Forum > Newbie Forum

versterker + luidsprekers vr kleine trouwfeesten +/- 450€

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-4-2006 23:03

JeroenVDV schreef:

maurice schreef:

op de meeste bruiloften word de installatie alleen gebruikt voor een achtergrond muziekje, of een feestje op een dermate volume dat er nog gepraat kan worden.
Tijdens het eten en aan het begin van de avond misschien, maar daarna écht niet meer hoor. Misschien dat ik hele andere bruiloften doe dan jij? wink ;)
Jij en ik doen in ieder geval dezelfde bruiloften, en daar wordt behoorlijk op gedansd.

De "100 man"-uitspraak van de OP zullen we even in de realiteit plaatsen: op veel kleinschalige bruiloften die ik draai, worden iets van 100 a 120 mensen uitgenodigd. Die zijn er a: niet allemaal tegelijk en gaan b: zeker niet allemaal op hetzelfde moment dansen.

Als je met een 100 man-bruiloft op dito lokatie op het piekmoment 50 man op de vloer hebt, is dat al best netjes gedaan.

Desalniettemin lijkt mij voor de OP huren en doorsparen of zeer goed onderhandelen op een tweedehands set de beste oplossing. Want die 450 euro, daar moeten ook nog tiefjes en bekabeling voor komen?

Ben het eens met Philip_Janssen dus eigenlijk.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
23-4-2006 11:04
Maarten, is die palladium 900 niet wat te ligt voor die ax-15?
Ja misschien is het wat aan de krappe kant. Bij de 1200 heb je wat meer speling en kan je meer uit de boxen halen. Maar aangezien het goedkoop moest wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
23-4-2006 11:30

Maarten-square schreef:

Maarten, is die palladium 900 niet wat te ligt voor die ax-15?
Ja misschien is het wat aan de krappe kant. Bij de 1200 heb je wat meer speling en kan je meer uit de boxen halen. Maar aangezien het goedkoop moest wink ;)
Maarten
Goedkoop = duurkoop, dat was toch wel DE citaat van 2004/2005.

Goedkope amp = onderpowered = opgeblazen drivers = alsnog duurder uitzijn dan als je gelijk de 1200 nam..
Soms..
LeviStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-11-2005
Laatste: 19-6-2008
Berichten: 18
25-4-2006 14:38
Wel kijk, ik denk dat jullie een beetje te duur gaan. Ik heb alleen een versterker en twee luidsprekers nodig, voor op mijn kamertje, en om mee te nemen naar kleine fuifjes en trouwfeesten. Zoals ik hier al las, heb je meestal maximaal vijfig mensen op de dansvloer bij een bruiloft. De ruimte waarin gedanst wordt, is meestal ideaal:

ongeveer tien vierkante meter
De muziek moet niet in gans de zaal even luid te horen zijn, alleen op de dansvloer. De mensen die aan tafel blijven zitten, kunnen elkaar dan nog verstaan. 'Honderd man' was dus niet zo duidelijk van me.

Ik zal zeker uitbreiden achteraf, maar voorlopig is een bescheiden setup voldoende.

Ik heb al een dubbele cd-speler, mixer, draaitafel en binnenkort de cdj-800s. Alleen de versterking heb ik nog niet, vandaar mijn post.

Ik heb al enkele trouwfeesten gedraaid, maar dat was met het materiaal van een vriend. Heel erg luid mag ik toch nooit gaan in die poepsjieke feestzaaltjes.

Ik weet niet hoe jullie je trouwfeesten houden, maar normaalgezien is dat bij mij een mengelmoes van slows, disco, 80s, Frans en/of Nederlands, hedendaagse muziek, ambiance, een eurodance set, een retrohouse set, en hier en daar misschien een commercieel house nummer. Bij mij thuis ligt vanalles op, van klassiek, gothic tot hard electro en black metal. Kortom, ik zal sowieso moeten uitbreiden voor een mooi geluid.

Wat de versterker betreft, die uit de jaren zeventig werken nog met transistoren en hebben vermogens tot 120 (echte) watts. Ben ik beter af met zo een hifi-versterker voor mijn doeleinen of koop ik meteen een low-budget dj versterker?

En oh ja, bedankt voor jullie antwoorden!
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
25-4-2006 14:51
Koop je dan 2 k112 / k115 van Dap. 2 nette kabels en 2 statieven en huur de versterker bij. Probleem: voor op je kamer wordt het lastig ben ik bang razz :p Maar dit zijn een van de goedkoopste speakers waarmee je kunt beginnen. Voor op een huwelijk vind ik ze persoonlijk niet geschikt wegens de kwaliteit van de kasten. Maar nu liggen mijn eisen ook veel te hoog wink ;) Dus dat wordt nog even doorsparen ben ik bang. Of kijk dat je deze incl een versterker 2de hands vindt. Dan blijf je net wel / niet binnen je budget.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
LeviStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-11-2005
Laatste: 19-6-2008
Berichten: 18
25-4-2006 14:57
Voor alle duidelijkheid:

450 euro TWEEDEHANDS he :-)

En naast vermelding van merken ben ik hier meer met uitleg over vermogens en combinaties van welke speakerset met welke versterker.

Sorry, ik ken er de ballen van, en reken op jullie.

bedankt
levi
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
25-4-2006 15:14

Levi schreef:

is meestal ideaal:

ongeveer tien vierkante meter
Das proppen met 50 man laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Bjorn habetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2005
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 33
25-4-2006 15:18
Er zijn regelmatig 2ehands K112's die rond de €225,-kosten
te vinden op marktplaatst/speurder/2ehandsgedeelte van het forum.
zelf zou ik er voor kiezen om gewoon nog een tijdje bij te huren als je een feestje doet,
want met fatsoendelijke app maak je wel sneller naamsbekendheid, en zal je niet snel horen hij weer met zijn *** apparatuur.
je kunt bv beter 10 maal huren voor €50,-
dan een budget setje kopen voor €500,-
misschien zou je ook een een beetje winst kunnen maken op het huren b.v. 10%
(dit is mijn mening, en mijn mening is geen wet)

m.v.g.

Bjorn
kan plassen met zijn ogen dicht, richten is een ander verhaal..
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
25-4-2006 16:01
Misschien is het een idee om een net setje vppr op je kamer te kopen dat ook als monitor later kan dienen.
De huwelijksset huur je dan in.

Over vermoegens: Zolang je 2 speakers aan 1 versterker hangt pak een versterker met 1,5 keer het vermogen van de speakers. Ga je speakers aan elkaar doorlinken dan is het budgettechnisch niet verantwoord die regel nog te hanteren razz :p

Voor de rest staat er vrij veel op dit forum, Zie linksboven, zoekt en gij zult vinden. sneaky :V
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
26-4-2006 11:46
Huren kan soms een goede optie zijn als het incidenteel voorkomt. Ik denk dat voor het budget dat je noemt er heus wel iets ( tweedehands ) te koop is. Hou het forum in de gaten en struin de bekende sites af zoals marktplaats, speurders etc. Versterkers worden steeds goedkoper ( en met meer vermogen )en hoeven 2e hands echt niet veel te kosten. Als je iets op het oog op hebt kun je altijd nog de zoekmachine gebruiken voor ervaringen van andere gebruikers. Veel succes ermee.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)