Forum > Off-Zone

jouw favoriete geluidsset

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
27-6-2003 12:36
Natuurlijk heeft niet iedereen alles gehoord. Zo zal iemand die al 30 jaar in de pro audio zit, absoluut niet voor de CP reeks van Dynacord kiezen wanneer er gevraagd wordt om goede systemen, zonder budgetgrens. Dat wil niet zeggen dat iemand misschien die kasten voor zijn doeleinden perfect kan gebruiken en wellicht beter uitkomt met deze kasten dan een set van een topmerk. Ben dan alleen wel benieuwd waarom de keuze voor deze sets en niet die vele anderen die op de markt te krijgen zijn.

Na de reactie van Tom te hebben gelezen: dit soort onderwerpen kunnen best interessant worden, wanneer iedereen maar enigszins uitlegd waarom er voor een bepaalde set gekozen is/zou worden. Zo is een dap kast voor iemand die dagelijks voor 10 man uit groep 6 staat mmisschien een perfecte keuze. Het hoeft niet altijd duur te zijn.

Groeten,

Remco
Think! Audio
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
27-6-2003 12:51
Hmm, ik denk dat ik dan voor een HK-audio set ga, of een AD-systems. Die AD's heb ik gehoord, vanaf de 8" tot de 18" en ik moet zeggen dat ik ze gewoon lekker vond klinken. Voor beginner drive-in misschien wat overdreven, maar een goed klinkende geluidset is toch wel belangrijk. Versterkers erachter van AD.

Van HK de Premium Series waarschijnlijk. Niet eens zo verschrikkelijk duur, maar voor die prijs een zeer aanvaardbaar geluidje. Sub-top systeempje kom je al een heel eind.
Volgende keer Peter!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
28-6-2003 14:43
Waar ik behoorlijk van onder de indruk was, is de Funktion 1 Dance stack.
Deze stond in frankfurt in een demo ruimte. Verschrikkelijk veel luchtverplaatsing door die subs en subsub (infrabass). Mijn broekspijpen voelde ik heen en weer bewegen. Ook erg helder mid en hoog, zonder ook maar enige vervorming.

Nou is de dance stack natuurlijk niet echt hanteerbaar om er mee op pad te gaan. Maar ik zou het niet erg vinden om er een om mijn kamer te hebben. (past misschien net laugh :D )

Groeten, Maarten
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
28-6-2003 23:12

partyfish schreef:

Waar ik behoorlijk van onder de indruk was, is de Funktion 1 Dance stack.
Deze stond in frankfurt in een demo ruimte. Verschrikkelijk veel luchtverplaatsing door die subs en subsub (infrabass). Mijn broekspijpen voelde ik heen en weer bewegen. Ook erg helder mid en hoog, zonder ook maar enige vervorming.

Nou is de dance stack natuurlijk niet echt hanteerbaar om er mee op pad te gaan. Maar ik zou het niet erg vinden om er een om mijn kamer te hebben. (past misschien net laugh :D )

Groeten, Maarten
wat zou die kosten, die dance stack? vind er niks over op hun site. (www.funktion-one.com/)
in een grote zaal 1 zo'n stack in elke hoek zou een droomgeluidje geven denk ik zo shocked 8O
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
29-6-2003 13:16
Hij staat er wel op hoor: www.funktion-one.nl/producten.htm#
Dan ergens onder in het rijtje.
Wat hij kost zou ik niet weten, in ieder geval flink wat knaken (maar dan het je ook wat happy :) )

Groeten, Maarten
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-6-2003 15:29
hmmm omdat ik net kom kijken bij pro-audio weet ik dus niks goeds. ik weet wel wat ik mijn 'normale' centjes zou doen. 2 dap subs erbij kopen. uit die grijze serie met stof op de voorkant. en dan de 18" sub. en een peavey amp(of zijn die niet geweldig?) of een mission 1500. lach me nu niet uit omdat ik misschien de meest amateuristische zooi ever heb opgenoemd. sad :(
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
29-6-2003 15:36
niemand lacht je uit, iedereen is klein begonnen. Misschien doe jij dan over 10 jaar wel geluid voor sensation en zijn die andere putjesschepper geworden wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
29-6-2003 16:54
Erg tevereden ben ik over de CX-PRO serie van Dynacord met versterking van de PA amps van Jamo, later nog Dynacord 18Inch subjes en nog een [denk Jamo] amp, en ik ben helemaal blij, vind het geluid gewoon erg goed, niet kapot te krijgen, en een kwaliteit van heb ik jouw daar, dus vandaar mijn keuze happy :) wink ;)

Groeten, Bob
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
30-6-2003 18:14
Misschien is het toch leuker om het budget WEL in de gaten te houden. Dan zou het topic wellicht nog ENIG nut kunnen hebben.

Dus bijvoorbeeld: Waarom zou je voor een budget van xxx en een yyy toepassing kiezen voor merk zzz???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
30-6-2003 22:31
12 LapHorns + 12 LabTops (project) met QSC PL amps en DBX randapparatuur.

Is niet MEGA KEI duur en nog te doen, en is mijn doel wink ;)
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)