Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 103 van 130)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
25-4-2007 12:32

Mr. Edie schreef:

Watt-Xtra schreef:

Maarja geluid blijft en is ook een smaak kwestie.
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de punisher, hij klapt hard, gaat erg ver maar is naar mijn mening maar erg beperkt inzetbaar en daarnaast heeft hij heel veel honger.. en zul je hem moeten voeden met hele dikke amps.
Dat dus, wel deels mee eens, voor mijn mening klapt de kast juist niet zo (met twee kasten in centerstack nog geen échte klappen op je borst, die je in principe best verwachten mag met een 2kw amp achter elke Punisher!). Het laat echter wel fijn de broeken wapperen. Geen of wel subkast; in mijn ogen wel deels, anderen dus niet wink ;) De echte kick mis ik echter wel eruit.
Sub laag krijg je niet uit 1 kast, lowcut is dan ook 55Hz.
Uit 2 kasten krijg je het ook niet, 49hz door de koppeling....

Kick kan je ook niet uit deze kast krijgen, 80-90hz hoger komt deze kast niet.

Al met al inzetbaar vanaf 55hz-90.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
25-4-2007 14:01
lowcut is dan ook 55Hz
Dat is een gebruikerafhankelijke instelling, geen feit. Al mag je gerust stellen dat de Punisher geen sub (naar algemene standaarden) maar een baskast is.
Kick kan je ook niet uit deze kast krijgen, 80-90hz hoger komt deze kast niet
Het komt er wel uit, de vraag is of je het goed vindt klinken.

Bij elektronische muziek heb je vaak geen goede referentie hoe het zou moeten klinken dus kom je beter weg met een hogere crossoverfrequentie dan bij live-muziek.
het lijkt alsof je de kast ook hoort
BR en hornloaded hebben elk hun eigen specifieke kleuring, daar hou je van, of juist niet. Vaak speelt de jarenlange gewenning aan de specifieke kleuring van BR-kasten een rol bij het afwijzen van de kleuring (en een specifiek gebrek daaraan) bij hornloaded.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-4-2007 17:44
zoals ik al schreef: heb ervaring met zowel de br kasten als de hoorns.

maar ik blijf het een eigenaardige kast vinden die het in mijn ogen niet waard is.
kast is goedkoop, maar de versterker die erachter moet is zwaar overdreven en compleet uit verhouding.
Kast klinkt erg.. naja specifiek dan maar, vind hem rommelig alleen geschikt voor "disco bass" (bestaat dat woord al??) Te gebruiken met meerdere kasten, niet alleen. is beperkt inzetbaar en beslaat een beperkt gebied.

maar dat is mijn mening.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-4-2007 18:51
Misschien toch eens zoeken voor een alternatief... wink ;)
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
25-4-2007 19:16
1 x bewerkt. Laatst door TNT op 25-4-2007 22:09

Mr. Edie schreef:

Misschien toch eens zoeken voor een alternatief... wink ;)
Ach laat je niet opnaaien laugh :D , ik neem aan dat je tevreden bent met de punishers?
't is een kwestie van smaak, zo vond ik die (dure JBL) bassen van watt-xtra weer niks, totaal geen druk,en een fladderbas, en op lange afstand was er niks meer van over.
En ik vraag me trouwens af hoe men kan beoordelen dat ze voor live-toepassingen niet geschikt zijn, als men ze daarin nog nooit gehoord heeft sneaky :V

Qwa kastgeluid vind ik het ook wel meevallen i.v.m. bijvoorbeeld W-bins, en de JBL glijbanen die ik voor de punishers had.
brabantse nachten zijn lang
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-4-2007 19:36
Ja ik ben in principe tevreden, enige wat ik mis van de Punishers is de kick die ik 'gewend' ben.. wink ;) Nu nemen de JBL SF's dit wel deels over maar nog niet helemaal tevreden. Over W-Bins ben ik zowieso niet te spreken, maar totaal niet qwa geluid te vergelijken met Punishers... Glijbanen klinken wel leuk vind ik happy :)
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
25-4-2007 19:42
Setje X-tro boven de Punishers Edie..

MVG Contour
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-4-2007 19:53

Contour schreef:

Setje X-tro boven de Punishers Edie..

MVG Contour
Veel te duur, zeker voor mijn toepassingen wink ;)
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
25-4-2007 22:11
Hoe zit het nu met die Extension voor de punisher?
Dat niet veel mensen dit toepassen snap ik vanwege opslag problemen eventueel.
Maar dit moet toch voor een veel solider subgeluid zorgen dan....
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-4-2007 12:49
Ach laat je niet opnaaien laugh :D , ik neem aan dat je tevreden bent met de punishers?
't is een kwestie van smaak, zo vond ik die (dure JBL) bassen van watt-xtra weer niks, totaal geen druk,en een fladderbas, en op lange afstand was er niks meer van over.
En ik vraag me trouwens af hoe men kan beoordelen dat ze voor live-toepassingen niet geschikt zijn, als men ze daarin nog nooit gehoord heeft sneaky :V

Qwa kastgeluid vind ik het ook wel meevallen i.v.m. bijvoorbeeld W-bins, en de JBL glijbanen die ik voor de punishers had.Niet helemaal eerlijk he? kasten zijn in aanbouw, waren niet voorzien van demping, later eentje wel, processor was niet ingesteld en bij de eerste test kregen 2 bassen een kleine 600? watt. de peavey 2600??

Daarnaast zijn deze bassen niet erg geschikt om met zn 2en buiten neer te zetten.
maar flubberbas?? dat heb ik toch echt niet gehoord? zeker bij de tweede test samen met het topje klonk het toch al stukken beter, gevoed door mijn eigen rack zonder de processor nog echt goed ingesteld te hebben.

Kasten (8) zullen de komende weken worden afgebouwd, morgen de eerste 4 in gebruik nemen voor een disco. Daar gaan spelen met de processor. En dan nog eens mijn bevindingen posten.. echter voor buiten zijn dit geen bassen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)