Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 192 van 345)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
14-9-2006 15:09
Omdat je dan niet overal losse par balkjes hebt slingeren.
De kabeltjes, filterframes etc. blijven bij mij altijd overal achter hangen. Zeer frustrerend.
Bovendien kun je als het in een kist zitten lekker stapelen.
Ben hier ook bezig met een kistje voor een enkele t4 met short parren. Heb alleen geen tijd nu om hem af te maken...
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
14-9-2006 15:10
Maar ik neem aan dat je niet na iedere kras of deuk een nieuwe can pakt? Op den duur is dit dan toch een betere oplossing dan blijven vervangen. Bovendien kun je nog een hoop andere troep erop stapelen, wat ik met losse barretjes niet zou doen. Parbarretjes zijn juist vervelend door een aantal losse snoeren en beugeltjes die overal achter blijven haken. Een kist werkt dan toch fijner. En je raadt 't al, heb hier ook de parren in kist. wink ;)

Maarten en ik zeggen dus praktisch hetzelfde... razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
14-9-2006 15:55

Patrick Beuken schreef:

Handig, maar ik snap niet waarom men hiervoor cases (laat) maken. Op z'n tijd een nieuwe parcan is toch een stuk goedkoper dan zo'n case?
Zoals martijn al zei "handig stapelbaar e.d.".

Maar ook: De kist is niet zozeer bedoeld om de parren te beschermen maar om andere dingen tegen de parren te beschermen. Met name de filterhouders zijn erg onvriendelijke dingen (zelfs als je ze 8-kantig knipt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
14-9-2006 16:29
Inderdaad is het vooral het stapelen en rijbaar waar het om gaat. Maar ook je parren blijven gewoon netter. In het verleden altijd los vervoerd maar aangezien we veel bruiloften doen en onlangs een nieuwe set parren erbij hebben, wouden we deze net houden om beetje representatief aan te komen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Patrick BeukenStandaard Lid
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
14-9-2006 16:40
Bij grote klussen is t idd wel handig. Maar ik hield het in gedachte dat je zo'n dingen altijd wel ergens aan de wand van de vrachtwagen ofzo kunt hangen, maar als je veel stuff mee moet nemen is dat idd lastig.
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
14-9-2006 16:50
ALs je veel parren hebt dan stop je die niet in cases maar in meatracks. Cases zijn juist om het zaakje heel te houden als een meatrack te groot / te onhandig is.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
15-9-2006 12:22

big bang schreef:

ALs je veel parren hebt dan stop je die niet in cases maar in meatracks. Cases zijn juist om het zaakje heel te houden als een meatrack te groot / te onhandig is.
Een meatrack kan niet even buiten in de regen staan, een case wel. Het lijkt me dan ook eerder dat je voor een meatrack kiest als een flightcase verhoudingsgewijs te duur gaat worden ;-)

Overigens hebben beiden hun voor en nadelen (en zijn er ook zat grotere verhuurders die daarom BEIDE systemen hanteren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
15-9-2006 23:01

Dré schreef:

Overigens hebben beiden hun voor en nadelen (en zijn er ook zat grotere verhuurders die daarom BEIDE systemen hanteren).
Uit ervaring weet ik dat je een meatrack met parren best wel even in de regen kunt laten staan. De meest gangbare vormen van par-shells zijn redelijk spatwaterdicht . Als je daarna de handel aan gaat sluiten is de hitte van de par genoeg om al het water te verdampen.

Bij heel veel regen helpt geen van beide.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Ronny BStandaard Lid
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
16-9-2006 20:04
naar mijn mening toch makkelijk om je parren te beschermen, maar: ik heb echt lang niet altijd ruimte om deze te vervoeren! meestal hang ik mijn parren aan het "dak" van de aanhanger. voor grote bedrijven met meestal ook grotere transportmiddelen (waar rekken een cases is kunnen in de hoogte) is het wle makkelijk. maar voor iemand zoals ik die ook nog gewoon huiskamer feestjes doet is het te ruimtevretend.
Mocht ik de ruimte hebben zouik het waarschijnlijk ook ik cases doen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
16-9-2006 20:36
Case voor parren kan best handig zijn, maar bij het gebruik van veel parren gewoon een stuk omslachtiger en duurder. Kruipt beste partij hout in zon kist, en ze zitten meestal "maar" per 2 barren erin. Als je de kostprijs gaat vergelijken met een meatrack komt een meatrack toch een stuk voordeliger uit. Feit is dat als je vaak met maar 2 barretjes op pad bent een case gewoon handiger is omdat een meatrack dan te groot is. Of je moet er nog andere dingen als effecten inhangen. Meatrack is wat dat betreft een stuk flexibeler. Alles met haak kan erin laugh :D

Ligt er dus maar aan waarvoor je het gebruit, kan beide handig zijn in bepaalde situaties.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)