Forum > Zelfbouw Speakers

Top + mid kasten bouwen

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
20-12-2003 23:01
neem dan 2x die betere in plaats van 4x de goedkope, het rendement is veel beter en je geluid ook zuiverder.
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
22-12-2003 18:53
Het budget is 400 euro voor 2 topkasten.
Meer zeker niet.
Inclusief hout en afwerkmateriaal
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
22-12-2003 19:18
nou maar hopen dat je niet voor 200 mensen hoeft te draaien.

nu in de aanbieding www.new-line.nl/v/9877
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ChrisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 11-7-2017
Berichten: 35
23-12-2003 16:03
Ik heb vandaag wat zitten rondbellen na de laatste tip om voor een dap k-112 te gaan.
Hier bij new line vindt iedereen het geluid wel ok van de boxen, maar een persoon in mijn omgeving vindt dat er niet een echt warm geluid uit komt.

Dit ligt volgens hem aan de kunstof behuizing.
Je hebt ook de dap mc 12 (deze zijn een stuk zwaarder qua gewicht) en deze zijn van hout gemaakt. Voor de verderrest zitten er precies dezelfde speakers in. Deze geven schijnbaar wel een wat "warmer" geluid.

Nou was zijn tip om 2 keer een mc 15 box te gebruiken en 2 keer een mc 12 box.
Zo blijf ik mooi binnen m'n budget!
En ik hoef geen tijd in zelfbouw te gaan steken.

Maar is er een heel groot verschil tussen de kunststof boxen en de houten boxen?

Eigenlijk hoort dit niet meer in deze topic. (is geen zelfbouw meer)
Zal ik maar een nieuwe topic openen in het mapje geluid?
Licht, Geluid, Tent en Paintball Verhuur!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
23-12-2003 16:08
MC??? heel gauw uit je hooft zetten. daar zitten echt niet dezelfde speakers in, alleen piezo shit.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
23-12-2003 16:21
1 x bewerkt. Laatst door Luc op 23-12-2003 16:23
Zie je het voor je? Een mc 15 die een k112 eruitpaft qua kwaliteit?? laugh :D Man, die mc´s zou ik mooi laten staan een gewoon een setje k112´s nemen.

Die "persoon in jouw omgeving", denkt hij dat hij er veel van af weet of heeft ie gewoon een grote duim?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-12-2003 16:21

Chrisje schreef:

Hier bij new line vindt iedereen het geluid wel ok van de boxen, maar een persoon in mijn omgeving vindt dat er niet een echt warm geluid uit komt.

Dit ligt volgens hem aan de kunstof behuizing.
Je hebt ook de dap mc 12 (deze zijn een stuk zwaarder qua gewicht) en deze zijn van hout gemaakt. Voor de verderrest zitten er precies dezelfde speakers in. Deze geven schijnbaar wel een wat "warmer" geluid.

Nou was zijn tip om 2 keer een mc 15 box te gebruiken en 2 keer een mc 12 box.
Zo blijf ik mooi binnen m'n budget!
En ik hoef geen tijd in zelfbouw te gaan steken.
Whahahaha, schop die 'persoon' maar ff een onder z'n r#@t, warmer geluid!,

nee, tuurlijk niet... En dezelfde speakers? whahahahaha laugh :D lol...

En hout klinkt uiteraard wat beter, maar daar ga ik niet over...

Neej, neem gewoon voor die 70 Euro (????) meer de K112 en over 5 jaar (of minder) denk je: Hey, gelukkig had ik toen geluisterd,,,

Als het op bass aankomt wint de MC15 WEL (de MC12 denk ik ook nog wel)

- Punten MC12: zwaar (redelijk), groot, lastig op een steckie te zetten...

+ Punten K112: licht, klein en compact, makkelijk door 1 man op een statief e.d. te zetten... en het geluid uiteraard,.,

Mvg,
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-12-2003 16:43

Chrisje schreef:

Ik heb vandaag wat zitten rondbellen na de laatste tip om voor een dap k-112 te gaan.
Hier bij new line vindt iedereen het geluid wel ok van de boxen,
Ahum...

Het geluid is bijna te pruimen. Da's wel even iets anders dan "OK". OK is een gemiddeld kastje van zo'n 1000 euro per stuk. De K-112 kan gecorrigeerd worden naar zeer acceptabel; dit in tegenstelling tot het gros van de kasten in de budget/hobby/shit/rotzooi reeks.
maar een persoon in mijn omgeving vindt dat er niet een echt warm geluid uit komt.
Ach... Ik kom wel eens mensen tegen die van mening zijn dat we nooit op de maan geland zijn.
Dit ligt volgens hem aan de kunstof behuizing.
Tja... Zulke wijze woorden valt niets tegenin te brengen. Zo moet een auto natuurlijk ook van staal zijn en is die aluminium Lotus Elise een pisbak van een auto...

Oftewel: Die persoon waar je mee zat te ouwehoeren lult zo totaal uit z'n nek dat ik z'n telefoonnummer maar per direct door de shredder zou halen.
Je hebt ook de dap mc 12 (deze zijn een stuk zwaarder qua gewicht) en deze zijn van hout gemaakt. Voor de verderrest zitten er precies dezelfde speakers in.
Je vergeet een ding... Bij de K-112 hebben ze een Klingon cloaking device om de HF driver gehangen zodat het er niet meer uitziet zoals een Piezo maar als een dynamische driver. Dat cloaking device werkt zo goed dat de driver zich zelfs gedraagt als een dynamische driver.

Dus: Wederom foute woorden...
Deze geven schijnbaar wel een wat "warmer" geluid.
Yep. Vergelijkbaar met in je broek pissen. Even voelt het lekker maar daarna moet je toch maar onder de douche...
Nou was zijn tip om 2 keer een mc 15 box te gebruiken en 2 keer een mc 12 box.
Kwam dat toevallig overeen met z'n voorraad?
Zo blijf ik mooi binnen m'n budget!
En ik hoef geen tijd in zelfbouw te gaan steken.
Nee stel je voor zeg dat je moeite zou moeten doen om een goed stukje geluid te krijgen. Da's niet de bedoeling. Het moet er met de paplepel ingegoten worden. En dan nog liefst speakers die zichzelf bij elk feest zelf naar de locatie toe verplaatsen.
Eigenlijk hoort dit niet meer in deze topic. (is geen zelfbouw meer)
Zal ik maar een nieuwe topic openen in het mapje geluid?
Nee joh, da's toch veel te veel werk. Neem lekker die MC-15 speakers met die MC-12 speakers erop, donder er nog een setje MC-10's boven en wellicht nog een setje MC-8's om het af te maken. Heb je een mooie piramide...

Ik heb geprobeerd een zo onzinnig mogelijke reactie te schrijven MAAR ben bang dat de onzinnigheid van mijn post het niet haalt bij de onzinnigheid van de post waarop gereageerd wordt.

Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-12-2003 16:47

Dré schreef:

Nee joh, da's toch veel te veel werk. Neem lekker die MC-15 speakers met die MC-12 speakers erop, donder er nog een setje MC-10's boven en wellicht nog een setje MC-8's om het af te maken. Heb je een mooie piramide...
Hahahahahaha, wat een droge humor laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D Een piramide razz :p laugh :D hahahahahaha, lolz...

Maargoed: is wel zo, beslissing ligt bij hem, Dré (en wij) hebben ons best gedaan (al moesten ze het mij ook vaak bijbrengen dat Discosmash zooi is...)
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
23-12-2003 19:45

Dré schreef:

Het geluid is bijna te pruimen. Da's wel even iets anders dan "OK". OK is een gemiddeld kastje van zo'n 1000 euro per stuk. De K-112 kan gecorrigeerd worden naar zeer acceptabel; dit in tegenstelling tot het gros van de kasten in de budget/hobby/shit/rotzooi reeks.
Maar jij legt de lat van "OK" geluid wel weer een stuk hoger laugh :D wink ;) laugh :D (wat zou goed geluid dan betekenen shocked 8O )

Maar nu je er toch over begint. De plannen voor een gecorigeerd filter voor de K-112. Schuiven die al wat omhoog op je TO DO list????? (zou mij in ieder geval heel blij maken wink ;) )
correct me if I'm wrong...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)