Forum > Licht

Lichtbrug buiten en kans op regen

(55 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
22-6-2012 14:52
Tja... van de andere kant...
Als je zo'n kant en klaar ding koopt, zit daar echt geen verzekering bij dat er niets stuk kan gaan hoor...
Niet goed, wel hard!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
22-6-2012 14:56
laugh :D Ok Tom, je kunt het verhaal linksom of rechtsom draaien, het zijn gewoon dezelfde apparaten met dezelfde specificaties. Ik heb me bezig gehouden met dit probleem en er zijn diverse opties de revue gepasseerd (ingang aan de zijkant, soort draaibare buis die naar beneden gericht kan worden, etc) maar uiteindelijk bleek de aanzuiging verleggen via een slang de gunstigste oplossing. Ik 'denk' het dus niet, maar ik weet het.
Ook hier kan úw reclame staan!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-6-2012 12:21
Gaat ook gezellig worden in dat tentje als het gaat regenen en er plek is voor 50 man...
vaj-ta-lie-tie
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
24-6-2012 12:32
@TimD: denk je niet dat de Elations meer hebben dan alleen die slang?
Wellicht is de aansluiting anders uitgevoerd etc etc. De regenbelasting komt namelijk van precies de andere kant.
Het regent hier best hard nu, maar toch voornamelijk langs boven en zeker niet langs onderen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
24-6-2012 14:06
Er staat bij Showtec: "ook voor gebruik in de truss",
dus ik zou er een mailtje aan wagen of dat ding op zeker op zijn kop mag hangen.

Maar goed, als je een stuk of 8 van deze dingen moet kopen dan ben je toch ook behoorlijk wat geld kwijt voor een eenmalig feestje buiten.
Een grote tent huren komt dan ook weer dichterbij als de opdrachtgever hieraan mee moet betalen.

En daar komen we weer in het aloude praatje van een opdrachtgever die jou wel wil boeken voor die mooie lage prijs ten opzichte van de vorige keer bij een ander,
maar nu kom je er achter dat het spul buiten moet hangen, en dat het zomaar eens zou kunnen gaan regenen en jouw dure spulletjes stuk kunnen in de regen.
Want je moet het van te voren weten: buiten of binnen.
Je krijgt het nooit naar beneden in een druk publiek, en op tijd voor de echte regen op het laatste moment.
Regen en wind kan echt in een tijd van 5 minuten gebeuren.

Denk maar aan vorig jaar een festival ik geloof in België, waar zelfs doden vielen door de plotselinge weer omslag, van prachtig zomers weer, naar zware storm en zeer zware regen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
24-6-2012 15:39
Pukkelpop in Kiewit

nu goed, dat was niet "in eens", ze wisten enkele uren op voorhand dat het er aan zat te komen maar ze hebben het gewoon ziekelijk onderschat.

Was ook meteen de eerste keer dat ik een GEO-S8 tot op de vlieghardware in stukken van mekaar heb weten gaan.

Alleszins: als er geen degelijke overkapping over het materiaal komt, dan hangt het bij ons gewoon niet buiten als het niet weatherproof is. Als het stuk gaat is het achteraf een heel stuk prijziger om het te repareren/vervangen dan het geld dat je hebt verdient met de job toch aan te nemen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
24-6-2012 19:31
dat is precies wat ik bedoelde te zeggen in mijn tekst.
Ik heb zoiets ook ondervangen in mijn contract:

1 Buiten: In geval van buitenevenement, is de opdrachtgever verplicht een deugdelijke overkapping te verzorgen wind en waterdicht aan 3 zijden, op zo een wijze dat apparatuur veilig en vochtvrij gebruikt kan worden, en er voldoende ruimte over is voor artiesten om op te treden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
26-6-2012 06:50
Voor dergelijke gevallen enkele ouderwetse par spots met harting aansluiting achter de hand houden.
Op de kermis hangt het er nog vol van in weer en wind.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
26-6-2012 09:08
Zelfs die botex balkjes kunnen prima tegen de regen heb ik al mogen merken, harting is natuurlijk nog beter via een externe dimmer :)
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
27-6-2012 11:50

PvG schreef:

Eigenlijk simpel:
Als het buiten moet ongeacht het weer, waterbestendig spul neerzetten. Als het niet per se hoeft, alleen buiten zetten als je zeker weet dat er geen druppel gaat vallen. Is het grijs en weet je het niet, zet je alles binnen. Zelf prutsen met zeil levert alleen maar gevaarlijkere situaties.

Btw: als er onstuimig weer is voorspeld en op de locatie staat een partytent van de craenenbroek als overkapping voor mijn spullen, dan zou ik omkeren huiswaarts...
Eigenlijk moet je gewoon dit bovenstaande aanhouden. Verder moet je je niet laten verleiden om in je gedrevenheid je eigen spullen in de waagschaal te leggen omdat de opdrachtgever geen goede fasciliteiten regelt.

Ik houd eigenlijk altijd rekening met regen, ook al is het mooi weer. Je pio setje heb je ook niet graag in de zon staan als het 30 graden is. Dan kan je eitjes bakken op je DJM mixer.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)