Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 316 van 345)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
19-5-2011 22:19
Ecotools ken ik inderdaad, maar daar kon ik geen frees met bovenlager vinden...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
20-5-2011 12:07

Martijn schreef:

Die verkleinende factor gaat helaas niet op, als er een hobbeltje van 1mm in de mal zit wordt die 1:1 overgenomen in het eindresultaat.
Stevige brainfart van mijn kant ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
20-5-2011 15:44

Dré schreef:

Martijn schreef:

Die verkleinende factor gaat helaas niet op, als er een hobbeltje van 1mm in de mal zit wordt die 1:1 overgenomen in het eindresultaat.
Stevige brainfart van mijn kant ;-)
Niet helemaal, door het grotere raakoppervlak van de base van de freesmachine zul je minder last hebben van ''mousebites'' in je mal. ''Mouse-turds'' worden natuurlijk 1:1 overgenomen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
27-5-2011 16:21
Hier ook een flightcase voor een nieuwe mengtafel afgerond:

Buitenkant flightcase
Het deksel kan ook open
Binnenkant flightcase

Onder de mengtafel zit nog een paar centimeter ruimte waar de bierkap in opgeborgen kan worden.
Later zal er nog een uitsparing in het deksel van de doghouse gemaakt worden waar de mengtafelverlichting door kan.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Dj pacificStandaard Lid
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
27-5-2011 17:46
Ziet er netjes uit hoor! Stevig afgewerkt, ruim voldoende handgrepen e.d.
Alleen ben ik wel benieuwd hoe de mengtafel vast zit, wordt die geklemd door het hout? Ik zie trouwens ook geen extra schuim in het deksel zitten of is dat in het deksel van de kopse kant aanwezig (zodat de mengtafel tijdens transport vast zit)?
Is er trouwens bewust voor gekozen om in het bodem gedeelte vrouwelijk sluitprofiel te monteren?

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
28-5-2011 12:54
Hoi Thomas,

de mengtafel zit vastgeschroefd aan de houten zijpanelen (oorspronkelijk zaten er al schroefgaten aan beide zijden van de mengtafel). In het deksel op de kopse kant zit inderdaad schuim die de armleuning vastklemt. Het geheel zit dus geveerd in schuim, maar heeft geen enkele neiging om (verkeerde) bewegingen te maken.

Wat betreft vrouwelijk sluitprofiel in de bodem, ja daar is bewust voor gekozen. Al onze flightcases hebben dit op deze manier, voornaamste reden is dat als je een kist hebt met ik noem maar wat een lichttafeltje en je laat je armen op het sluitprofiel rusten, het veel prettiger is om vrouwelijk sluitprofiel te hebben. wink ;)
Voor deze kist is dat niet zozeer van toepassing omdat deze uit 3 delen bestaat, maar waarom zou je afwijken van je eigen standaard?
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die dit doen? laugh :D

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
29-5-2011 14:35
Daarnaast... als je vrouwelijk sluitprofiel hebt, en je laat je deksels ( laten we maar perongeluk zeggen ) buiten liggen, blijft het water erin staan.. op den duur zal dat wel gaan roesten..
If it ain't Dutch it ain't much...
29-5-2011 18:18
Hehe, dat is wel heel ver gezocht... Ooit bij stil gestaan dat alle profielen van aluminium zijn? Oxideren: ja, Roesten: nee. sneaky :V

Ik zou me eerder zorgen maken over het houtwerk dan over het aluminium van kisten die buiten staan... wink ;)

Groeten Hugo
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
29-5-2011 23:17
Hier gaat dat heel simpel: Kant van grote deel vlinderslot = male.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
30-5-2011 09:38
In het geval van "male onder" zal de kist volgens mij minder (regen)waterbestendig zijn dan wanneer het female gedeelte onder zou komen. Denk daarbij aan capillaire werking gevolgd door communicerende vaten in combinatie met de vorm van het profiel.

Nu zal bovenstaande nooit aan de orde zijn (maar ach, als rekening houden met zoiets NIETS kost, waarom zou je het dan nalaten ;-)

In een male profiel onder kist kan wel eens wat in de rand vallen. Als het female profiel onder zit dan kan ook dit niet gebeuren.

Daarom heb ik altijd geleerd "female onder".
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)