Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 169 van 250)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
21-7-2010 13:27
Lang leve rolling risers, doe je een complete changeover appeltje eitje in 10 minuten mits goed voorbereid. Gewoon rondjes rijden, ene kant bandje af, andere kant bandje op, stage snakes aankoppelen en gas erop. Kan prima iedereen met een compleet eigen set het podium op + complete soundcheck vooraf doen indien gewenst.
Wel zorgen voor voldoende backstage ruimte zodat iedereen zijn spul kwijt kan maar dat lijkt me opzich logisch bij een beetje serieus festival met veel bands.
Kortom: naar mijn idee meer een organisatorisch probleem dan papa roach probleem.

Er was voldoende change over ruimte, er waren rolling risers, er lagen snakes. Er was voldoende ruimte voor 2 bandjes, niet voor 3. wat hier dus het geval is.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
21-7-2010 20:01
Gevalletje organisatorisch probleem dus alsnog (geen plek voor 3 bandjes maar er wel 3 boeken).
Kan je dan toch niet in de schoenen van de band schuiven (zoals je suggereert in je eerste post).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
21-7-2010 23:51

CyberDance schreef:

Gevalletje organisatorisch probleem dus alsnog (geen plek voor 3 bandjes maar er wel 3 boeken).
Kan je dan toch niet in de schoenen van de band schuiven (zoals je suggereert in je eerste post).
Vind ik wel, als bezoekende band op een festival kan je niet 12 uur voor aanvang het podium claimen, netjes op je beurt wachten.

watje schreef:

Er was voldoende change over ruimte, er waren rolling risers, er lagen snakes. Er was voldoende ruimte voor 2 bandjes, niet voor 3. wat hier dus het geval is.
Jullie hadden 5 bands in tien uur tijd. Die gasten namen alles mee behalve de L/R PA, dan is 1 uur set-up + 30 min change-over ruim voldoende, meeste tijd ben je kwijt aan zo'n onhandige backdrop. Naar mijn mening een kwestie van organisatie/stage-manager die zorgt dat alles wat niet op het poduim hoort er daadwerkelijk ook niet is, ook de 'hoofdact'.
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
22-7-2010 09:41

jadjong schreef:

Jullie hadden 5 bands in tien uur tijd. Die gasten namen alles mee behalve de L/R PA, dan is 1 uur set-up + 30 min change-over ruim voldoende, meeste tijd ben je kwijt aan zo'n onhandige backdrop. Naar mijn mening een kwestie van organisatie/stage-manager die zorgt dat alles wat niet op het poduim hoort er daadwerkelijk ook niet is, ook de 'hoofdact'.
De stage manager was ook wel erg boos dat het moest maar het stond in contract e.d. de backdrop duurt niet zo lang daar ben je met 3/4min ook klaar mee (hing gewoon een trussje aan 2 motoren dus die hing er zo in.) per change over was er ong 30min tijd.

De band wilde gewoon niet netjes wachten, althans de crew van de band en moesten alles checken etc. het is ook allemaal gewoon goed gekomen, er waren geen problemen, publiek heeft niks gemerkt, er was alleen een deel van onze change over ruimte kwijt.

En dat er geen plek is op 1 podium om 3 bandjes volledig op te bouwen vind ik niet heel vreemd.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
23-7-2010 08:41
Vannacht weer aan den lijve ondervonden:

In een deel van Nederland wonen waar alle tankstations al om 23:00 uur dicht zijn! angry Erg vervelend als je mega dorst hebt en nog een leuk stukje moet rijden....
I am a TimeDriver!
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
23-7-2010 09:15
Langs de snelweg zijn ze toch gewoon 24/7 open? sneaky :V
Nu ook op internet!
IdeedeluxeStandaard Lid
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
23-7-2010 09:18

dj_mvandis schreef:

Langs de snelweg zijn ze toch gewoon 24/7 open? sneaky :V
In de rest van NL wel....in het stuk A7 vanaf Groningen richting Duitse grens is er welgeteld 1 pomp 's nachts open. Maarrrr....die zat voor mij aan de verkeerde kant van de weg. Verder is alles 6:00 tot 23:00 met nachtautomaat. Buiten de A7 hoef je het niet eens te proberen.
I am a TimeDriver!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
23-7-2010 10:27
Ik heb altijd een 1,5 liter fles water in de bus bij, evenals wat (gezonds) te eten zoals liga evergreen en time out granenbiscuits. Scheelt best wel wat aan kosten op jaarbasis... Wel een beetje jammer als het buiten 35 graden is, dan kun je dat water dus ook weggooien.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-12-2024
23-7-2010 10:42
Tot de standaard uitrusting van mijn busje behoort dan ook: 4 blikjes energy drank, en een fles water happy :)

We maken steeds vaker mee dat de zaal je liever zo snel mogelijk buiten ziet staan,
want ze willen schoonmaken en naar huis.

Blijkbaar is even nazitten er steeds minder bij.
Vroeger was dat standaard, vaak zelfs nog met een hapje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 30-11-2024
23-7-2010 22:34

YourLiVe schreef:

wat aan kosten op jaarbasis... Wel een beetje jammer als het buiten 35 graden is, dan kun je dat water dus ook weggooien.
Sorry hoor maar water bederft niet zo snel.
Een paar maand terug zou ik blij zijn geweest met koud water van 35 graden.
M'n water was gemiddeld 49 graden, toen ik in de heat lands zat. (in australie)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)