Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 188 van 250)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
8-4-2011 11:22
Ik sta de laatste tijd tekijken als ik om 9.00 mag beginnen en voor het avond eten thuis ben :O
Dát was ik niet gewend, en kan ook niet zeggen dat ik het relax vind. Nachtelijke uren gaan toch sneller voor mijn gevoel! :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
IkkeikkemijStandaard Lid
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
9-4-2011 00:47
Theater (multifunctionele zaal, met verrijdbare tribune) hele zaal leeggehaald, ballet vloer eraf, tribune ingeschoven, lampen uit het grid, einde seizoen.
Sta ik net m'n jas aan te trekken, komt de beheerder; Hee, heb je morgen nog even tijd, de zaal is last-minute gehuurd angry
Seeburg Acoustic Line
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-11-2024
9-4-2011 16:54
Iets door de financiële crisis: er worden wat minder vaak grote feesten gegeven met als gevolg dat sommige zalen wat minder vaak uitgeklopt/sonisch gereinigd worden happy :) . Als je dan een keer in zo'n zaal de boel open draait, komt er behoorlijk wat stof los. Gister gezien: al m'n kisten grijs van het stof. Zelfs de medewerkers achter de bar verbaasden zich over de hoeveelheid stof op de planken in de bar laugh :D . (Nee, geen rookdoos o.i.d.)
't is maar een hobby...
KnorrepotStandaard Lid
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
9-4-2011 22:51

Watt-Xtra schreef:

knorrepot schreef:

Wat ook erg vervelend is ij een zalencentrum zaterdag morgen in 3 zalen verschillende presentaties compleet met beeld geluid en licht. Maar in 2 van deze zalen vrijdag nog feest is tot 24u. De eerste 3 presentaties beginnen zaterdag om 9u, nachtwerk dus..
Goh wat vervelend dat je 3 klusjes hebt op een en dezelfde locatie... In onze wereld moet er wel vaker snachts gewerkt worden.
Dat is geen ergenis, dat is een voorrecht!
Klopt, verder ook niet erg, maar als ze zaaleigenaar je al een uur lang naar buiten probeerd te kijken en toch mondeling duidelijk maakt dat om 1u de zaak sluit is dat niet echt ideaal.. Vooral als de eigenaar de zalen de volgende dag niet eerder dan half 8 los doet en om 9u de presentaties beginnen..

Achja.. een beetje aanpoten is soms wel goed! haha
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Stoney3KStandaard Lid
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
10-4-2011 00:30

knorrepot schreef:

Klopt, verder ook niet erg, maar als ze zaaleigenaar je al een uur lang naar buiten probeerd te kijken en toch mondeling duidelijk maakt dat om 1u de zaak sluit is dat niet echt ideaal.. Vooral als de eigenaar de zalen de volgende dag niet eerder dan half 8 los doet en om 9u de presentaties beginnen..

Achja.. een beetje aanpoten is soms wel goed! haha
Dan mag je hopen dat er al wát apparatuur hangt of je niet in je eentje bent, want 3 zalen vanaf helemaal niks bouwen in je eentje in anderhalf uur is natuurlijk onbegonnen werk.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
10-4-2011 13:48
zo iets zou ik dan gewoon bij de opdrachtgever neerleggen.
Het is niet jou schuld dat er zo vroeg begonnen moet worden, het is niet jou schuld dat je er niet eerder bij kan, en dan is het al helemaal niet jou schuld dat je tijd nodig hebt om op te bouwen.
Ook de zaaleigenaar zal zich toch moeten realiseren dat hij een mooie klant heeft om in een keer drie zalen te huren.
En jij trap er dan in om voor hem te gaan stressen?

En als je dan toch sneller moet opbouwen om dat het niet anders kan, laat je het extra personeel gewoon door de opdrachtgever betalen. Dit moet je natuurlijk wel van te voren overleggen.
Wedden dat dan toch de zaal beter beschikbaar voor je komt?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoderickStandaard Lid
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
13-4-2011 08:53
En in de theorie loopt het bijna nooit zo mooi als Tom zegt. sneaky :V

Vaak word jij gewoon op dat moment voor het blok gegooid.
Robustsound
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
13-4-2011 10:41

roderick schreef:

Vaak word jij gewoon op dat moment voor het blok gegooid.
Dat ligt er dan gewoon aan dat je je niet goed informeert van te voren.
En daardoor misschien niet alle aspecten goed doorspreekt omdat je niet wil overkomen als een zeurpiet,
omdat je anders bang bent dat je de boeking mist loopt? wink ;)

Misschien kan je het je nog herinneren;
Die school waar we toen samen hebben gedraaid, waar we niet met de auto het schoolplein op konden,
wist ik precies waar we in terecht kwamen van te voren.
En doordat ik het van te voren besproken had, stond er keurig een pakje mensen klaar om ons te helpen met uitladen.
Men heeft de keuze gehad: extra betalen, of helpen met uitladen en naar binnen rijden.
Vandaar dat we zo netjes op tijd waren wink ;)

Als jij weet dat je 3 shows moet opbouwen, weet je ook dat je niet in een uurtje klaar bent.
Je belt dus de zaalhouder van te voren op, en vraagt wanneer je kan opbouwen en je overlegt hoe en hoe laat je dat aanpakt.
Omdat je ook wel snapt dat deze zaalhouder zijn dag normaliter op een bepaald tijdstip begint en eindigt.
Als dan blijkt dat het een probleem gaat worden vanwege de zeer beperkte tijd die je krijgt om op te bouwen vanwege zaken buiten jou macht, leg je dit bij je opdrachtgever.
En je geeft hem de keuze: of de zaalhouder ervan overtuigen dat je meer tijd krijgt om opbouwen,
of je zet extra mensen in om toch binnen de korte tijd op te kunnen bouwen met een kleine meerprijs.
Dat is toch niet zo onredelijk, of moeilijk?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KnorrepotStandaard Lid
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
19-4-2011 10:45
Dit is uiteindelijk opgelost door in iedere zaal een tech te zetten.

De grote zaal stond een JBL array, zaal 2 en 3 beide een 4tal nexo ps8 kastjes per zaal.
Allemaal goed gekomen happy :)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj-nspStandaard Lid
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
23-4-2011 09:33
Laatst voor een korfbal vereniging een 100 volt systeem geleverd bestaande uit 5 speakers.
Komt er zo een knurft ze zijn maar 56Watt dat heel super zacht mijn speakers zijn 200 watt die hoor je veel beter.
Ojaa jongen? welk merk zal dat dan zijn. Dapjes mc-12....... laugh :D

Nathan
?Quote?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)