Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 142 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-2-2006 16:23

yoghurt schreef:

Mooie kissies hoor Martijn, dat 10HE rack die wielen staan die niet te ver naar buiten?
Ze zitten redelijk aan de rand van de wielplaat, maar vallen nog wel mooi onder 't kistje. Ze kunnen ook niet te ver naar binnen worden gezet, omdat je anders niet meer goed bij de remmen kunt komen.
En waarom had je ervoor gekozen 1HE extra in die nieuwe scenemaster case te stoppen? Is dat om eventueel later nog eens wat anders erin te gaan stoppen?
Nee, dat niet. De kist van de Qcommander heeft voor en achter ook een blindplaat. Om het dan een beetje hetzelfde te houden in deze case ook maar een erbij gestopt. Overigens hadden de blindplaten in die andere kist WEL een functie.

henkie oet nee schreef:

Die 10HE vindt ik eigenlijk wel de mooiste wink ;)
Daar zit ook een hoop liefde en tijd in. wink ;)

Victor schreef:

Maar is het nou wel een goed idee om de Driverack solo in een kist te stoppen? Dat maakt het nodig om iedere keer veel te bekabelen, wat ten eerste veel tijd kost en ten tweede kans op (kostbare) fouten geeft. Ik zou zeggen: processors zoveel mogelijk samen met de versterkers in een rack.
Kwa bekabelen valt het best mee; 4 XLR lijntjes extra. Er komen nog labels bij, dus een fout is niet zo snel gemaakt. Mocht er toch een kabel verkeerd zitten, dan hoor je vanzelf en prik je het alsnog goed.

barbara schreef:

Waarschijnlijk zo gedaan dat hij los in de verhuur kan?
Aan verhuur doe ik niet. Ik een beetje netjes omgaan met m'n spullen, en dan door een ander laten verpesten. Vriendelijk bedankt. Je zult het maar eens stuk terug krijgen en het die avond nodig hebben... De apparatuur schrijft dan harder af dan dat de huur oplevert. Niet rendabel voor mij dus.

Tkima schreef:

Vooral voor de koeling zal hij apart in een case zitten. Ik dacht dat Martijn Carver amps heeft die nogal warm/heet worden, en de driverack is dan waarschijnlijk niet zo blij met al die (opstijgende) hitte.. wink ;)

Hoe diep is die case voor de Driverack?
Warmte was inderdaad de belangrijkste reden. Daarnaast ben je een stuk flexibeler. Soms heb je maar 1 versterker nodig. Dan ga ik geen rack met meerdere amps en processor meeslepen. (Hoewel de 2 versterkers voorlopig toch bij elkaar komen te zitten)

In die kist zat de PM, maar die krijgt binnenkort samen met de andere een vers rackje. (Achterdeksel is toch wel handig) De PM is maar een klein dingetje, dus de kist is zonder deksel ook maar 37cm diep. Deksels maak ik standaard 8cm diep.

CyberDance schreef:

To martijn:
Ziet er weer goed uit! Alleen wat is de reden van de latjes tussen case en wielplaat bij de 10HE case? Moet gewoon zonder kunnen gezien de de hoeken afgezaagd zijn. (Je kan dan de deksel op de wielplaat zetten en "vast vlinderen", nu moet je hem telkens een beetje optillen.
Daar had ik inderdaad ook geen last van met een ander (ex)rackje. In eerste instantie was ik er ook vanuitgegaan dat het nu ook geen probleem zou zijn. Bleek helaas wel zo te zijn. Vandaar dat ze er alsnog onder zijn gezet.

Jammer genoeg deze week nog druk voor school: volgende week vakantie. sneaky :V

Kistjes to make:
-Jeroens 3HE dimmerrackje
-2 kisten voor de heads
-3HE 63A krachtprikverdeler
-Klein kistje voor een losse aardlek
-6HE versterkerrack
-Lief klein kistje voor 30cm spiegelbolleke
-4HE dimmerrackje
-Als het even kan nog een case voor de mengtafel.

Gek op kisten bouwen? Doe niet zo gek... wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
21-2-2006 12:13
Even een opmerking ik weet niet hoevaak je die spiegelbol gebruikt. Maar het lijkt mij nogal veel kosten voor een ding wat nieuw nog geen €14,- kost.
Dan kun je hem toch veel beter in de meegeleverde doos vervoeren. En tegen de tijd dat hij helemaal kapot is een nieuwe kopen ofzo.
Pearl 2000 in da house!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-2-2006 12:42

Dj Nathan schreef:

Even een opmerking ik weet niet hoevaak je die spiegelbol gebruikt. Maar het lijkt mij nogal veel kosten voor een ding wat nieuw nog geen €14,- kost.
Dan kun je hem toch veel beter in de meegeleverde doos vervoeren. En tegen de tijd dat hij helemaal kapot is een nieuwe kopen ofzo.
Tussen "heel" en "helemaal kapot" zitten nog een heleboel stappen in. En die stappen zou IK in ieder geval niet graag aan een klant willen laten zien. Spullen zijn netjes of ze zijn er niet. Spiegelbol dus gewoon in een kistje, dan blijft je spul netjes.

Heb laatst ook een Martin Mania-effectje in een Cyber-kistje zien liggen. Ik gok dat het kistje anderhalf of 2x zo duur was als het effect. Maar hoe zou jij als klant staan te kijken als alles in kisten aankomt behalve dat effectje wat je hebt gehuurd?
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-2-2006 12:49
Dies inderdaad leuk die mania kist: https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/images/mania_1.jpg

Spiegelbollen wil ik hier ook gaan verpakken, maar heb besloten om ze onder de 50 cm niet in echte cases te duwen, dat maakt die bolletjes wel erg lomp. Hier komen er dus houten bakjes met telkens 2 bolletjes in (zowel bakjes voor 40 als voor 30 cm bollen) Handvatjes uitgefreesd in het hout en dekseltje wat erop klemt ofzo. 50cm en grotere bollen: wel gewoon los in kist.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
26-2-2006 17:45

martijn schreef:

Ik heb er weer een lekker weekendje timmeren opzitten. Als eerste het 10HE rack van Henk afgemaakt, die kwam 'ie vanochtend ophalen.
Bouw jij kisten voor mensen? Zoja dan heb ik wel intresse.
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
26-2-2006 17:50

RoOoYtJuH schreef:

martijn schreef:

Ik heb er weer een lekker weekendje timmeren opzitten. Als eerste het 10HE rack van Henk afgemaakt, die kwam 'ie vanochtend ophalen.
Bouw jij kisten voor mensen? Zoja dan heb ik wel intresse.
Dat doet hij, stuur 'm even een mailtje zou ik zo zeggen..
Potverdorie
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-2-2006 19:19
Is geen handel, maar af en toe een kistje voor een ander is geen probleem. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik niet onder de prijs van een chinakist kan bouwen. Mede vanwege het gebruik van Penn beslag en hout met harde toplaag. (Dat spul is behoorlijk prijzig)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
26-2-2006 20:45

martijn schreef:

Is geen handel, maar af en toe een kistje voor een ander is geen probleem. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik niet onder de prijs van een chinakist kan bouwen. Mede vanwege het gebruik van Penn beslag en hout met harde toplaag. (Dat spul is behoorlijk prijzig)
Ik heb je een mailtje gestuurd :)
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
4-3-2006 13:33
mijn case is ook eindelijk af, is goed gelukt. Passen ook cdj800's in en denon 3500 en 5000
klik hier
en hier
en hier
en hier
nog een
meer
klik
laatste
we smelten de kazen!
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
4-3-2006 20:27
Keurig, gewoon zoals het moet happy :)
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)