Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van GoTMoRe
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van GoTMoRe (Pagina: 1 van 10)
Topic: Shure sm 58 beta (real - fake) (28-8-2007 12:22:00)
Zo zijn er altijd kleine verschillen tussen de microfoons. Nochtans is de kop identiek, en zitten de verschillen puur in dingen zoals het XLR chassis. De 'indruk' rondom de XLR ed.
Dit maakt het NOG lastiger een neppe Shure eruit te 'pikken'. Zo zijn er BETA's(en SM's!) in omloop met de bovengenoemde 'indruk' rondom de XRL. Maar ook modelen die dit niet hebben..
Wat mij opviel was dat de 'indruk' bij mijn BETA behoorlijk wat dieper was dan bij het vergeleken 'orginele' model. Tot zover het optische..
Een namaak SM-58 op klank gaan vergelijken met een echte is érg moeilijk. (kijk maar naar het verschil tussen een Dap PL-08 en een SM58.) Vind het knap als je die direct kan horen..
Waar het verschil echter WEL inzit, is vooral de demping van de kop. Dit is, evenals met de namaak BETA(!) het enigste punt wat er écht uitspringt bij de a/b's die ik gedaan heb..
Zo ziekelijk echt zijn de namaak microfoons dus. Klankmatig zijn de orginele microfoons helaas ook al snel te evenaren. Juist omdat het gewoon weg geen bijzonder goed klinkende microfoons zijn..Topic: Shure sm 58 beta (real - fake) (22-8-2007 12:17:00)
//edit: je mag als je het niet vertrouwd de mic wel opsturen naar me, kan ik hem vergelijken met een Beta58A waarvan ik weet dat ie origineel is.Ik en sjoerd hebben helaas dezelfde mic's. Hij heeft hem via mij.. En dat zal natuurlijk ook keurig opgelost worden.
Heb voor de duidelijkheid wat foto'tjes geschoten van de mic. (oa op verzoek van TM-audio)
https://members.home.nl/mark.molema/shure
Let vooral op het 'in-geponzte' gedeelte bij de XLR. Dit heeft de namaak van Melo-G ook, en nagenoeg ALLE nieuw aangeboden Shure's op Marktplaats. Ga er maar gerust van uit dat je hier ook keihard verneukt word.
Vanmiddag ga ik even bij de zaak langs om een 'echte' Beta58/57 op te halen, en deze komen keurig bij TM-audio weg. Ben érg benieuwd.Topic: Nieuwe geluidset: actief, of toch maar passief? (3-7-2007 18:00:00)Weetje ook of het de RCF of de in China inmekaar gestampte kastjes waren? Bij die laatste zal het kwalitietsverschil écht niet zó denderend zijn..Hoe is de diepgang van je actor-laagkasjes?Topic: Iemand bekend met het merk KV2 (3-7-2007 14:21:00)Huh, sinds wanneer ben jij zo van mening gewijzigd? Is de roze bril kwijt ? Sinds m'n baas, die wat tegen soundprojects had, er op stond dat ik er twee mee nam naar de zaak samen met 2 sp15's.. Naast een setje LEM tourmaster 12.2/RCF 4pro 8001...
Wat ben ik hárd op m'n bek gegaan..
-3db punt van de sp15 was 60Hz.. Is een Beyma geladen kast, met een eindtrap die meer op een budgetlijntje lijkt dan een fatsoenlijke A-merk eindtrap. (foto durf ik niet eens te posten..)
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar wat nieuwsTopic: Iemand bekend met het merk KV2 (3-7-2007 10:21:00)
Good luck!Dat zal helemaal goed komen, vooral omdat ik zelf ook dermate serieus geintereseerd ben in deze sets. (hoewel de kv2 mij echt achterover mag doen slaan) Leuke is dat we ook nog wat serieuser spul gaan vergelijken.. Zo drukken wij een SoundProjects SP4 systeem naast een setje RCF PRO4 6001/2*8001.
Eerdere ervaringen hebben uitgewezen dat mijn SP15 het al heeft moeten afleggen tegen dit basje, en is dan ook gruwelijk hard op zn bek gegaan. (evenals de eigenaar..) Ben dus ook bang dat hier sp het zal afleggen..
Demosetje zal hier donderdag a vrijdag staan, gaat zaterdag mee op klus, en de week daarop staat hij nog steeds tot mijn beschikking. Tijd genoeg, en zal mijn ervaringen zeker posten.Topic: Iemand bekend met het merk KV2 (1-7-2007 17:17:00)Klopt helemaal Inmiddels is er een Soundcraft GB2/24 onderweg. Deze gaat wel gewoon schuin in de kist, en komt ook een nette opmaat gemaakte kist bij. En die tafel staat van zichzelf, gelukkig, al schuin.. Bij dit soort kleine tafetjes, mits ze niet te hoog geplaatst zijn, vind ik het beetje overdone. Maar dat is persoonlijk.
De compacte PA is over een paar maandjes ook niet meer zo compact, ik hoop dan een setje RCF 4PRO 6001 topkasten erbij te hebben..
@Martijn: Nou je het zegt.. Hij had beter geplaatst kunnen worden in het amprack topic. (Hoewel dit nou weer geen amprack is...)Topic: Het bouwen van een case (24-6-2007 15:49:00)Gewoonte? Het idee dat het beter is? Beroepsdeformatie?Dat is natuurlijk een redenering van niks.. Als het kwaliteits verschil onhoorbaar is, vertel mij dan eens waarom Vraag het me puur af uit nieuwschierigheid..Topic: Muziek kwaliteit (21-6-2007 22:17:00)
TCMCAls we het dan over alternative datacompressie formaten gaan hebben, kijk dan eens naar .flac of .ogg. Vooral .flac is een érg mooi alternatiev voor MP3. Helaas is het bestandformaat ook enkele keren zogroot. (er gaan 10 mp3's in 1 flac bestand..)
Ik snap alleen één ding niet, als het verschil tussen 320kbs en een orginele cd niet meer te horen is, waarom stelt iedere vooraanstaande geluidstechnicus zijn PA dan af met een orginele cd? En niet met 320kbs mp3tjes?Topic: Muziek kwaliteit (21-6-2007 21:20:00)Op het moment dat compressie toegepast wordt heb je al een bepaalde vorm van vervorming.En buiten dat, je comprest je dynamiek in zekere mate vlak.. De mensen die ooit een platgecompreste band hebben gehoord live, weten wel wat ik bedoel..Topic: Muziek kwaliteit (18-6-2007 14:54:00)Dan heb jij een buitenaards gehoor of slecht gecomprimeerde MP3's. Ik ga voor dat laatste.Nah.. Zullen gewoon buitengewoon slecht gecomprimeerde mp3's zijn Of ik ben gewoon buitenaards..
Album was overigens niet zelf geript, maar gedownload.. Verschil is iig duidelijk hoorbaar
De rozebril heb ik al een tijdje terug afgedaanTopic: Muziek kwaliteit (18-6-2007 14:05:00)Ik denk dat er rekening is gehouden met het inbouwhandvat.
Tja, dat is een eigen keuze, persoonlijk had ik een straphandle genomen.Is idd rekening gehouden met het inbouwhandvat, en vooral met de joekel van een adapter die ook nog een plekje nodig had. Waarom geen straphandle? Vind dit mooier, en heb een hekel aan uitstekende dingen op kisten..
De vlindersloten maakte mij niet uit, waarom het zo gedaan is weet ik eigenlijk ook niet. Vind het eerlijk gezegt wel praktisch zo.
Schuin rackprofiel vind ik maar niks, zo is hij mooi vlak. Ik heb alleen wel gevraagt om de rackbevestiging zovermogelijk omhoog te hebben. Zodat alles op gelijke hoogte zit. (anders zou de sturing nog 3cm in de kist vallen)
[TM-audio.nl homepagina]
Het komt helaas geregeld voor dat namaak Shure microfoons als origineel worden verkocht, varierend van hele slechte kopie tot bedrieglijk echt. maar al ziet de microfoon er bijna als de echte uit: de geluidskwaliteit blijft altijd ver achter bij het origineel, vooral om een ontbrekende aarding, of ontbrekende of slechte ophanging en akoestische scheiding van het element. Het aantal verschillende kopieen is te groot om de verschillen duidelijk te laten zien, maar er zijn een aantal manieren om er zeker van te zijn dat het en echte microfoon betreft :
- Koop uw microfoons bij een officiele Shure - dealer. Informatie daarover is altijd te verkrijgen bij TM Audio.
- Koop geen microfoons via veilingsites (marktplaats, ebay)
- Wanneer een nieuwe SM58 of BETA58 ver onder de gangbare winkelprijs wordt aangeboden is dit een indicatie dat het en imitatie betreft.
Goed opletten kan voorkomen dat u wordt opgelicht. Wanneer u twijfelt over een leverancier of microfoon, neem dan contact op met TM Audio.
Er zijn, zoals uit het bovenstaande artikel op te maken is, meerdere namaakartikelen van Shure in omloop. Wat het nog vervelender maakt is hetgeen dat de SM-58 alweer 40jaar op de markt is, en in verschillende fabrieken geproduceerd word. Het komt helaas geregeld voor dat namaak Shure microfoons als origineel worden verkocht, varierend van hele slechte kopie tot bedrieglijk echt. maar al ziet de microfoon er bijna als de echte uit: de geluidskwaliteit blijft altijd ver achter bij het origineel, vooral om een ontbrekende aarding, of ontbrekende of slechte ophanging en akoestische scheiding van het element. Het aantal verschillende kopieen is te groot om de verschillen duidelijk te laten zien, maar er zijn een aantal manieren om er zeker van te zijn dat het en echte microfoon betreft :
- Koop uw microfoons bij een officiele Shure - dealer. Informatie daarover is altijd te verkrijgen bij TM Audio.
- Koop geen microfoons via veilingsites (marktplaats, ebay)
- Wanneer een nieuwe SM58 of BETA58 ver onder de gangbare winkelprijs wordt aangeboden is dit een indicatie dat het en imitatie betreft.
Goed opletten kan voorkomen dat u wordt opgelicht. Wanneer u twijfelt over een leverancier of microfoon, neem dan contact op met TM Audio.
Zo zijn er altijd kleine verschillen tussen de microfoons. Nochtans is de kop identiek, en zitten de verschillen puur in dingen zoals het XLR chassis. De 'indruk' rondom de XLR ed.
Dit maakt het NOG lastiger een neppe Shure eruit te 'pikken'. Zo zijn er BETA's(en SM's!) in omloop met de bovengenoemde 'indruk' rondom de XRL. Maar ook modelen die dit niet hebben..
Wat mij opviel was dat de 'indruk' bij mijn BETA behoorlijk wat dieper was dan bij het vergeleken 'orginele' model. Tot zover het optische..
Een namaak SM-58 op klank gaan vergelijken met een echte is érg moeilijk. (kijk maar naar het verschil tussen een Dap PL-08 en een SM58.) Vind het knap als je die direct kan horen..
Waar het verschil echter WEL inzit, is vooral de demping van de kop. Dit is, evenals met de namaak BETA(!) het enigste punt wat er écht uitspringt bij de a/b's die ik gedaan heb..
Zo ziekelijk echt zijn de namaak microfoons dus. Klankmatig zijn de orginele microfoons helaas ook al snel te evenaren. Juist omdat het gewoon weg geen bijzonder goed klinkende microfoons zijn..
Melo-G schreef:
Sjoerd ik kreeg net mail van Mark (zelfde website), ik kan je nu al met 99% zekerheid zeggen dat ook jij bij het clubje hoort. Mail me even met wat meer info als je wil.//edit: je mag als je het niet vertrouwd de mic wel opsturen naar me, kan ik hem vergelijken met een Beta58A waarvan ik weet dat ie origineel is.
Heb voor de duidelijkheid wat foto'tjes geschoten van de mic. (oa op verzoek van TM-audio)
https://members.home.nl/mark.molema/shure
Let vooral op het 'in-geponzte' gedeelte bij de XLR. Dit heeft de namaak van Melo-G ook, en nagenoeg ALLE nieuw aangeboden Shure's op Marktplaats. Ga er maar gerust van uit dat je hier ook keihard verneukt word.
Vanmiddag ga ik even bij de zaak langs om een 'echte' Beta58/57 op te halen, en deze komen keurig bij TM-audio weg. Ben érg benieuwd.
Groovelover schreef:
Hoewel er duidelijk verschil is tussen mijn Behringer subs en die Mackie's. Is echter wel appels met peren vergelijken.YourLiVe schreef:
Ik mag hopen dat de SWA 1801 beter doordreunt dan de HK Actor DX (er even van uitgaande dat je de Mackie met die set vergeleken hebt). De 1801 is namelijk 18 inch en de Actor is 15 inch. De HK produceert overigens een hele strakke, voelbare bas.Reemski schreef:
GoTMoRe schreef:
De EX10 leek mij ook wel interesant, maar ben toch iets té huiverig geworden voor 10"jes zodra er wat meer van verlangt word.Wat ben ik hárd op m'n bek gegaan..
-3db punt van de sp15 was 60Hz.. Is een Beyma geladen kast, met een eindtrap die meer op een budgetlijntje lijkt dan een fatsoenlijke A-merk eindtrap. (foto durf ik niet eens te posten..)
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar wat nieuws
Maar met welke grote set is dat niet zo? De EX12 is gewoon een frontloaded 12"/1" kastje. De EX10 leek mij ook wel interesant, maar ben toch iets té huiverig geworden voor 10"jes zodra er wat meer van verlangt word.
De praktijk heeft mij geleerd dat 10" kastjes over het algemeen nooit het mid zo goed kunnen opvangen als een 12" op een 18" zal doen.. Ook NEXO ps-10 heeft té weinig mid om de zang nog eens mooi boven een gitaar uit te laten komen als het écht hard moet. (terwijl deze kastjes toch wel ontiegelijk hard gaan..) Hetzelfde geld voor mijn X-actjes. Als monitor zijn ze super.. Maar als zaalspeaker écht té klein..
Topic: Iemand bekend met het merk KV2 (2-7-2007 23:28:00)De praktijk heeft mij geleerd dat 10" kastjes over het algemeen nooit het mid zo goed kunnen opvangen als een 12" op een 18" zal doen.. Ook NEXO ps-10 heeft té weinig mid om de zang nog eens mooi boven een gitaar uit te laten komen als het écht hard moet. (terwijl deze kastjes toch wel ontiegelijk hard gaan..) Hetzelfde geld voor mijn X-actjes. Als monitor zijn ze super.. Maar als zaalspeaker écht té klein..
Janbo schreef:
@ GoTMoRe: top dat je het allemaal naast elkaar kunt testen, ik ben dan ook benieuwd naar je ervaringen. Maareh, ik zou eerst luisteren en bij belangstelling de uiteindelijke prijzen vergelijken voordat je naar conclusies springt… Een mening vooraf kan je voorkeur flink beinvloeden zodat een goede vergelijking moeilijk wordt.Good luck!
Eerdere ervaringen hebben uitgewezen dat mijn SP15 het al heeft moeten afleggen tegen dit basje, en is dan ook gruwelijk hard op zn bek gegaan. (evenals de eigenaar..) Ben dus ook bang dat hier sp het zal afleggen..
Demosetje zal hier donderdag a vrijdag staan, gaat zaterdag mee op klus, en de week daarop staat hij nog steeds tot mijn beschikking. Tijd genoeg, en zal mijn ervaringen zeker posten.
Als het goed is, heb ik volgende week de gehele week de beschikking over een setje kv2 EX12.
En wat velen niet gedaan zullen hebben, gaat hij even a/b naast de volgende toppen:
LEM Pegasus-112
RCF ART-231
RCF 4PRO-3001
RCF TT22a
Wat ik alvast kan verklappen is dat de kv2 op verena de duurste uit dit rijtje is. (2300,-) En dat hij het zal afleggen tegen de ART-231 volgens mijn leverancier..
Dan komt bij mij het zinnetje 'Way over the top' snel om de hoek
Ben érg benieuwt..
Topic: Het bouwen van een case (24-6-2007 18:05:00)En wat velen niet gedaan zullen hebben, gaat hij even a/b naast de volgende toppen:
LEM Pegasus-112
RCF ART-231
RCF 4PRO-3001
RCF TT22a
Wat ik alvast kan verklappen is dat de kv2 op verena de duurste uit dit rijtje is. (2300,-) En dat hij het zal afleggen tegen de ART-231 volgens mijn leverancier..
Dan komt bij mij het zinnetje 'Way over the top' snel om de hoek
Ben érg benieuwt..
René Eppink schreef:
Kan ik me wel voorstellen. Gezien zijn andere apperatuur ook vrij compact is kan ik me heel goed voorstellen dat hij dit kistje ook compact wil houden. Door het plat plaatsen van de mixer ben je geen (imho nog steeds onnodige ) ruimte kwijt.De compacte PA is over een paar maandjes ook niet meer zo compact, ik hoop dan een setje RCF 4PRO 6001 topkasten erbij te hebben..
@Martijn: Nou je het zegt.. Hij had beter geplaatst kunnen worden in het amprack topic. (Hoewel dit nou weer geen amprack is...)
Heb eindelijk m'n nieuwe kist binnen, duurde even.. Maar het resultaat mag er wezen!
klik
Kist laten bouwen, volgens zelfde idee als de kist van m'n lichttafel. Moet nog wel connectorpaneeltje in, dan issie helemaal af.
Topic: Muziek kwaliteit (21-6-2007 22:24:00)klik
Kist laten bouwen, volgens zelfde idee als de kist van m'n lichttafel. Moet nog wel connectorpaneeltje in, dan issie helemaal af.
SebasVD schreef:
GoTMoRe schreef:
Ik snap alleen één ding niet, als het verschil tussen 320kbs en een orginele cd niet meer te horen is, waarom stelt iedere vooraanstaande geluidstechnicus zijn PA dan af met een orginele cd? En niet met 320kbs mp3tjes?TCMC schreef:
Beter vind ik het AIFF formaat van de iPod.TCMC
Ik snap alleen één ding niet, als het verschil tussen 320kbs en een orginele cd niet meer te horen is, waarom stelt iedere vooraanstaande geluidstechnicus zijn PA dan af met een orginele cd? En niet met 320kbs mp3tjes?
Ben ik het eingenlijk niet zozeer met je eens, maar dan gaan we whey offtopic
(En zal ongetwijveld smaak gerelateerd zijn)
Topic: Muziek kwaliteit (21-6-2007 17:10:00)(En zal ongetwijveld smaak gerelateerd zijn)
Reemski schreef:
TCMC schreef:
In dit geval maak ik misbruik van de compressie die zowel in de Behringer DEQ2496 zit alsook de limiters van de LEM DX-26 en de cliplimiters van de DAP P-1600 versterkers. Geluid vervormt niet, maar klinkt wel wat minder fraai omdat de onderliggende achtergrond geluiden van de opname of band stevig mee versterkt worden.JeroenVDV schreef:
GoTMoRe schreef:
Maar wat een verschil. Details en definitie die je op de mp3's niet hoort, hoor je dubbel zo mooi op de cd terug. En dat zijn dan nog 320kbs mp3'tjes.. Geluid is veel voller en ronder, en het vieze hoog is er op de cd gewoon niet!Album was overigens niet zelf geript, maar gedownload.. Verschil is iig duidelijk hoorbaar
De rozebril heb ik al een tijdje terug afgedaan
Mijn nieuwe MP3 ervaring:
Heb zelf een paar albums van Audioslave op computer staan, allemaal keurig 320kbs. Van het laatste album de orginele cd gekocht. (vind het een tegek album )
Nu cd in computer gedrukt, en beluistert. Daarna maar eens een paar mp3'tjes gepakt van datzelfde album die ik al enkele maanden op de computer heb staan.
Maar wat een verschil. Details en definitie die je op de mp3's niet hoort, hoor je dubbel zo mooi op de cd terug. En dat zijn dan nog 320kbs mp3'tjes.. Geluid is veel voller en ronder, en het vieze hoog is er op de cd gewoon niet!
Topic: Geslaagd?!?! (14-6-2007 21:44:00)Heb zelf een paar albums van Audioslave op computer staan, allemaal keurig 320kbs. Van het laatste album de orginele cd gekocht. (vind het een tegek album )
Nu cd in computer gedrukt, en beluistert. Daarna maar eens een paar mp3'tjes gepakt van datzelfde album die ik al enkele maanden op de computer heb staan.
Maar wat een verschil. Details en definitie die je op de mp3's niet hoort, hoor je dubbel zo mooi op de cd terug. En dat zijn dan nog 320kbs mp3'tjes.. Geluid is veel voller en ronder, en het vieze hoog is er op de cd gewoon niet!
En ook ik, jaja , ben geslaagd!
En dat met wel 3 achten..
Topic: De Behringer B-1520 Pro of de wharfedale evp-s15 (10-6-2007 16:24:00)En dat met wel 3 achten..
Je wilt dus je geluidset uitbreiden met extra topkasten? De vraagstelling is me niet geheel duidelijk..
Topic: stage monitor mixer (1-6-2007 22:28:00)Een 8kanaals budget mixertje met 4auxen?.. Das wel érg hoog gegrepen voor een budgetmixertje.
Wat je kan doen is eentje met 2 auxen pakken, en dan al je kanalen helemaal naar link of rechts pannen, en zo je master L/R ook gebruiken als 2 groepen.
Dan ben je voor 100eurotjes al wel klaar.. Of doe het gelijk goed, en neem veel mogelijkheden voor weinig, een A&H dus.
Kwaliteitsverlies ga jij niet merken voor je band, pas als je met honderden meters kabels gaat werken etc etc etc, zul je er vernuft aan hebben.
Wil je het goed doen, dan is het natuurlijk wel een must. (Graaf dan alleen wel diep in het buideltje.. Die trafo's zijn nl niet goedkoop..)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-4-2007 13:20:00)Wat je kan doen is eentje met 2 auxen pakken, en dan al je kanalen helemaal naar link of rechts pannen, en zo je master L/R ook gebruiken als 2 groepen.
Dan ben je voor 100eurotjes al wel klaar.. Of doe het gelijk goed, en neem veel mogelijkheden voor weinig, een A&H dus.
Kwaliteitsverlies ga jij niet merken voor je band, pas als je met honderden meters kabels gaat werken etc etc etc, zul je er vernuft aan hebben.
Wil je het goed doen, dan is het natuurlijk wel een must. (Graaf dan alleen wel diep in het buideltje.. Die trafo's zijn nl niet goedkoop..)
De spulletjes van de andere bestuurder kwamen er alleen iets minder goed vanaf..
Topic: Het bouwen van een case (15-4-2007 18:05:00)KVM schreef:
JeroenVDV schreef:
Kistje niet wat erg hoog voor een Pilot 2000?Tja, dat is een eigen keuze, persoonlijk had ik een straphandle genomen.
Noppenschuim is naar mijn idee in de deksel overbodig.
Tevens is de deksel ook vrij hoog. Vanwaar de keuze vlinder gedeelte in deksel en niet in bodem?
Martin.
Noppenschuim was niet mijn idee, deed de kist open en zag t erin zitten. Is natuurlijk wel zo netjes.. Tevens is de deksel ook vrij hoog. Vanwaar de keuze vlinder gedeelte in deksel en niet in bodem?
Martin.
De vlindersloten maakte mij niet uit, waarom het zo gedaan is weet ik eigenlijk ook niet. Vind het eerlijk gezegt wel praktisch zo.
Schuin rackprofiel vind ik maar niks, zo is hij mooi vlak. Ik heb alleen wel gevraagt om de rackbevestiging zovermogelijk omhoog te hebben. Zodat alles op gelijke hoogte zit. (anders zou de sturing nog 3cm in de kist vallen)