Apex down truss
(48 reacties. Pagina 5 van 5)Moderator(s): Dré
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 23-3-2010 21:03 |
je maakt ze zelf.. hm dan vanuit hier eigenlijk wel interesse in 4 stuks.. ben al blij als ik er al 2 mag maken van me baas dus dat gaat hem niet worden ben ik bang, sorry. (maar wie weet)(mits uiteraard fatsoenlijk e.d.) als je je truss adapter door de truss heen steekt, kan je hem prima apex down zetten, vind dat idd een goed oplossing voor het gewicht. zit alleen met het probleem dat ik dan een dwars ligger van de truss tegenkom met het statief, tenzij ik precies in een kruising ga zitten van 2 dwars liggers maar dan zit ik op de las en dat lijkt me iets mindervoor de truss.en dan heb je ook nog een mooie gelijkmatige belasting. Bij mij heb ik het nog even mooier: De doorgestoken adapter is aan de voorkant 1/3 korter dan aan de achterkant ten opzichte van de statiefaansluiting. maw de voorste ligger van de apex down truss ligt dichter tegen het statief, hierdoor kan je meer gewicht aan de voorste ligger hangen, en toch het zwaartepunt makkelijker bij het midden houden. ik heb nu deze adapters foto, ondertussen wat verroest maar werken erg makkelijk en zijn een stuk steviger als die spullen die je kan kopen. hieraan kan ik evt uit het midden dus een nieuwe as maken die in/over het statief adapter valt, toch? dat bedoel je toch? volgens mij heb ik wel eens foto's hiervan gezien van jouw. kan je eens kijken of je nog wat detail foto's hebt? alvast bedankt voor de info! | |
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 24-3-2010 09:33 |
Ik had al voor je gezocht naar een foto, maar kon hem niet vinden. Je moet de statiefaansluiting zover uit het midden zetten, dat de truss keurig horizontaal in de beugel blijft liggen, en de statiefpoot keurig langs de downward-apex gaat. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 9-5-2010 11:59 |
de truss adapters zijn ondertussen af. moet nog wel even gespoten worden. het is wat hobbyen maar dan heb je ook wat hoor wel wat jullie ervan vinden. apex down 1 apex down 2 apex up 1 apex up 2 adapter | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 9-5-2010 14:38 |
Het ziet er stevig uit. Het kan gezichtsbedrog zijn, maar als ik het zo zie heb je statiefaansluiting iets te ver naar voren gezet, want het lijkt alsof de truss een beetje achterover hangt met apex down. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 9-5-2010 15:58 |
dank je. das idd grote deeld gezichbedrog hij zit nog geen graden scheef mits hij belast is aan de voorkant anders trekt hij hem iets naar achteren ja. zit altijd wat speling tussen de aansluiting van de apapter naar het statief (0.2mm) | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 9-5-2010 19:52 |
Goed uitgevoerd. Met name de dikke bus voor het statief is een plus, maakt gelijk de verstevigingsdriehoeken die je op fabrieksadapters nog wel eens tegenkomt overbodig. Geen schroef voor de montage op het statief? Zo te zien niet nodig voor het eruitdraaien van eventuele speling (zelf de bus uit staf gedraaid?), maar het is wel verstandig te voorkomen dat de adapter los kan komen. Is overigens meer gevoelsmatig, want als de passing goed is schuift de statiefbuis er ook niet zomaar uit. (Maar of zulke kleine toleranties handig zijn wanneer je een keer andere wind-ups wil gebruiken...) | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 9-5-2010 21:55 |
Goed uitgevoerd. Met name de dikke bus voor het statief is een plus, maakt gelijk de verstevigingsdriehoeken die je op fabrieksadapters nog wel eens tegenkomt overbodig. nee heb er geen groef of spiebaan in zitten. dit heb ik express niet gedaan zodat als je hem omhoog draait hij zelf nog wat kan bewegen en je niets forceerd.Geen schroef voor de montage op het statief? Zo te zien niet nodig voor het eruitdraaien van eventuele speling (zelf de bus uit staf gedraaid?), maar het is wel verstandig te voorkomen dat de adapter los kan komen. Is overigens meer gevoelsmatig, want als de passing goed is schuift de statiefbuis er ook niet zomaar uit. (Maar of zulke kleine toleranties handig zijn wanneer je een keer andere wind-ups wil gebruiken...) hij valt er ook zo'n 60mm overheen dus das aardig wat. heb de bus zelf gedraait ja. (ben cnc draaier ) heb idd het gat een paar tiendes groter gedraait om dat het statief niet helemaal rond is. en werkt in de praktijk iets snellen. anders moet je weer een hamer erbij zoeken | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 10-5-2010 11:44 |
Indien er niet meer moet aanhangen vind ik laddertruss wel handiger. | |
LJ alexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2004 Laatste: 25-9-2016 Berichten: 54 | 10-5-2010 17:39 |
Indien er niet meer moet aanhangen vind ik laddertruss wel handiger. wat er aanhangt is ff snel gepakt.komt normaal 4 meter truss op met hieraan 8x par56, 2 scans, 4 effecten, strobo en soms een spiegelbolletje. | |
zonder geluid geen feest, maar zonder licht geen sfeer. |