Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 8 van 46)
Moderator(s): Dré
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
23-9-2008 21:26

Dré schreef:

ivo2 schreef:

Ik wil de reacties nog wel eens zien na een vergelijkend onderzoek, versterker meeting.
Is de testprocedure al uitgeschreven zodat deze tegen het licht gehouden kan worden? Of gaat het zonder testprocedure gebeuren (beetje in de trant van "gezellig, biertje erbij, hoop conclussies trekken en fuck it als een aantal daarvan volslagen onzin zijn")?
De uitkomsten zullen mij erg benieuwen! Ik kijk er naar uit.
Thats fun.....
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
23-9-2008 22:35
Wat betreft de 65Vdc. (zowel op plus als op de min)
Speakon op jack, jack in de hand houden en effe met de buurman praten en dan bijvoorbeel net iets verkeerds aanraken en je zult het merken wink ;)

Keuze lichtgewicht geschakeld / digitaal of ouderwets zwaargewicht ?
Heb je niet het geld voor Lab en Co dan zou ik kiezen voor ouderwets.
99% van de lichtgewicht amps rond de 1000 Euro voldoen op bas gewoon niet.
Geen enkele lichtgewicht budget amp, geschakeld of digitaal is in staat voor deftige basweergave ! 2 ohm stabiel ??
Wat je nodig hebt is stroom en dat niet kortstondig maar langdurig.
Volop budget lichtgewicht amps zijn in staat om tijdelijk strakke vermogens te leveren, laat je ze serieus langdurig doorwerken dan zul je zien dat veel amps misschien nog maar 30% effectief leveren.

Wel een beetje off topic, want de thread gaat over de Synq amps......

Meeting, perfect, mocht ik welkom wezen dan stel ik graag de Solution2 APS8000 ter beschikking.
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-9-2008 23:12

marcel@m-pro schreef:

Wat betreft de 65Vdc. (zowel op plus als op de min)
Speakon op jack, jack in de hand houden en effe met de buurman praten en dan bijvoorbeel net iets verkeerds aanraken en je zult het merken wink ;)
Een jack heeft dan ook, zeker bij deze vermogens, NIETS te zoeken aan een speakerkabel. Daarnaast bestaat dit aanrakingsgevaar sowieso EN bij elke versterker boven type "mietje" (niet voor niets dat binding posts tegenwoordig zwaar geïsoleerd moeten zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-9-2008 14:07
Bij de Peavey PV serie zit er ook nog Jack op de speakers,
dan kan ik me nog meer ( oude? ) versterkers en speakers herinneren met jack.
Bose heeft ook XLR. ( in ieder geval op de oude series )
If it ain't Dutch it ain't much...
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
24-9-2008 14:17

Dré schreef:

marcel@m-pro schreef:

@Dre,

bestel er eentje ergens, open het ding, bekijk het effe en huiver.
Verneem daarna graag je reactie happy :)
Ik hoef ze niet te bestellen (ze liggen op voorraad) maar ik kan wel de importeur vragen of ik de DOA eens open mag halen om te kijken hoe het technisch gesteld is.

Maar, pray tell, wat kan ik volgens jou precies verwachten dan?
Ik volg de topic (wegens te veel werk) enkel vanop afstand maar hier denk ik toch dat er een vergissing in het spel is:
--> Naar mijn mening heeft Marcel het in zijn bijdrage van "23-9-2008 / 16:17" helemaal niet over de belabberde testresultaten van de SYNQ DIGIT maar wel van de "Thomann D3400" versterkers.
--> De SYNQ DIGITS zijn trouwens nog nergens door eender welk tijdschrift of wat dan ook getest...

Misschien toch geen onbelangrijk detail! wink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
24-9-2008 15:37
De post die je aanhaalt is inderdaad erg onduidelijk en kan makkelijk tot misverstanden leiden.

Als het om de T-amps gaat (en daar lijkt het op) dan geldt zoals altijd ook hier het adagium "alle waar naar z'n geld". Een versterker van 2x 1.200 Watt RMS voor nog geen € 300 en dan ook nog verwachten dat die van binnen prachtig is opgebouwd. Kom nou...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
24-9-2008 16:01
Jongens,

Heb het inderdaad over de Thomann D3400 en al de identieke versies.
Het betreffen inderdaad Tasso producten !
Dacht dat toch duidelijk staat omschreven in deze posting van mij ashamed :$
Dus nogmaals nergens staat geschreven door mij dat de Synq niet okay is !
Synq Digit ken ik NOG niet, kan er dus ook niets zinnigs over vertellen.
Ziet er optisch okay uit, of het ding in de praktijk voldoet ?

Shoot out tegen de Solution2 APS8000, geen probleem, waar en wanneer ?
Heb met de APS8000 vervangen: Yorkville AP6040, Ram Bux 3.4. dus het bakbeest is in staat om serieus stroom te leveren.
Zelfs enkele Chevin A6000 gebruikers waren impressed !

@Dre,

Al de benodigde info kun je vinden op onder andere party-pa te Duitsland.
Wil niet al te diep ingaan op info die ik links en rechts opvang shut up :X en probeer ik zo min mogelijk onzinnige dingen te plaatsen.
Zal eens kijken of ik het testverslag van een D3400 kopie kan plakken overigens!
Wat betreft 65VDC, het is de helft van de interne bedrijfsspanning.
Effe de gelijkspanning van de + of de - die tegen het chassis aanligt opmeten en voila 65VDC. Dat is gewoon een serieus MINPUNT hoe men het ook wil keren of wenden!
Overigens om het ding in de praktijk 2 ohm stabiel / geschikt te maken moet de spanning terug naar rond de 100V. Tasso geeft niet voor niets aan "niet 2 ohm stabiel "dus die bij Tasso zijn wel eerlijk bezig ! Dus een 2e MINPUNT naar mijn mening.

Nu weer terug naar de Synq amps.
Ga het met interesse volgen, immers ben ook nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke geschakelde / digitale amp echter kan maar niets vinden....
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
24-9-2008 16:16
BETREFT DUS NIET DE SYNQ AMP !!

---------------------------

1HE PWM Endstufe

Betriebsspannungen intern:
unsymmetrische Betriebsspannung, 1 x 130V

Leistungsaufnahme Netz 230V:
Leerlauf 165W, Vollast 3600W

Ausgangsleistung:
Musikprogramm 2 x 1500W an 4Ohm 6dB Crestfaktor
Burst nach IHF nicht bewertet (20ms 0dB/480ms -20dB) 18dB Crestfaktor
Sinus 1kHz 2 x 1290W an 4Ohm




Ausgangsstransistoren:
PWM Endstufe mit jeweils 8 InternationalRectifier IRFP250N

Netzteil:
SMPS Netzteil

Kurzschlußtest:
nicht bewertet

Beurteilung:
2 Kanal Verstärker mit problematischer Anwendung. Sound und Leistung gut, Messwerte sehr schlecht. Noisepegel ohne Input unbewertet
schon 110mV, Piepgeräusch bei 6kHz -38dB, Gerät hat konstruktionsbedingt 65VDC am Lautsprecherausgang gegen Gehäuse anstehen!
Berührungsgefahr/Stromschlag bei gleichzeitigem Kontakt zwischen einem LS-Pol und Schutzleiter. Das Gerät wird unter anderem bei Thomann
als D3400 angeboten, und wird häufig bei eBay als QSA Endstufe verkauft (Onlinehändler).
Grundstörspannung unbewertet:
nb
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
24-9-2008 16:22

marcel@m-pro schreef:

BETREFT DUS NIET DE SYNQ AMP !!
Aah. Dat was op een gegeven moment niet helemaal duidelijk meer. Ik zal kijken of ik deze week het topic op kan schonen zodat de dwalingen niet meer kunnen leiden tot verwarringen.

Want eigenlijk is het vreemd om dingen te gaan roepen over (mogelijk totaal) andere producten dan het product waar het topic over gaat. Je krijgt dan immers al snel de "een travestiet ziet er ook uit als een vrouw maar is het niet" analogie.

PS: Van deze kant dus NIET de behoefte de genoemde oosterburen amps te bestellen of op voorraad te houden (toen ik zei "ik heb ze op voorraad" had ik het dus over de Digit 2k2 en 3k6 (tevens het onderwerp van dit topic)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Schno009Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
Berichten: 122
24-9-2008 17:33
Asymmetrische spanning? Dus met een uitgangselco? Dan komt er inderdaad de halve voedingsspanning op de uitgang te staan als er geen belasting (luidspreker) is aangeloten.

Dat komt omdat die elco een open aansluiting heeft, die op dezelfde spanning komt te liggen als wat op de andere aansluiting staat (de versterker balanceert zichzelf op de halve voedingsspanning) Sluit een luidspreker aan en deze spanning is weg. Overigens stelt de te leveren stroom niets voor, zodra de elco opgeladen is valt deze weg.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)