Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 113 van 219)Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-11-2004 Laatste: 12-10-2024 Berichten: 431 | 11-5-2009 21:49 |
YourLiVe schreef: Watt-Xtra schreef: Neem je een flink blok met fatsoenlijk vermogen dan heb je ook nog eens het idee dat je een auto kunt inhalen mocht dat nodig wezen. 100pk met een volgepakte bus is niet zo gek veel.Je kan inderdaad wel niet volledig rechtstaan maar ik heb er tot nu toe geen last van, meestal ofwel een drive-in die meemoet ofwel FOH rackje met hoopje monitors en amps, persoonlijk perfect bakje voor! | |
Fun is serious business! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 11-5-2009 22:01 |
nog een klein puntje bij de vivaro de bult aan de voorkant boven de bestuurderscabine komt angstvallig richting de twee meter, en is hoger dan de aangegeven hoogte van 195cm in de folder..... Als je je bus tijdens een gig in een parkeergarage kwijt moet zetten is dat altijd weer spannend | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
VieroStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-11-2004 Laatste: 12-10-2024 Berichten: 431 | 11-5-2009 22:32 |
Tom schreef: nog een klein puntje bij de vivaro de bult aan de voorkant boven de bestuurderscabine komt angstvallig richting de twee meter, en is hoger dan de aangegeven hoogte van 195cm in de folder.....Als je je bus tijdens een gig in een parkeergarage kwijt moet zetten is dat altijd weer spannend Heb zelf een trafic maar daar die gelijk is aan de vivaro... | |
Fun is serious business! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 12-5-2009 09:26 |
haha ik hou inderdaad altijd een minimale inrijhoogte van 2 meter aan voor parkeergarages maar ook dat is zeer spannend... ik doe bij elke balk automatisch mijn hoofd naar beneden De meeste garages zijn echter maar 1.90 dus daar pas ik sowieso niet in. En inderdaad, 140 is geen enkel probleem, dankzij de 6 versnellingen maakt de bus dan nog steeds maar 3000 toeren... heerlijk! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 12-5-2009 14:28 |
Andy S&L schreef: voorkeur voor een Vivaro: Wat meer luxe en een stoerder design wat ook sjiek is(), maar wel het risco van de versnellingsbak.Afin de wat oudere Sprinters schijnen hier trouwens ook problemen mee te hebben heb ik gehoord. 2 weken geleden was het de beurt aan de motor, gedoe met een cylinder oid. Gevolg: volledige revisie. Gelukkig óók onder garantie zoals het er naar uit ziet, al scheelde dat niet veel. Watt-Xtra schreef: En die nieuwe bussen rijden bijna net als een forse personen auto. Van een sprinter kan ik dat niet zeggen, net als de ford transit.. dat blijven gewoon bussen!Nieuwe model is dat wel een extreme verbetering. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 12-5-2009 15:02 |
Pardon een LT beter dan een Sprinter ik dacht het niet. Ze komen van dezelfde tekentafel en van dezelfde fabriek alleen ene keer staat er vw op en andere keer Mercedes. LT en Sprinter vind ik beide niet fijn om in te zitten de stoelen zitten heel slecht, ruimte voor je benen is een ramp zeker voor de 3e in het midden voorin. De 110pk VW LT waar ik regelmatig op rijd doet 1 op 8 ongeveer. En dat vind ik aardig royaal zeker als eenzelfde Iveco met mooiere hoogte minder verbruikt 1:9 a 1:10, en ik rij behoorlijk netjes en rustig. Tevens ligt het ook aan de rijstijl van de bestuurder of een bus wel of niet vaak en snel stuk gaat. Als jij altijd met en koude motor wegrijd en zo vorodat ie warm is de snelweg op gaat en planken naar 120 of harder dan is ie snel stuk. En turbo laten afkoelen bij benzine pomp of na een flinke snelweg rit wordt ook weinig tot gedaan geloof ik, en als het een en ander dan stuk gaat dan maar zeuren dat het slecht spul is en snel stuk gaat. Zelfde geld voor versnellingsbakken, schakelen met half ingetrapte koppeling, flink hoog in toeren schakelen, nooi de bak en motor olie nakijken of met teweinig of teveel rondrijden of niet op tijd verversen zijn allemaal factoren welke de totale levensduur bepalen. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-5-2009 15:08 |
dexter schreef: Pardon een LT beter dan een Sprinter ik dacht het niet.Ze komen van dezelfde tekentafel en van dezelfde fabriek alleen ene keer staat er vw op en adner keer Mercedes. Martin. | |
kvm entertainment | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 12-5-2009 15:11 |
VW en mercedes zijn idem qua carosserie en de hele ongein. Het enige verschil zit onder de motorkap en de neus is anders. Kortom de ster heeft een mercedes motor erin liggen en de VW een VW motor. dexter schreef: De 110pk VW LT waar ik regelmatig op rijd doet 1 op 8 ongeveer. En dat vind ik aardig royaal zeker als eenzelfde Iveco met mooiere hoogte minder verbruikt 1:9 a 1:10, en ik rij behoorlijk netjes en rustig. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-5-2009 15:19 |
CyberDance schreef: VW en mercedes zijn idem qua carosserie en de hele ongein. Het enige verschil zit onder de motorkap en de neus is anders. Kortom de ster heeft een mercedes motor erin liggen en de VW een VW motor.In dit geval zou de LT beter kunnen zijn dan de sprinter. Martin. | |
kvm entertainment | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 12-5-2009 16:18 |
dexter schreef: Tevens ligt het ook aan de rijstijl van de bestuurder of een bus wel of niet vaak en snel stuk gaat.Als jij altijd met en koude motor wegrijd en zo vorodat ie warm is de snelweg op gaat en planken naar 120 of harder dan is ie snel stuk. En turbo laten afkoelen bij benzine pomp of na een flinke snelweg rit wordt ook weinig tot gedaan geloof ik, en als het een en ander dan stuk gaat dan maar zeuren dat het slecht spul is en snel stuk gaat. Zelfde geld voor versnellingsbakken, schakelen met half ingetrapte koppeling, flink hoog in toeren schakelen, nooi de bak en motor olie nakijken of met teweinig of teveel rondrijden of niet op tijd verversen zijn allemaal factoren welke de totale levensduur bepalen. De nieuwe VW Crafter is trouwens ook prima te doen (opvolger van de LT, equivalent van de nieuwe Sprinter). Dat zijn prima busjes om mee rond te rijden en stukken stiller dan hun voorganger. Alleen wel lomp zwaar: 2100 kilo leeg (verlengde en verhoogde Crafter 28) en daarmee niet bijster zuinig. Plus dat de 2.5 liter diesel in de Belgische Ardennen niet vooruit te branden was (kwam niet verder dan 70-80 in de vierde versnelling van de zes als ik berg op reed). | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! |