Forum > Geluid

Welke 18 inch sub is de beste keus?

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
21-9-2005 21:51
Een beetje fatsoenlijke steekwagen kan 2 subjes tegelijk hebben zelfs. Hangt natuurlijk ook weer een beetje af van de grootte/kracht van de persoon in kwestie wink ;)
Volgende keer Peter!
Ronny BStandaard Lid
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
21-9-2005 23:00
Van mijmag je altijd eens komen luisteren dat is geen probleem wel even een afspraak maken dan kan ik proberen een ruimte regelen wara het ook makkelijk kan.

Steek waggen gebruik ik niet. maar wel een hondje. en zit er echt over te denken om er wielen onder te maken is toch wel een stuk makkelijker.

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de B1800X, ik weet niet hoevaak jij ze gaat gebruiken? maar zoals ana gegeven bij normaal gebruik gana ze nog lang mee ook. 9niet dat dat bij de dap kasten niet zo zou zijn maar daar heb ik geen ervaring mee)

Wil je iiets weten laten het weten of stuur een mailtje.

Groeten
Ron
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Bigf00tStandaard Lid
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
22-9-2005 00:17

john_voof schreef:

Is het de bedoeling dat de subs ook mee gaan naar de Lascar 1 okt.? wink ;)
Nee, maar ik wil wel een extra setje wegzetten daar, booth komt deze keer op het podium.

john_voof schreef:

[offtopic schreef:

P.S. Was jij ongeveer 3 weekjes geleden niet toevallig in de Lascar op zaterdag avond?
Kan kloppen, ik kan de laatste tijd eigenlijk beter ieder weekend mn tentje opzetten in Schijndel, scheelt veel op en neer rijden wink ;)

bartsegers schreef:

wat wil je nu, sublaag uit 18" ?

vanwaar de punnishers dan ? die zijn niet in staat dat te bereiken met 2 sterk

en als 2 punnies 4 grote 18" kasten evenaren, wist ik wel wat ik deed met mn rug.

zelfbouw? is dat ook een optie. anders kun je kijken naar een setje zelfbouw 18" hoorns.
2e hands labsubs lukt je misschien wel 2 stuks voor 1000 euro. heb ze onlnags nog zien langskomen
Ik wil idd sublaag. Aangezien ik er (nog) weinig ervaring mee heb stel ik deze vraag ook.

Zoals ik jou hoor vallen Punishers dus al af voor mij. Zelfbouw is een optie maar ik heb liever iets compleet (wegens tijdgebrek en op dit moment een nieuwe garage in de maak, momenteel even geen hobbyruimte dus..)

Zouden 2 labsubs meer doen dan 4 x behringer bijv?

Ronny B schreef:

Van mijmag je altijd eens komen luisteren dat is geen probleem wel even een afspraak maken dan kan ik proberen een ruimte regelen wara het ook makkelijk kan.
Zou heel mooi zijn happy :) Mail ik je wel even over oke?

Ronny B schreef:

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de B1800X, ik weet niet hoevaak jij ze gaat gebruiken? maar zoals ana gegeven bij normaal gebruik gana ze nog lang mee ook. 9niet dat dat bij de dap kasten niet zo zou zijn maar daar heb ik geen ervaring mee)
Zullen ongeveer maandelijks gebruikt worden. Dit voor de (kleinere) evenementen die ik organiseer waarbij geen of te weinig standaard geluid aanwezig is.

De reacties over de Behringer zijn dus redelijk goed als ik het zo zie. Ook iemand ervaring met de DAP 18 inch kasten?

Ik snap wel dat ik voor dit budget geen topset koop, maar prijs/kwaliteitsverhouding kijk ik persoonlijk altijd veel na.
DriveinteamStandaard Lid
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
22-9-2005 07:51
2 bij labsubs heb je net als bij punisher meerdere nodig om dieper te komen. En harder te gaan. En ik denk toch dat 4 18" het moeielijk krijgen tegen 2 punishers. Met 4 tegen 4 is het sowieso afgelopen. Dat winnen ze wel heel zeker.
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
22-9-2005 09:43
dan heb jenog geen twee labsubs gehoord. door hun omvang en constructie (ik ga er niet op in, leesvoer TE OVER) deze kasten zijn juist ontworpen om de voordelen van hoornkasten te combineren met goede dipegang.
RademakersVIP Lid
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 21-11-2024
22-9-2005 10:40
De Labhorn is natuurlijk wel ontworpen voor gebruik in stacks van 4 á 6. Met eentje per kant zullen ze een flinke dip hebben tussen de 35 en 55 Hz. Ook zijn het flinke bakbeesten met genoeg gewicht om je het drive-in-leven zuur te maken.

4 x 18" (budgetkasten) zullen net iets meer/ net iets minder presteren als 2 Punishers (in het frequentiegebied van de Punisher). De vergelijking is helaas een beetje krom, aangezien Punishers bedoeld zijn voor maximale SPl ten koste van laagweergave. Terwijl de meeste 18" meer diepgang zullen bieden maar minder belastbaarheid en uiteraard een lagere gevoeligheid. Die 6 dB extra (1/2 t.o.v. 2/4) overbrugd echter een flink gat.

Een goede 18" (van vergelijkbare grootte, hoewel meestal kleiner) zal enkele dB'tjes minder leveren als een Punisher maar qua frequentierespons meer in de buurt kunnen komen van 2 Punishers (Hoffman's Iron Law).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Bigf00tStandaard Lid
22-9-2005 12:02
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Rademakers schreef:

De Labhorn is natuurlijk wel ontworpen voor gebruik in stacks van 4 á 6. Met eentje per kant zullen ze een flinke dip hebben tussen de 35 en 55 Hz. Ook zijn het flinke bakbeesten met genoeg gewicht om je het drive-in-leven zuur te maken.

4 x 18" (budgetkasten) zullen net iets meer/ net iets minder presteren als 2 Punishers (in het frequentiegebied van de Punisher). De vergelijking is helaas een beetje krom, aangezien Punishers bedoeld zijn voor maximale SPl ten koste van laagweergave. Terwijl de meeste 18" meer diepgang zullen bieden maar minder belastbaarheid en uiteraard een lagere gevoeligheid. Die 6 dB extra (1/2 t.o.v. 2/4) overbrugd echter een flink gat.
Johan hier heb ik iets aan. Punishers zijn zeker dingen waar we voor in de toekomst aan denken maar dan willen we het meteen goed doen door 4 stuks te nemen. Eerst 2 kopen en later uitbreiden is geen optie aangezien we de set op kort termijn in gebruik willen nemen. Waarschijnlijk kiezen we dus voor 4 x 18 inch.

Wie heeft er ervaring met zowel de Behringer B-1800X en de DAP AX-18B? (dit zijn volgens mij de enigste 18 inchers die binnen ons budget passen).
Bigf00tStandaard Lid
23-9-2005 13:01
Inmiddels is het setje al besteld.

4 x DAP AX-18B

en

2 x DAP PALLADIUM P-2000 Vintage

Denk dat we hier wel even mee vooruit kunnen..
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
23-9-2005 16:41

Bigf00t schreef:

Inmiddels is het setje al besteld.

4 x DAP AX-18B

en

2 x DAP PALLADIUM P-2000 Vintage

Denk dat we hier wel even mee vooruit kunnen..
en X-over ?
of heb je die al?
mvg
marijn
Bigf00tStandaard Lid
23-9-2005 17:02
Ja we hebben een CX-3400

Terug naar forum Reageer (zonder quote)