Forum > Licht

Frost filter

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
24-3-2008 14:06

RoOoYtJuH schreef:

Het wordt ook vaak gebruikt om LED parren een wat mooiere bundel te geven, IPV die lelijke ledjes.
De bundel wordt er niet mooier op, je stopt enkel je LEDjes weg achter een melkachtige filter...
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
24-3-2008 15:16

Marky schreef:

RoOoYtJuH schreef:

Het wordt ook vaak gebruikt om LED parren een wat mooiere bundel te geven, IPV die lelijke ledjes.
De bundel wordt er niet mooier op, je stopt enkel je LEDjes weg achter een melkachtige filter...
Ik dacht van wel, maar iig zie je als het goed is niet al die afzonderlijke puntjes, maar ongeveer het effect van een normale lamp.
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-3-2008 16:11

RoOoYtJuH schreef:

Ik dacht van wel, maar iig zie je als het goed is niet al die afzonderlijke puntjes, maar ongeveer het effect van een normale lamp.
Volgens mij haal je totaal de strakheid van je bundel weg, en buiten dat ook een stuk van de lichtopbrengst.

Naar mijn idee plaats je een frostje omdat je niet in die erwtensoep wil kijken.
Maar als je er niet inkijkt heb je er ook geen last van....(..Wat een logica wink ;))

Martin.
kvm entertainment
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
25-3-2008 07:33
Een frost filter maakt inderdaad licht wat zachter dan hakt het minder in het gezicht.
Dit word heel veel gebruikt in de ENG camera wereld(camera's die er op uit gaan om een item te filmen).
En je ziet het ook vaak terug komen in studio's en theaters.
Het is net even het filtertje wat het een wat mooier totaaltje maakt. happy :)

Maar een functie en wat er gebeurt bij een filter kun je het beste gewoon zelf proberen en bekijken.
Dat is toch anders dan het uitleggen ervan, straks verwacht je wonderen van een frost filter.. wink ;)

Zal vandaag op mijn opleiding gelijk even kijken of het het pdfje mee kan krijgen met inhoud over filters. happy :)
Waar een wil is, is een weg.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
25-3-2008 10:43

RoOoYtJuH schreef:

Ik dacht van wel, maar iig zie je als het goed is niet al die afzonderlijke puntjes, maar ongeveer het effect van een normale lamp.
Maar waarom is het precies een probleem die ledjes te zien? Bij een normale lamp zie je, als je er recht in kijkt, één bron waarbij gelijk de tranen in je ogen springen en je een tijdje niets meer ziet. Is dat WEL wenselijk dan?

Ik vind het een beetje "teugels op een auto omdat een paard en wagen dat ook heeft" verhaal...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-3-2008 11:03

Dré schreef:

RoOoYtJuH schreef:

Ik dacht van wel, maar iig zie je als het goed is niet al die afzonderlijke puntjes, maar ongeveer het effect van een normale lamp.
Maar waarom is het precies een probleem die ledjes te zien? Bij een normale lamp zie je, als je er recht in kijkt, één bron waarbij gelijk de tranen in je ogen springen en je een tijdje niets meer ziet. Is dat WEL wenselijk dan?

Ik vind het een beetje "teugels op een auto omdat een paard en wagen dat ook heeft" verhaal...
Tja hier worden die ledparren veel gebruikt in lage danscafé's e.d. allemaal leuk en aardig, maar dat ziet er toch echt een stuk beter uit MET frostfilter. Anders ziet men wanneer men naar de lamp kijkt (en dat gebeurt als ze zo laag hangen) alsnog alleen maar rood/groen/blauw.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
28-3-2008 02:07
Zoals je niet in een een tungsten lamp kijkt, kijk je ook niet in de nieuwe generatie LED.
Ik was heel erg sceptisch over LED maar ik heb mijn standpunt moeten wijzigen.

Xenon still rulez over LED (thank the gods)

Ik ben het met Dré eens, waarom zou je je druk maken over waar de lichtbron vandaan komt?
Zolang het te belichten object voldoende verlicht is,
is de missie geslaagd.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)