Forum > Newbie Forum

Foutje

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
28-4-2003 01:06

speakerfreak schreef:

uhm beetje vreemde vraag???

mijn antwoord beter opletten... kijken welke fader er open staat
Ja lijkt mij ook logisch, en wanneer het nummer afgelopen is op de des betreffende cd speler op stop drukken, dan de volgende opzetten. Zie je toch vanzelf welke cd speler speelt of niet?? (Display??)

Tsjah...
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Tom1984Standaard Lid
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 17-11-2024
28-4-2003 12:25
Het is bij ons het geval dat we maar 3 faders hebben op het megpaneel (lekker makkelijk) : 1=microfoon, 2=cd speler, 3=cd speler.

Het is mij gelukkig nog nooit overkomen om een spelend nummer zomaar op stop te drukken. Wat je natuurlijk kunt doen is OF gewoon even onthouden welk nummer je net hebt opgezet (ligt toch wel een cd hoesje bij voor de twijfelaars?) OF je kunt even in je koptelefoon luisteren.

Ik zelf zie het altijd aan de faders, de fader die open staat, daar moet ik niet aankomen. Crossfader heb ik nog nooit gebruikt, vind ik persoonlijk heel onhandig.

Mocht er een dergelijke situatie voorkomen dat er toch iets fout gaat met de cd speler, heb ik altijd een oude speler (zon kamergeval) klaarstaan met een nummertje. Het is dan alleen even een kwestie van play drukken (draait de hele avond op pauze) en de lijningang van kanaal 1 (normaal mic) om te zetten.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
RickEx Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
30-4-2003 19:52
eerst hadden we een normale kamer d speler en die stonden bovenopelkaar maar nu hebben we 2 gemini cdj 10 en die staan elk aan een kant van het mengpaneel dus nu zie je het aan de fader welke cd er draait dus ik zeg maar niks meer over dit topic laugh :D wink ;)
Forever Today
JoepvandemortelStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 20-11-2024
30-4-2003 20:22
Dat is het mooie van onze denon (dn2100f en dn2600f) deze gaan niet open als hij nog speelt. Je zou ook je faderstart kunnen gebruiken als onderbreker van je stopknop. Maar dit is een technische verhaal waar je beter zelf niet aan kan kl..ten. Ik wil het thuis wel eens proberen met een oud mengpaneeltje en een huis tuin en keuken cd-spelertje.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
30-4-2003 21:56
tsja, wel een beetje opletten. ik heb daar nog nooit last van gehad laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D voor mij is stilte een afgang dus zorgen kost wat kost dat het niet gebeurd wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RemczeroStandaard Lid
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
30-4-2003 22:36
De enige echte tip die ik kan geven is een logische indeling op je mixer te kiezen. Als je links en rechts een speler hebt spreekt dit voor zich ,links word linkerkanaal en rechts rechter. Staan ze op elkaar dan vind ik het fijn om op de linkse fader de bovenste speler te hangen. En voor de rest gewoon opletten wat je doet ,en maak je een foutje ,dat is dan zo. Is menselijk. Ook dat truukje met die pauze knop is wel handig (gebruik het zelf ook) Maarja met eject word et al lastiger. Das nou precies de rede dat de cdj100 en nog veel meer cdspelers zon beveiliging hebben happy :) ,en nja je kunt niet alle fouten voorkomen ,maar probeer gewoon je hoofd erbij te houden
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
1-5-2003 10:39

joepvandemortel schreef:

Dat is het mooie van onze denon (dn2100f en dn2600f) deze gaan niet open als hij nog speelt.
Sommigen vinden dat een pluspunt, ik vind het betutteling. Als de DJ niet genoeg bij z'n hoofd is om te weten welke speler hij wel en welke speler hij niet open mag maken dan kan hij beter iets anders gaan doen!

Als ik op eject druk dan wil ik dat de CD eruit komt! En dat ik dan eens per 1000+ x de verkeerde knop indruk... Ach, verzetje is altijd leuk!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
1-5-2003 12:32
Ik draai al tijden met de 500sjes, welke ook gewoon opengaat wanneer hij nog speelt. En heerlijk dat het is.. Geen gehannis met cue en pauze knoppen. En ook vrijwel geen problemen met verkeerde spelers opendoen.. Je moet gewoon opletten.

De CMX3000 heeft deze beveiliging wel en ik vind het alleen maar irritant.
DJ-IpkissStandaard Lid
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
1-5-2003 12:42
Wij hebben toch de betere oplossing happy :) Wij zetten de cd speler nooit meteen op stop (de meesten hebben trouwens niet eens een stop razz :p) maar eerst dus op pauze. En het gebeurt ook ons dus wel eens dat we de verkeerde laten stoppen (wie niet?), maar dan heb je meestal toch de supersnelle reflex om nog eens op dat knopje te drukken (dan speelt ie dus weer vrolijk verder, heb je net 0,3 sec stilte gehad).
Wel langer dan 0,3 sec. laugh :D

Eerst druk jij op pauze dan stopt het geluid dan krijg jij met een signaaltje van je oren naar je hersenen dat de muziek uit is dan stuurt je hersennen een signaaltje naar je vinger die zet hem weer aan en dan nog 0,3 sec wink ;)
EricStandaard Lid
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 31-10-2024
1-5-2003 14:42
Nee, mijn hersenen werken iets sneller hoor laugh :D (en m'n vingers ook)

't Is echt een supersnelle reflex. Die 0,3 sec. komt aardig in de buurt denk ik.

Helaas kan ik het niet voor je nameten (reflexen zijn een beetje moeilijk te simuleren razz :p)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)