Forum > Algemeen Forum

Cd's kopieren

(90 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
1-11-2004 18:13
If philips gestopt met het produceren van audio only CD-R's dan? Dezen waren/zijn er voor zover ik weet in 74min en soms in 80min. Deze CD's zijn eigenlijk alleen voor externe cd-branders(zonder pc'met tulpjes op n andere cd-speler of bijv n booth uitgang) en je kan er ook alleen audio op zetten, ik gebruik(te) ze veel voordat ik een brander in mn pc kreeg, maar deze cd's houden het langer vol als die wat ik op de pc gebrand heb(redelijk goed merk, sony).
Als je ze nog kan krijgen zijn ze zeker aan te raden, ze zijn geloof ik nog te koop bij winkels als de Megapool(voorzover hij nog leeft). TDK maakt ze ook trouwens.
[edit] let op het logotje, er staat: "compac disc digtal audio"[/edit]
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
1-11-2004 18:29
Naar mijn weten zijn de audio cd-r's hetzelfde als normale cd's alleen betaal je er meer voor door de muziekrechten
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-11-2004 18:31

Tribal Chef schreef:

Naar mijn weten zijn de audio cd-r's hetzelfde als normale cd's alleen betaal je er meer voor door de muziekrechten
En om het verschil te kunnen weten tussen wel-audio's en niet-audio's wordt er een bit/byte/nible (weet ik veel) geschreven op de CD. Zet wel netjes weggewerkt zodat je die niet zomaar zelf kunt schrijven en dat je bij het wissen van een audio-RW je muziekrechten niet kwijtspeelt want dat zou willen zeggen dat je standalonerecorder je CD niet meer wil beschrijven.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 19-7-2024
Berichten: 170
1-11-2004 21:02
Toevallig even nagekeken,

ik heb hier nog een philip cd-r only audio liggen en die is wel degelijk 80 min. Het klopt echter wel dat deze een stuk langer meegaan als een met de computer gebrand cd'tje.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 13462
2-11-2004 09:45

Didier_S schreef:

Zet wel netjes weggewerkt zodat je die niet zomaar zelf kunt schrijven en dat je bij het wissen van een audio-RW je muziekrechten niet kwijtspeelt want dat zou willen zeggen dat je standalonerecorder je CD niet meer wil beschrijven.
Die info staat in de pre groove (voorgevormd spoor op de CD-R/CD-RW). Die is namelijk voorzien van een afwijking (een wobble). En de pre-groove is een "hard coded" iets waar je zelf dus helemaal NIETS aan kunt wijzigen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZenimationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-4-2005
Berichten: 9
4-11-2004 09:11

sinuz schreef:

If philips gestopt met het produceren van audio only CD-R's dan? Dezen waren/zijn er voor zover ik weet in 74min en soms in 80min. Deze CD's zijn eigenlijk alleen voor externe cd-branders(zonder pc'met tulpjes op n andere cd-speler of bijv n booth uitgang) en je kan er ook alleen audio op zetten,
Ik begrijp het nog niet helemaal: kun je die Audio cd-r's niet met een cd-brander in een PC branden? Dan is het voor mij geen optie, want ik heb geen externe brander.

Dré schreef:

Jammer dat vrijwel geen enkele fabrikant nog 74 minuten discs maakt (aangezien de 80 minuten discs PER DEFINITIE niet voldoen aan de specs voor CD-R discs!!!).
Dré, je zegt "vrijwel": welke fabrikanten waar je goede ervaring mee hebt doen dat nog wel? Kortom: welke 74 minuten disc raad je aan?

bedankt.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-11-2004 09:33

zenimation schreef:

sinuz schreef:

If philips gestopt met het produceren van audio only CD-R's dan? Dezen waren/zijn er voor zover ik weet in 74min en soms in 80min. Deze CD's zijn eigenlijk alleen voor externe cd-branders(zonder pc'met tulpjes op n andere cd-speler of bijv n booth uitgang) en je kan er ook alleen audio op zetten,
Ik begrijp het nog niet helemaal: kun je die Audio cd-r's niet met een cd-brander in een PC branden? Dan is het voor mij geen optie, want ik heb geen externe brander.
Tuurlijk wel, maar ga jij dan extra geld betalen voor een lege CD die fysisch gezien identiek is? Nee toch? En een Audio-CD-R kost idd meer omdat die extra bits markeren dat je er kopieerrechten (voor eigen gebruik!) op hebt betaald. Dus, als je met een PC werkt: neem gewone data-CD-R's!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
GeforceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2005
Laatste: 10-9-2011
Berichten: 41
8-7-2005 08:38
Gewoon PLATINUM CD's (https://www.cdrwinkel.com). Zeer goed voor zowel data als audio, werken altijd perfect. Bovendien erg goedkoop. Dat 74-min CD-Rs beter zijn dan 80-min CD-Rs daar heb ik nog NOOIT van gehoord. Misschien was dat in de tijd van de 2x CD branders. Zorg in ieder geval dat je een goede brander hebt, en als je wil dat de CD zo goed mogelijk gebrand is bijvoorbeeld op 32x branden in plaats van 52x.

Nieuwe vraag:

Als ik een aantal bepaalde tracks van een CD (die niet van mij is) rip of tracks download (zonder te betalen), hoe kan ik daar dan voor betalen? Dus niet via een legale download site, ben niet van plan hun winst te betalen. Is het mogelijk om gewoon voor elke track een licentie te krijgen via Buma oid?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
8-7-2005 09:50
Tegenwoordig zijn alle cd's van behoorlijke kwaliteit.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
8-7-2005 10:20
Volgens mij is het gewoon mogelijk aan Buma de rechten te betalen, zoek hiervoor eens op hun site (en gebruik Google om die te vinden happy :)).
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)