Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 113 van 345)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
7-7-2005 04:39
moet dringend cases maken voor 72cm-tv's. Worden gebruikt voor karaoke... iemand een idee hoe ik dat best aanpak, want het is de bedoeling dat ze op statieven komen.
Info en foto's zijn welkom!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
7-7-2005 07:55
misschien kijken naar een stolp case, de monitor blijft in de bodem staan en aan de onderkant van de bodem kun je een spigot maken?

of een stolp met losse platen met spigot, die je daarna weer met een fastcoupler systeem(wat je ook bij mh's heb) aan de bodem van de stolp bevestigd

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-7-2005 09:20
Om tv op pootje te zetten,
is het belangrijk dat je een zeer degelij statieg gebruikt.
Originele luidspreker statieven is denk ik het beste.
Zorg dat de poot van het statief breder is als de tv voor voldoende stabiliteit.
Je wil niet dat hij omvalt....

Als je met een spigot werkt, zorg dat deze zeer goed en veilig in de bodem van je case vast zit, want je zal niet de eerste zijn waarvan de huls van de spigot zo afbreekt door het gewicht.

Bij een collega heb ik een mooiere oplossing gezien.
Tv op een koppel-truss stuk wat weer op een stuk truss van 2 meter staat, en die truss stond weer op een degelijke ground plate, waarvan de voet wat groter was.

Het zag er mooi en degelijk uit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
8-7-2005 04:03
1/ spigot is niet direct een oplossing: je verliest tijd door steeds in-en-uit te schroeven, hij kan idd afbreken én wat niet vasthangt kan je vergeten razz :p
2/ ooit bij een collega gezien dat ie de voledige tv-kast sloopte en de beeldbuis en de printplaat los in een case inbouwde! Zo was er wel plaats in de case om een statiefadaptor (inbouwpotje) in te bouwen. Denk eraan om ook zoiets te bouwen, idd in combinatie van boxstatieven (K&M).

Gebruiken jullie trouwens 72cm of 55cm tv's voor in de zaal bij karaoke?
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-7-2005 13:37
Hij zei duidelijk 72laugh :D
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-7-2005 19:16
Weliswaar het kistje zelf niet door mijzelf gebouwd (dat kunnen ze in China veel goedkoper laugh :D), maar met toch best wat werk netjes 1 van de uiteindelijk 4 dimmers erin gebouwd, hartings op de achterkant, powercon-ingang, netjes XLR voor DMX op de achterkant, etc.

Moeten dus nog 3 dimmers bijkomen, maar dat staat heel even in de wachtrij. Komen dus uiteindelijk 4 hartings op de achterkant, en wil ook nog proberen stuk of 8-16 shuko's erbij te proppen.

https://jeroen.smash-productions.nl/dimmer

Zal misschien kiezen voor 3 dimmers, 1 per 16A fase van een 16A-krachtaansluiting. Nog even over nadenken.
Light Image
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
15-7-2005 11:25

jeroenvdv schreef:

Weliswaar het kistje zelf niet door mijzelf gebouwd (dat kunnen ze in China veel goedkoper laugh :D), maar met toch best wat werk netjes 1 van de uiteindelijk 4 dimmers erin gebouwd, hartings op de achterkant, powercon-ingang, netjes XLR voor DMX op de achterkant, etc.

Moeten dus nog 3 dimmers bijkomen, maar dat staat heel even in de wachtrij. Komen dus uiteindelijk 4 hartings op de achterkant, en wil ook nog proberen stuk of 8-16 shuko's erbij te proppen.

https://jeroen.smash-productions.nl/dimmer

Zal misschien kiezen voor 3 dimmers, 1 per 16A fase van een 16A-krachtaansluiting. Nog even over nadenken.
Netjes, maar dan ga je met je powercon niet veel meer kunnen aanvangen denk ik happy :)
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
15-7-2005 12:40

jeroenvdv schreef:

Weliswaar het kistje zelf niet door mijzelf gebouwd (dat kunnen ze in China veel goedkoper laugh :D), maar met toch best wat werk netjes 1 van de uiteindelijk 4 dimmers erin gebouwd, hartings op de achterkant, powercon-ingang, netjes XLR voor DMX op de achterkant, etc.

Moeten dus nog 3 dimmers bijkomen, maar dat staat heel even in de wachtrij. Komen dus uiteindelijk 4 hartings op de achterkant, en wil ook nog proberen stuk of 8-16 shuko's erbij te proppen.

https://jeroen.smash-productions.nl/dimmer

Zal misschien kiezen voor 3 dimmers, 1 per 16A fase van een 16A-krachtaansluiting. Nog even over nadenken.
Ziet er zeker netjes uit. MAAR mag ik vragen hoe je er ooit nog 2 hartings plus al die shuko's erbij wilt krijgen? Als het al past denk ik niet dat het nog steeds zo netjes is... shut up :X
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
15-7-2005 12:51
Zal ik ook maar eens een fototje posten van ons Dimmerrackje.
Flightcase heb ik een paar weken geleden overgekocht van vitality Zie dit topic
Nu ook via de .eu te bereiken.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
15-7-2005 14:42
Dit topic gaat over het bouwen van een case vriend wink ;)

Wil niet zeggen dat je kistje er netjes uitziet, had persoonlijk de handel uitgevoerd met 16p harting. En gaat die Arena beetje goed, dat ding heb ik zoooo vaak op de TD terug gekregen, wat een rampendingen shut up :X

En JTE, Jeroen kan eenvoudig een (kant en klaar) 3HE 19" paneeltje kopen waar 6x harting vertikaal zitten zoals Ruud zijn rack.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)