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 10-12-2012 08:53 |
Na veel wikken en wegen gaan we een "hardware" speler toch achterwege laten en opteren voor een USB/FireWire interface. De laptop gaat toch sowieso mee de baan op, hier goeie FLAC media op en klaar zijn we :) Alleszins bedankt voor de tips, maar zo een ding als die Denon is in mijn ogen redelijke geldverspilling. | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 10-12-2012 18:18 |
Webbie schreef: Met de volume-regeling zou de Denon DN-700H helemaal het ideale apparaat zijn om demo's te geven, maar wie weet komt er ooit een firmware update die deze optie toevoegt. | |
Lost in Music | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 10-12-2012 18:28 |
Slim plan. 700EUR aan een hi-end media player met gebalanceerde uitgangen geven, en dat signaal dan door een 30EUR DAP-audio doos duwen. Zal de sound zeker ten goede komen :) | |