Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 64 van 219)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-7-2007 19:15
Dus ik heb een renault megane, weegt geloof ik 1150 kg en een aanhanger die is teruggekeurd tot 1050 kg.
De aanhanger zelfs weegt 400 kg, dan mag ik dus met mijn gewone B rijbewijs nog 650 kg laden en er gewoon mee rondkrossen? PS, het is een tandemasser, geremd uiteraard.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
13-7-2007 19:17
In dat geval mag je die aanhanger rijden met een B-rijbewijs. (overbelading is uiteraard op eigen risico)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-7-2007 19:21
Ow, dat valt me dan mee, dan doen we er maar een klein beetje teveel gewicht in soms razz :p
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-7-2007 20:18

eriswa schreef:

Ow, dat valt me dan mee, dan doen we er maar een klein beetje teveel gewicht in soms razz :p
ook even kijken wat de auto mag trekken want niet het ledig gewicht van de auto bepaald maar ook nog eens het trekkend gewicht van de auto. Staat er trekkend gewicht max 700kg geremd dan mag je nog maar 700 kg rijden.

en het totaal treingewicht moet niet boven de 3500kg uitkomen.

een sprinter mag soms tot 3500 kg beladen worden. rijdt jij echter met deze lege bus en heb jij er een aanhanger achter hangen van 1700 kg. dan kan het nog maar eens wezen dat jij alsnog niet voldoet aan de eisen. Omdat het totaal gewicht alsnog boven de 3500kg uit kan komen.

hetzelfde is als jij rijdt met een aanhanger die een totaal gewicht mag hebben van 1750kg compleet leeg. het trekkend gewicht van een Vito is 1750kg, totaal dus netjes 3500kg. echter de vito heeft ook nog eens een laadvermogen van 800kg. je totaal treingewicht gaat dus over de 3500kg.

het gaat erom wat op papier staat, tel je alles bij elkaar op en kom je niet boven de 3500kg uit, dan zit je goed.

meestal de auto's met kleinere enkel assige aanhangers.

wil je toch iets groter, haal dat papiertje!!
mag je ineens een heel stuk meer laden.
maar dan nog is 2000kg laadgewicht nog wel eens aan de krappe kant. Hehe zat er laatst eens een kleine 1400kg overheen. shocked 8O

(voor de gein eens bekeken tot hoever je de aanhanger kon volladen) de assen houden het prima, zijn 2tons assen ook aan de buitenkant zie je niets echter de auto had er wel ietsje moeite mee. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
13-7-2007 23:33

Watt-Xtra schreef:

eriswa schreef:

Ow, dat valt me dan mee, dan doen we er maar een klein beetje teveel gewicht in soms razz :p
ook even kijken wat de auto mag trekken want niet het ledig gewicht van de auto bepaald maar ook nog eens het trekkend gewicht van de auto. Staat er trekkend gewicht max 700kg geremd dan mag je nog maar 700 kg rijden.

en het totaal treingewicht moet niet boven de 3500kg uitkomen.

een sprinter mag soms tot 3500 kg beladen worden. rijdt jij echter met deze lege bus en heb jij er een aanhanger achter hangen van 1700 kg. dan kan het nog maar eens wezen dat jij alsnog niet voldoet aan de eisen. Omdat het totaal gewicht alsnog boven de 3500kg uit kan komen.

hetzelfde is als jij rijdt met een aanhanger die een totaal gewicht mag hebben van 1750kg compleet leeg. het trekkend gewicht van een Vito is 1750kg, totaal dus netjes 3500kg. echter de vito heeft ook nog eens een laadvermogen van 800kg. je totaal treingewicht gaat dus over de 3500kg.

het gaat erom wat op papier staat, tel je alles bij elkaar op en kom je niet boven de 3500kg uit, dan zit je goed.

meestal de auto's met kleinere enkel assige aanhangers.

wil je toch iets groter, haal dat papiertje!!
mag je ineens een heel stuk meer laden.
maar dan nog is 2000kg laadgewicht nog wel eens aan de krappe kant. Hehe zat er laatst eens een kleine 1400kg overheen. shocked 8O

(voor de gein eens bekeken tot hoever je de aanhanger kon volladen) de assen houden het prima, zijn 2tons assen ook aan de buitenkant zie je niets echter de auto had er wel ietsje moeite mee. laugh :D
met een BE rijbewijs mag je ook in een Be combie rijden waar 9,1 ton op mag kijk maar bij veldhuizen enz
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 31-10-2024
Berichten: 455
14-7-2007 00:22
Pas toch maar op met je Fiësta Ferry (en je mening dat geremd en ongeremd er niet toe doet)...

Wij hebben ook nog een soortgelijke, ongeremde aanhangwagen. Deze hangt altijd achter een Vectra 2.0 van 1300 kg met ABS (dus mag meer trekken ongeremd) op prima brede bandjes.

Het regende en we moesten een noodstop maken met geladen kar... Dat ging dus echt net goed. Ondanks de ABS, slipten we een flink eind door en ik ben er toch goed van geschrokken. Wat zou dat gedaan hebben met zo'n klein autootje...

Ik ben sinds dit voorval dus echt op zoek naar een geremde aanhangwagen wink ;)

PS: die kar zal leeg vast meer dan 200 kg wegen
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
14-7-2007 00:43
Leuk detail: als je te hard remt met een geremde aanhanger achter de auto kan het gebeuren dat de wielen van de aanhanger blokkeren terwijl de auto zelf alleen hard remt. Opgepast voor rokende bandjes dus. sneaky :V
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-7-2007 10:18
dj wireless:

met en BE combinatie mag je max treingewicht 7,5 ton rijden.
dit houdt in dat je dikwijls een trekker hebt die een 2000 kg weegt en zodoende 5,5 ton mag rijden achter deze trekker.

laadvermogen is altijd afhankelijk van de bewuste oplegger, aanhanger.
zo zie je ook veel 4*4 voertuigen welke voorzien zijn van een luchtrem, deze kunnen en mogen dan ook de maximale last van 7,5 ton treingewicht hebben.

lengte van een BE combinatie is dezelfde maximale lengte van een vrachtwagen. 18 meter en een beetje. alleen uitzonderlijk vervoer met brief mag langer.

Ford heeft sinds dit jaar trouwens een Bakwagen gemaakt welke ook met BE te berijden is en ook totaal 7.5 ton mag wegen. schijnt een soort van afzetbak te wezen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
Berichten: 569
14-7-2007 10:39

Watt-Xtra schreef:

Ford heeft sinds dit jaar trouwens een Bakwagen gemaakt welke ook met BE te berijden is en ook totaal 7.5 ton mag wegen. schijnt een soort van afzetbak te wezen.
bedoel je hiermee de Ford Ranger?
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
14-7-2007 12:07

DJ Bartje schreef:

Watt-Xtra schreef:

Ford heeft sinds dit jaar trouwens een Bakwagen gemaakt welke ook met BE te berijden is en ook totaal 7.5 ton mag wegen. schijnt een soort van afzetbak te wezen.
bedoel je hiermee de Ford Ranger?
Slimmerik das toch geen bakwagen laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)