Forum > Off-Zone

jouw favoriete geluidsset

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2003
Laatste: 10-2-2005
Berichten: 58
27-6-2003 09:37
als je het geld ervoor had

wat is dan DE geluidsset die jij zou kopen dus echt waarvan jij denkt dat het niet meer beter kan??

het gaat hier over versterkers en boxen
Staat een boom in het bos..gaat ie zitten..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-6-2003 10:27
Favoriete geluidsset voor wat? Voor thuis, drive-in show, kleine of grote concerten, vaste installatie? Onbeperkt budget? Als dat maar goed gaat in dit topic...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2003
Laatste: 10-2-2005
Berichten: 58
27-6-2003 11:19
voor je drive-in show

het bedrag is onbeperkt.
zou ik wel eens willen weten wat iedereen dan zou kiezen.
Staat een boom in het bos..gaat ie zitten..
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
27-6-2003 11:24
moet de TS niet zelf beginnen? wink ;)
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
27-6-2003 11:32
1 x bewerkt. Laatst door Remco op 27-6-2003 12:24
Hallo allemaal,

Dit is natuurlijk een erg lastige vraag, omdat de keuze voor een geluidsset van zeer veel factoren afhankelijk is. Zo is het natuurlijk niet handig om met een line-array kinderfeestjes af te gaan, dus er moet naar de gemiddelde klus worden gekeken. Veel goede systemen zijn flexibel genoeg om redelijk uit te breiden tot iets groots. Toch heeft vrijwel ieder bedrijf enkele verschillende kasten/systemen om meer markten te bestrijken. Het woord `smaak` is tenslotte ook nog van groot belang. Iedereen zal uiteindelijk een andere smaak blijven houden gelukkig.

Met dit verhaal als inleiding nu meer het antwoord op je vraag:

Ikzelf heb enige tijd geleden een geluidsset van het merk Funktion-One aangeschaft.
Zo heb ik inmiddels speakers uit de reeks Resolution 2 en Resolution 5. Zowel fullrange kasten als echte toppen dus waar een sub (F218) onder moet.
Ik heb voor deze set gekozen omdat er enkele grote voordelen zijn ten opzichte van andere types/merken. Zo zijn deze kasten extreem compact en licht. Al dat gesjouw met kasten van 120 kg zie ik niet zitten, zeker niet over een tijdje aangezien ook de wetgeving steeds strenger wordt. Bovendien kost ruimte geld. Als een kast 2x zo klein kan zijn, dan neem ik graag die. Zowel in opslag als bij vooral transport is dit zeer handig. Aangezien de kasten stapelbaar zijn, bespaart mij dit gewoonweg geld bij het transporteren van de systemen.

Bovendien gaan de kasten erg hard, zonder de normaal gesproken hoeveelheid vervorming. Doordat ze erg efficiënt omgaan met het versterkervermogen, hoeft er een stuk minder vermogen op te staan (scheelt veel geld aan versterkers). Ikzelf vind het geluid op feesten vaak erg agressief in het mid-hoog of schel. Dit had ik de eerste keer niet toen ik Funktion-One hoorde, ondanks dat het zeer hard stond te spelen.

Dit alles is natuurlijk niet genoeg, het moet daarbij ook uitstekend klinken. Naar mijn idee (oren) klinken deze kasten fantastisch. Het laag is strak, niet traag, draagt erg ver en gaat ook echt laag. Mid klinkt open en is krachtig, waardoor de verstaanbaarheid perfect is. Hoog is zuiver, niet agressief en sprankelend. De systemen dragen enorm ver en houden hun geluidsdruk over een grote afstand.

Naast deze punten gaat het stacken en vliegen in een zeer korte tijd, door het geïntegreerde vliegsysteem in de touring kasten.

Als er geen vraag naar een systeem is, heeft het uiteraard weinig zin om dit te kopen. Omdat gelukkig steeds meer mensen kwalitatief goed geluid willen op hun evenement in de breedste zin van het woord, is en komt er in korte tijd veel vraag naar dit merk. Dit waren de hoofdredenen waardoor ik besloten heb om Funktion-One aan te schaffen. Punten als; ondersteuning van de importeur, aantal kasten op voorraad bij bedrijven etc, hebben ook een rol gespeeld zoals iedereen zal begrijpen. En het laatste, niet geheel onbelangrijke punt, het financiële deel en het deel `waar voor je geld.....`

Zo, dat is mijn gemaakte keuze en de toelichting ervan. Ik ben benieuwd naar wat anderen voor keuze gemaakt hebben, of zouden willen maken.

P.s. Voor de duidelijkheid: je zal mij nooit horen beweren dat Funktion-One het enige goede merk is, of HET beste systeem ter wereld is. De keuze voor een merk, maak je op basis van veel verschillende aspecten (zoals ik hiervoor genoemd heb) en dat is voor iedereen anders.

Groeten,

Think! Audio
Remco
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
27-6-2003 11:45
Dynacord - CP Serie / PowerMax 5 ofzo

Zeer nette boxen ... en ook best prijzig
DaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2003
Laatste: 10-2-2005
Berichten: 58
27-6-2003 12:06
oke ik dan ook ff.

ik vind de hk audio projektor set echt strak.
ook de P5 limited edition is ook heel mooi
Staat een boom in het bos..gaat ie zitten..
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
27-6-2003 12:17
Heren, dit onderwerp wordt een stuk leuker wanneer iedereen zo goed mogelijk uit probeert te leggen waarom hij een bepaalde set zo goed vindt. Probeer het eens wat uitgebreider toe te lichten. Wat is er zo goed aan de Projector/CP kasten? Ik hoor het graag.

Groeten,

Think! Audio
Remco
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
27-6-2003 12:25
denk dat weinig hier echt wat kunnen zeggen, veel hebben het niet gehoord, maar zien het ergens staan...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-6-2003 12:33
typisch zo'n post van ik wil graag aandcht, en weet niet hoe ik dit moet krijgen sad :(
Dus dan doen we maar iets waar alle beginners antwoord op geven razz :p

Of houd me te goede,.........
heb je de staatsloterij gewonnen en wil je veel geld uitgeven? laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)