Forum > Zelfbouw Speakers

Budget (waarschijnlijk Eminence) Project

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
9-4-2005 21:05
Er is sowieso nooit één ontwerp het beste, je kan voor iedere toepassing wel een specifiek iets verbeteren.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
10-4-2005 08:54

Stefan schreef:

Er is sowieso nooit één ontwerp het beste, je kan voor iedere toepassing wel een specifiek iets verbeteren.
Dat bedoelde ik dus !!!
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
10-4-2005 11:44
en dat is voor de sm115 van beyma ?
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
10-4-2005 17:23

Peter v D schreef:

Heeft iemand nog een driver file van de SM-115 voor WinISD PRO, zodat ik mijn laatste vergelijk kan maken voordat ik hem waarschijnlijk ga bestellen hier wink ;)

Graag even mij mailen ... dan krijg je een ander adres en daar kan het meteen naartoe ... deze breng ik liever niet openbaar ... shut up :X
Kan niemand mij hier aan helpen shut up :X
MMDStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 18-9-2015
Berichten: 107
10-4-2005 19:55
Je zou ook de moeite kunnen nemen om deze zelf in te voeren in Winisd.

Hier de parameters van de sm-115:
www.new-line.nl/v/61
Groet André
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
10-4-2005 21:15
Gek genoeg heb ik dit al 3x geprobeerd en is het nooit gelukt sad :(

Dus als iemand het toch kan sturen shut up :X
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
10-4-2005 21:57
Kijk eens in de 'help' van het programma, en dan met name het 'getting started' gedeelte. Deze bevat een help over het invoeren van de speakergegevens genaamd 'Entering new driver data', hierin wordt precies verteld welke gegevens je in welke volgorde moet invoeren.

Zelf voer ik de gegevens zo in (volgens help):
1. Voer de MMS en de CMS in, indien één of beide niet mogelijk zijn: voer Fs in.
2. Voer SD, BL en Re in.
3. Voer RMS en QMS in.
4. Voer Hc, Hg en Pe in, indien Hc en/of Hg niet beschikbaar is; voer Xmax in.
5. Voer het aantal voicecoils in.
6. Check of Znom klopt (dat moet de opgegeven impedantie van je driver zijn).
7. Voer tenslotte Qes, VAS en QTS in.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
12-4-2005 16:57
Gedaan volgens deze volgorde maar als ik het vervolgens op wil slaan krijg ik het bericht dat de data niet juist is ... dus kan niet saven, ik heb alles 5 x gecheckt, ik kan screenie geven.

https://img169.echo.cx/img169/7208/foutmelding3pp.jpg

Ik word echt helemaal gek. shut up :X
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1344
12-4-2005 17:20
Je voert te veel T/S-parameters in. Qts volgt uit Qms en Qes, dus 1 van de drie hoeft sowieso niet ingevuld te worden. Qms kan uit overige invoer berekend worden.

Voer achtereenvolgens in: Fs, Vas, Re, Bl, Le (optioneel), Sd, Xmax, Pe , eventueel het aantal spoelen (bij PA vrijwel altijd 1) en tenslotte Qts.

Persoonlijk vind ik de functie ietwat overdreven aangezien de T/S-parameters van de driver in de praktijk nogal kunnen wisselen. Het geeft al wel een eerste inzicht in het gesjoemel van de fabrikanten.

Wat je ook kunt doen: Gebruik versie a6, die heeft die functie nog niet, terwijl bestanden (drivers en projecten) tussen a6 en a7 gewoon uitwisselbaar zijn

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
12-4-2005 17:33
allereerst: waar haal jij die gegevens vandaan? die gegevens kloppen namelijk voor geen meter (of het zijn natuurlijk niet de gegevens van de SM-115)

ten tweede: zorg dat je de waardes van de gegevens goed hebt, zo zie ik bijvoorbeeld op het bijgevoegde plaatje een SD(conus oppervlak) van 0,1 vierkant centimeter. De eenheid waarin het oppervlak kan worden weergegeven kan je veranderen door achter het invoervakje op de waarde te drukken (in dit geval dus cm^2), je ziet dat de eenheid nu veranderd in een andere eenheid (cm^2 --> mm^2). Druk er net zo vaak op totdat je de eenheid ziet waarin de fabrikant het gegeven heeft uitgedrukt, en vul dan pas de waarde in.

ten derde: Ik zie wat je fout doet. Als je een nieuwe driver wilt invoeren moet je altijd de 'auto calculate unknown' functie aanzetten, dan ga je het rijtje af zoals ik je dat gezegd heb (of zoals Rademakers het gezegd heeft). Je ziet de getallen die groen worden door jezelf zijn ingevoerd. Als je bijvoorbeeld de SD invoert en daarbij voer je de Xmax in, dan krijg je de Vd uitgerekent. De SD en de Xmax zijn hierbij groen; deze heb je immers zelf ingevoerd, de Vd is echter blauw; deze is door het programma uitgerekent aan de hand van de SD en de Xmax (en is daardoor blauw). De blauwe getalletjes kan je dan ook gewoon laten staan: deze zijn vaak nog iets nauwkeuriger/ realistischer dan de opgave van de fabrikant.

kort gezegd: let dus op de eenheden; let erop dat je GEEN blauwe getalletjes veranderd (DAN krijg je die error waarvan je de screendump liet zien) en zorg dat je de juiste driverdata invoert.

Mocht het je NOG niet lukken, post hier dan even je probleem dan kunnen we het bekijken en je verder helpen (want als je dit niet lukt kan je bij evt. verdere simulaties je driverdata NOG niet invoeren)
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Terug naar forum Reageer (zonder quote)