Fame microfoons
(15 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-8-2004 Laatste: 26-12-2007 Berichten: 458 | 14-1-2007 11:23 |
Adviesprijs incl btw van de Peavey PV14 ligt tegen de 319,- aan. Voor dat geld haal je ook een Yamaha MG16/4 en voor nog een paar tientjes meer een Yamaha MG16/6FX Waarvan deze laatste allemaal nét iets uitgebreider is, en vooral de functies die je ook écht nodig gaat hebben! ( 2 auxen, uitgebreidere channel EQ, master EQ, FX enz ) Vergeleken met de Peavey zijn ze beide 10mic kanalen en dezelfde prijs. Enkel heeft de Peavey geen effectenbak, en die ga je wel nodig hebben.. Kwa mic's. Als jij 100,- de mic te besteden hebt en een relatief all-round setupje wilt hebben kun je, met een beetje zoeken, daar zat een SM58/57 voor kopen. Denk ik dat dit de geschikste mic voor je is. ( en dat zeg ik niet omdat ze zó geweldig klinken.. ) Het is een microfoon die bij iedereen past en waar niemand moeilijk over gaat doen... Ga jij echter met één band mee, dan kun je je wel weer specifieke mic's gaan veroorloven. Vergeet niet dat je ook een basdrum mic moet hebben, en dat is een beste investering als je een écht goeie wilt. ( denk aan + 180,- )Met een goedkopere ( ala dap ) ga je al snel spijt krijgen van die 50,-, waarvan je ook de uitgebreidere Yamaha van kon kopen! Verder moet je ook nog zaken als multikabel, effecten ( denk aan grote eq's en compressors ), afspeel apparatuur ( MD/CD spelertje ) en dat soort zaken hebben. Nja, moet.. Het scheelt een hoop als je die zaken allemaal hebt | |
Soms.. | |
GateWayStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-4-2003 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 221 | 14-1-2007 17:56 |
ik heb zelf een paar fame ms58 maar gebruik ze enkel voor dj's die wat willen lullen :p voor zang zou ik ze nooit gebruiken, klinken veel te schel daarvoor en veel last van als ze in de handen bewegen. heb ook met een shure sm vergelelen en het geluid is echtr stukken beter en voller. het verschil is echt heel goed hoorbaar ! als je je pa deftig wil aanpakken zou ik zeker voor de zang microfoons shure nemen! over de drumkit en instrument mics kan ik mij niet uitspreken maar ik denk dat dat ongeveer het zelfde verhaal zal zijn (het prijsverschik is er niet voor niks) | |
VieroStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-11-2004 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 431 | 14-1-2007 18:07 |
GateWay schreef: ik heb zelf een paar fame ms58 maar gebruik ze enkel voor dj's die wat willen lullen :pvoor zang zou ik ze nooit gebruiken, klinken veel te schel daarvoor en veel last van als ze in de handen bewegen. heb ook met een shure sm vergelelen en het geluid is echtr stukken beter en voller. het verschil is echt heel goed hoorbaar ! als je je pa deftig wil aanpakken zou ik zeker voor de zang microfoons shure nemen! over de drumkit en instrument mics kan ik mij niet uitspreken maar ik denk dat dat ongeveer het zelfde verhaal zal zijn (het prijsverschik is er niet voor niks) | |
Fun is serious business! | |
Dave22Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-7-2005 Laatste: 26-6-2013 Berichten: 46 | 23-8-2007 18:18 |
Wat je tafel betreft, zou ik zeker voor de Yamaha 16/4 gaan. Dit zijn zeer goede overzichtelijke en degelijke mengtafeltjes. Hoewel ze in prijsklasse van Behringer gaan, vin ik ze echt stukken aangenamer. Zelf in het bezit van een Yamaha 16/4 wegens te weinig kanalen ga ik over gaan naar grotere tafel en ook dit zal dezelfde MG serie zijn, maar de 24 versie. Heel belangrijk is het aantal XLR ingangen op een tafel, andere ingangen tellen eigenlijk niet mee omdat je er geen mics kunt op hangen. De MG16/4 heeft er 10 wat zeker niet sclecht is voor die prijs en een 16 kanaals! indien interese in mijn MG mag je gerust iets laten weten. | |
BGijsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-11-2005 Laatste: 6-10-2019 Berichten: 84 | 23-8-2007 23:30 |
Topic van meer dan 7 maanden oud?? | |
In heaven is no beer, so let's drink it here!!! | |
Dj-dStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-6-2005 Laatste: 3-10-2019 Berichten: 375 | 24-8-2007 02:27 |
Voor de mensen die de Fame microfoons willen kopen. Hieronder een mailtje die ik terug kreeg op de vraag of het mogelijk is om een spec sheet te ontvagen: Verkoper: ''No, sorry. Since they are china imports... IF there were tech specs they would be quite unuseful due to much difference between the products.... ;)'' IK: ''explain what you mean with ''IF there were tech specs they would be quite unuseful due to much difference between the products.... ;)'''' Verkoper: exactly what I say: too much technical differences due to inconsistent resistor/capacitor values in the production.''' Groet, Dave | |