Forum > Algemeen Forum

Cd's kopieren

(90 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
11-1-2003 10:14
wel voor eigen gebruik (auto)
Vraagje,
ik heb windows xp en wil een cd branden voor in de auto (echt waar)
Ik neem de orginele cd en wat zie ik:
niet de wav files, maar kleine 47k files.
Als ik die kopieer naar de harde schijf dan heb ik geen muziek sad :(
Alleen als ik de orginele cd in de speler steek.
Maar dat is niet de bedoeling daar ik een cd wil branden,
samengesteld uit meerdere cd's.

Sommige nerds zullen wel lachen om deze vraag, maar bedenk,
jullie hebben het ook allemaal moeten uitvinden wink ;)
Help mij nu maar eens laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
11-1-2003 10:18
je zult even een brand-programma moeten instaleren, windows media player kan het op zich wel, maar vindt ikzelf veel te brak...

download dus ff nero op www.ahead.de , en daar kan je heel gemakkelijk een kopie van een CD maken... (gewoon nero starten met wizard, is allemaal heel simpel, is zelfs een NL versie van geloof ik)

als je dus nummers van meerdere CDs wilt hebben, moet je kiezen voor nieuwe CD maken; audio CD.
dan kun je de nummers van het rechterscherm naar links slepen, en als je dan alle nummers hebt, kun je op het brand icoontje klikken (rode icoontje)
Music is what feelings sound like...
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
11-1-2003 11:00
zoooo, nou tis te minste wel te merken dat je niet met gekopierde cd`s draait razz :p wink ;)
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
11-1-2003 11:32
Het is nooit een goede optie om mee te draaien, zeker als je illegaal brandt. Zoals Tom het doet mag het wel, maar op feesten kun je er te makkelijk gedonder mee krijgen.
Volgende keer Peter!
WaypointStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
11-1-2003 15:35
Ja ik geloof tom wel.......

Ow enne Tom...... je kan niet alles weten hè wink ;)

Je kan Nero eerst ff demo downloaden en bv de hele versie in de winkel halen..... hetzelfde kan je ook met clone cd doen

Clone cd=> Je gooit de cd erin , op 1 knoppie drukken en hij brand...
Nero=> Je kan via zo'n menu gaan kiezen (werk ook makkelijk) .... of zelf dingen uitvogelen.....

Met Nero kan je veeel meer dingen doen ........ maar allebei willen ze wel bijna alle cd's branden... Ik zou voor Nero gaan. Kan je op den duur meer mee en het is echt neit zo ingewikkeld als het lijkt! Natuurlijk zijn er meer goede (bekende) brand-programma's...(zoals Easy CD-Creator....e.d.)Maar dit zijn de bekendste 2

Denk er wel aan dat je een versie donwload / koopt die met Xp overweg kan (de meeste oudere versies kunnen dat niet dacht) ik.....

Wat voor software zat er standaard bij je brander dan (welk programma?)
WaypointStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
11-1-2003 15:39

Tom schreef:

wel voor eigen gebruik (auto)
Vraagje,
ik heb windows xp en wil een cd branden voor in de auto (echt waar)
Ik neem de orginele cd en wat zie ik:
niet de wav files, maar kleine 47k files.
Als ik die kopieer naar de harde schijf dan heb ik geen muziek sad :(
Alleen als ik de orginele cd in de speler steek.
Maar dat is niet de bedoeling daar ik een cd wil branden,
samengesteld uit meerdere cd's.

Sommige nerds zullen wel lachen om deze vraag, maar bedenk,
jullie hebben het ook allemaal moeten uitvinden wink ;)
Help mij nu maar eens laugh :D
Je kopierd hem dan op de 1 of ander manier niet goed..... Hij maakt volgens mij snelkoppelingen aan... In XP moet je ander eerst Mediaplayer openen (en in de help finctie is ff kijken ) Want in princiepe kan je ook met mediaplayer (versie 9.0) branden.....
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
11-1-2003 15:55
Helaas kan dat niet meer met alle cd's. Tegenwoordig zijn er steeds meer die een eigen player op de cd hebben zitten waardoor wmp hem niet meer kan lezen. Dan krijg je dus zulke geintjes. Installeer dus een onafhankelijk brand-progje (nero, easy cd-creator) en probeer het dan nog eens.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
11-1-2003 21:22

DJ-Psycho schreef:

Helaas kan dat niet meer met alle cd's. Tegenwoordig zijn er steeds meer die een eigen player op de cd hebben zitten waardoor wmp hem niet meer kan lezen. Dan krijg je dus zulke geintjes. Installeer dus een onafhankelijk brand-progje (nero, easy cd-creator) en probeer het dan nog eens.

Greetz, Peter
dit is met sommige CD's te omzeilen door ze eerst te rippen naar mp3 met EAC, maar dit is natuurlijk wel een stapje moeilijker als het huis-, tuin- en keukenbranden.. happy :)

als de PC zelfs de CD niet herkent als audio CD, dan zijn er nog 2 opties over, met clonecd een exacte kopie maken, of via de line in (dus externe CD-speler) de CD opnemen, en dan later branden. (hoewel dit niet echt bevordelijk is voor de kwaliteit)
Music is what feelings sound like...
DennisStandaard Lid
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
11-1-2003 22:59
Windows gaat de cd (in eerste instantie) bekijken als datacd en niet als audiocd. Daarom zie je een listing van de audiotracks. Dat zijn die files van 47 kb. Wanneer je een brandprogramma hebt en je zegt dat je een audiocd wilt kopieren (of naar disk wilt lezen) zal het programma deze tracks gaan lezen en omzetten naar (bijvoorbeeld) .wav files.

Dus het kan best dat je ze als kleine files ziet (ook al is het de originele cd) maar windows interpreteert de cd dus als datacd en pas als audiocd als je dat tegen hem zegt.

De meeste cdbrand programma's hebben wel een optie om eerst tracks naar disk te lezen en anders kan het ook wel met winamp (mits je de plugin daarvoor hebt). Anders kan je altijd een shareware programma proberen: tucows.wau.nl/mmedia/cdrip95_default.html
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
12-1-2003 11:31
Even nogmaals voor alle duidelijkheid:
Het is geen prbleem om 1 cd te kopieeren.
Ik heb Nero.
Maar als ik nou van diverse nummers op verschillende cd's,
één "verzamel" cd wil maken,
dan ziet Nero de orginele cd niet meer en dan wil hij het niet goed branden.

Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar wat shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)