Amp rack eindelijk helemaal klaar
(679 reacties. Pagina 49 van 68)Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 1-2-2012 13:21 |
En dan nog, hoeveel kabels heb je in de regel als je het aansluit paneel aan de voorkant hebt voor langs liggen? 2x xlr voor signaal en vaak 2x speaker kabel en mogelijk nog 1x 220v. Dat valt ook nog wel te overzien lijkt me. Ik heb ook liever de connector panelen aan de voorkant, nadat ik dus iets moest vervangen controleren in een rack die tegen de muur was geplaatst en waar ik haast niet bij kon doordat er een lading monitor versterkers boven op stonden. Sindsdien doe mij maar voorkant dan maar iets minder netjes en de lampjes zie je toch wel. Waar zitten mijn connector panelen? Euhm achterin Waarom? Ik heb geen 1he meer over aan de voorkant want ik hou van zo compact mogelijk. | |
DjjorreStandaard Lid Uit: België Sinds: 20-6-2005 Laatste: 19-8-2024 Berichten: 109 | 1-2-2012 14:49 |
ik begrijp dat sommigen een aansluitpaneel achteraan mooier vinden staan... Ik kan ook begrijpen dat men ze liever onderaan heeft... Persoonlijk doen wij het zoals op de foto te zien is.. een aansluitpaneel onderaan brengt wel met zich mee dat je, zeker bij het gewicht van de ex amps, deze extra moet bevestigen achteraan, om doorplooien van het frontpaneel te voorkomen. Als je onze racken bekijkt, en dan zeker in combinatie met onze aansluitsets, zit er op onze racken enkel de volgende kabesl: -powercon stroom -2 keer 8p speakon multi -24p harting signaal in de 4p speakon aansluitingen dienen enkel om aan te sluiten bij losse verhuur van de racks dus een spaghetti van kabels zou ik het bij ons niet echt noemen, ik kom bij collega's andere dingen tegen.... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 1-2-2012 17:30 |
djjorre schreef: een aansluitpaneel onderaan brengt wel met zich mee dat je, zeker bij het gewicht van de ex amps, deze extra moet bevestigen achteraan, om doorplooien van het frontpaneel te voorkomen. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 1-2-2012 18:30 |
Stekkers aan de voorkant inderdaad, zoveel handiger Bij mij zit er 6x XLR in (Soundweb9088, kan ik hem zowel voor monitor als FoH gebruiken) en 4x NL4 Speakon vooraan op. En een Powercon om stroom te geven aan de soundweb, de switch en de wifi bridge. Bij mij is het al gewoon omdat ik dan de stroomkabels kan gescheiden houden van de signaalkabels. De 3x380V kast gaat er dan bovenop, en anders wordt het wel echt een warboel. | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 6-2-2012 18:43 |
hier ook alles aan de voorkant. Hoofd rede. ik ben voorstander van eenheid. omdat ik nog veel drive-in werk doen waarbij mijn amp rack deel uitmaakt van mijn meubel. is aan de achterkant (publiek kant) geen goede optie. en daarom eenheid door getrokken in de rest van de rackjes. aansluitpaneel zit wel onder in. aan de acherkant in de case ligt een balkje 4,5x4,5 cm. dit zodat hetgewicht van de amps daar op rust. voorkant achterkant het balkje is helaas op deze foto niet te zien. in crest rack zit inmiddels een DBX drive rack PA+ | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 6-2-2012 21:05 |
Hmm. Jullie vervoeren wel veel (goed) verpakte lucht... Zo kan het ook: Het is wel zo dat iedereen zich verkijkt op het gewicht... | |
't is maar een hobby... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 6-2-2012 21:16 |
ik vind de stekkers onderaan veel handiger, dan hangen de kabels ten minste niet voor je knoppen en je Vu meters. Ik hang de de versterkers niet alleen aan de voorkant en achterkant op, ik zet onder de onderste ook nog netjes twee blokjes ter hoogte van het voorpaneeltje, zodat ze keurig ondersteund worden, en de oren alleen maar de versterker op zijn plaats hoeft te houden. Stekkers achteraan is meer voor concert opstellingen als je voldoende ruimte hebt. Een kleine drive-in show moet meestal op een beperkte plaats staan, en dan kan tien centimeter in de diepte zo maar een verschil geven. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 6-2-2012 22:50 |
Tom schreef: Stekkers achteraan is meer voor concert opstellingen als je voldoende ruimte hebt.Een kleine drive-in show moet meestal op een beperkte plaats staan, en dan kan tien centimeter in de diepte zo maar een verschil geven. In het voorbeeld van RonnyB: 2x 1HE connectorpanel (waarvan 1 overbodig) + 1HE (overbodige) ventilatie = 3HE lucht. (Zijn andere rack is natuurlijk gewoon te groot / op de groei .) | |
't is maar een hobby... | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 7-2-2012 18:56 |
2 x bewerkt. Laatst door Ronny B op 7-2-2012 21:23 linkse rack had inderdaad kleiner gekunt 1 he.signaal en stroom/ speakon heb ik geschijden lopen. maar zou inderdaad eventueel samen kunne. rechtse rack is zeker niet op de groei Hebben ooit 4x Palladium in gezeten haha. Dit rackje gaat zeker al jaar of 6 a 7 mee. heb er twee van 2x 16he racken. dap rackjes andere rack zit ram vol ladens. ( geen heel duidelijk foto Deze twee racken samen met bij behorende plaat + draaiset. is tevens het meubel totaal plaatje dus redelijk compact, heb namelijk nergens een los amp rack staan. en vooral er stevig. zie met regelmaat meubels waar je niet perongeluk tegen aan kunt vallen/ hangen (ja dat gebeurt nog wel eens iemand met een niet geheel nuchter hoofd ) door de stevigheid van dit geheel geeft het nouwelijks problemen. En hoef geen meubel dingen/ planken geval mee te nemen waardoor het toch weer compacter is tijdens vervoer . | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 7-2-2012 19:41 |
Tom schreef: dan hangen de kabels ten minste niet voor je knoppen en je Vu meters.Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |