Forum > Algemeen Forum

Audio via HDMI.

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-5-2010 10:46
Het gaat hier om een afstand van 15 meter. Da's erg lang voor een ongebalanceerde verbinding. Onderweg pikt een kabel van die lengte gewoon (te) veel storing op.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
14-5-2010 11:58
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad Victor, de lengte van de kabel is de oorzaak, een kort tulp-kabeltje geeft het probleem niet.
Een "ground loop isolator" werkt in dit geval dus ook niet.

Aan de DAP sc-13 (waar ik er nu één van heb, en dus een tweede nodig heb) had ik zelf ook al gedacht, en zal 100% werken.
Maar nu ik toch daar over aan het denken was, is het misschien een optie om via de HDMI 7.1 te kunnen hebben.

Maar nu ik er nog eens verder over nadenk, wanneer zal ik al mijn Blue Boxen en subs aansluiten voor een 7.1 configuratie.
Het zou alleen waarschijnlijk een keer proberen zijn (buiten met beamer e.d.), en voor de rest nooit meer (of ik moet kunnen verhuizen naar een groter huis ;-).

Denk dat het toch en tweede SA-13 wordt.
Maar voor andere opties sta ik altijd open.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
14-5-2010 12:39
Wat voor kabel gebruik je dan?
Een dropveter met 3 koperstrengetjes "afscherming" ? Of een fatsoenlijke kabel met volledig gevlochten afscherming zoals bijvoorbeeld de tasker C128
Een beter afgeschermde kabel pikt uiteraard minder storing op dan een kabel waar eigenlijk elke vorm van afscherming ontbreekt.
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-5-2010 16:41

Twinscan schreef:

Webbie schreef:

Hallo Twinscan,

Tja.... je vergist je volgens mij heel erg.

Greetz Webbie...
Kun je dat onderbouwen ? Het kan best zijn dat ik het mis heb hoor, ik vertel alleen wat ik zelf te horen heb gekregen. Ben best benieuwd hoe het dan wel in elkaar zit.
Waarom moet Webbie een waarheid onderbouwen terwijl jij het forum vol dondert met de grootst mogelijke onzin? Is dat niet de wereld op z'n kop?

Tijd voor de "n00b van de maand award". Bij deze dan maar...

Enne... Sluit eens een hoofdtelefoon aan op een penlite batterij. Dan kun je naar gelijkstroom luisteren. laugh :D

@Webbie. Ik zou toch eerst eens een groundloop isolator proberen. Zeker als je al één SC-13 hebt kun je die (groundloop isolator) prima gebruiken aan de ontvangende kant. Na een kleine modificatie gebruik je hem dan én voor galvanische isolatie (en da's echt een toverwoord in veel gevallen) én voor omzetting van gebalanceerd (uitgang van SC-13) naar ongebalanceerd (ingang van je volgende apparaat).

Enige dat je daarvoor hoeft te doen is de primaire kant van de groundloop isolator "los" te maken (zodat je heet op een pen van de primaire kant kunt zetten en koud op de andere pen). Standaard zitten beide trafo's namelijk met de massa aan elkaar vast aan elke kant (en voor gebalanceerd is dat niet handig nie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
14-5-2010 17:24

Dré schreef:

Tijd voor de "n00b van de maand award". Bij deze dan maar...

Enne... Sluit eens een hoofdtelefoon aan op een penlite batterij. Dan kun je naar gelijkstroom luisteren. laugh :D
laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
dus...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
14-5-2010 18:41
Hallo Dré,

Bedankt voor je reactie.

Dan gaan we voor de "ground loop isolator" i.c.m. de DAP SC-13.

Bij de volgende bestelling bij New-Line laat ik er eentje meekomen.
Zag overigens dat ze even niet op voorraad waren.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
14-5-2010 20:28
Ik heb ze van US Blaster. Overigens ook het enige wat ik van dat merk heb. Kan niets verkeerd mee gaan. laugh :D

Kosten zullen rond een tientje per stuk liggen.
Lichtje erbij?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-5-2010 22:14

Webbie schreef:

Zag overigens dat ze even niet op voorraad waren.

Greetz Webbie...
Ik heb ze nog wel op voorraad, dus als je niet kan wachten, kan ik er maandag eentje naar je verzenden,
of komt je toevallig zondag nog op musicasions in Rijswijk?
Kan ik hem voor je meenemen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-5-2010 01:11
Hallo Tom,

Dank je voor het aanbod, maar het heeft geen haast.

En nee, ik ga niet naar de beurs.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
15-5-2010 14:27

AMX_Pete schreef:

Wat je nodig hebt is inderdaad galvanische scheiding en zo'n DAP doosje doet het zeker ook, maar er bestaan nog eenvoudiger tulp naar tulp verloopjes met trafo's erin. Kan me zo direct geen merk of type voor de geest halen, maar ik denk dat ze o.a. via Nedis te verkrijgen zijn.
Dat zijn nu juist die groundloop isolators uit de webshop ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)