Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ-Ipkiss
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJ-Ipkiss (Pagina: 1 van 10)
Topic: 3 decks dj'en met serato, traktor scratch etc (29-3-2011 11:38:00)
Zit er dan niets anders op dan de kabels te mollen zoals ik ze nu heb en de ground te moeten monteren op de mixer?Look what the cat brougth in......
Aardpunt kun je ook onder het chassis pakken van de cube Schroefje los en draadje eronder schuiven wel zorgen dat het kontakt maakt.Ja, logisch natuurlijk!
Wist dat ik op jullie kon vertrouwen !
Rest mij alleen nog erachter te komen of dat signaal dan te hard binnen gaat komen.
Pluis het NI forum al uit!Topic: 3 decks dj'en met serato, traktor scratch etc (29-3-2011 10:44:00)Correct. Lees nog wel eens mee, maar draag eigenlijk te weinig bij .
Maar als ik iets wil weten begin ik toch vaak hier met lezen/zoeken.
Kon alleen niet echt een antwoord op mij vraag vinden!Topic: 3 decks dj'en met serato, traktor scratch etc (29-3-2011 10:08:00)
Dit is waarschijnlijk te ondervangen door een voorversterkertje te gebruiken.Mega kick uit het stof.
Ook ik wil graag een derde TT aansluiten, nu lees ik bij de diverse voorversterkers dat deze allemaal te extreem voorversterken,
zoveel zelfs dat het geluid minder wordt.
Nu vind ik dat voor een 2 KHZ toon niet zo erg, maar heeft dit invloed op het signaal welk traktor gebruikt? Mijn doel is om enkel met traktor te blijven werken, geen "geschreven" vinyl meer.
Meteen de volgende vraag:
Bij de DAP Stage cube SC-15 staat dat het aardpunt is komen te vervallen?!?
Zit er dan niets anders op dan de kabels te mollen zoals ik ze nu heb en de ground te moeten monteren op de mixer?
Echte n00b vragen, ik weet het, maar bij twijfel!Topic: CDJ - 800 MK2 vs. CDJ - 1000 MK2 (13-11-2007 11:13:00)
Het is altijd aan het einde van een feest een me kaar aankijken wie hem deze keer oprolt.....Hehe, meestal was jij dat.
Kabel is zo loodzwaar + alles moet precies passen. Dus dat was niet voor mij weggelegd.
50m, ik moet er niet aan denkenTopic: Echte hardcore (5-2-2007 22:41:00)Tja als we weer gaan mierenn**ken doe ik dat weer terug,
Misschien moet je de "Time-mode" knop even lang indrukken, staat de cdj-100 ook op Auto-cue.
Als je nou ECHT wat toe had gevoegd aan dit hele topic had je een echte mening met een echt verschil gegeven.
Niet:
Ik vind de axis 4 veel fijner werken want: Dan moet ik 1 ander knopje indrukken tijdens het cue-en.
Ik vind het makkelijker dat de axis 4 meteen op auto-cue staat en bij de pioneer moet ik 1 knopje 1malig lang indrukken.
Het gaat me er echt niet om dat jij de axis lekkerder vind werken maar je argumenten zijn zo gruwlijk slecht. Lees het maar eens na!
Verder vind ik het helemaal niet erg dat er kritiek op de cdj-100 is, het zal mijn verkoop zo goed als niet beinvloeden. Iemand die kiest voor de CDJ-100 koopt hem gerust wel. Heb ik ook gedaan, en nog altijd met veel plezier.Ik heb de OP een week geleden een e-mailtje gestuurt, dat ik ze hem als eerste wil aanbieden voor dat ik ze hier op de site zet. De OP heeft niet eens terug gemailed dus ik denk dat het eenmalige post was(in ieder geval wat betreft dit onderwerp)
Verder lijkt een slotje mij het verstandigst, tenzij je nou ECHTE verschillen tussen de twee spelers naar voren brengt.Topic: Axis 4 vs CDJ 100 (23-1-2007 10:45:00)True... Maar ik ben zo'n luie z*k die liever met het jogwiel alleen werkt Lees mijn post nou eens, ik zal het nog eens uitleggen:
Volgens mij maak je namelijk net zo veel handelingen(ok om bij de pio werkelijk in te starten moet je 1 keer op play drukken)Pio:
cd erin==> speler begint te spelen===>Pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==>CUE ==> cue punt staat vast, cd speler staat in cue mode
Axis:
cd erin==> speler begint te spelen==> pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==> Play==> cue punt staat vast, cd speler speelt al.
Sterker nog als je niet meteen op de 1e beat hebt gecued met die axis moet je nog een keer cue indrukken om weer naar het cue punt te gaan en vervolgens weer Play om te starten..Topic: BUMA (19-1-2007 00:10:00)Je geeft ook toe dat het nét geen DJM600 is. Vandaar ook mijn opmerking (niet dat de DJM600 perfect is overigens, verre van zelfs) Maar mijn keuze zou ook de Reloop zijn als ik tussen gegeven apparaten moest kiezen.Je snapt niet wat ik zeg. Ik zeg juist, er hoeft niet persee een DJM-600/800 of een xone of een Nuo5 tussen.
Dat is wat er een beetje rondgebazuind word.
Dat zou lekker worden. Nou je hebt cd-spelers van elk 1300 gekocht, nu moet je mixer toch ook minimaal in dezelfde prijsklasse zitten. Juist daar ben ik het niet mee eens.
Vandaar ook de opmerking, kijk eens naar je eigen setje op je kamer. Ik denk dat er niet veel zijn hier die het hele rijtje compleet hebben(op een paar wat oudere en/of professionelere DJ's)
Als je een keer wilt draaien met rmx-40 DSP bij mij ben je welkom. Mail me maar.
Mag je wel een MK3 meenemen . Daar heb ik nou nog niet op gedraaid.Topic: mixer bij 2x cdj 1000 mk3 (30-11-2006 19:05:00)
Tom schreef:
DJ-Ipkiss schreef:
Bij de DAP Stage cube SC-15 staat dat het aardpunt is komen te vervallen?!?Zit er dan niets anders op dan de kabels te mollen zoals ik ze nu heb en de ground te moeten monteren op de mixer?
Aardpunt kun je ook onder het chassis pakken van de cube Schroefje los en draadje eronder schuiven wel zorgen dat het kontakt maakt.
Wist dat ik op jullie kon vertrouwen !
Rest mij alleen nog erachter te komen of dat signaal dan te hard binnen gaat komen.
Pluis het NI forum al uit!
big bang schreef:
Niet alleen dit toppic komt onder het stof vandaan.. Je bent lang weg geweestMaar als ik iets wil weten begin ik toch vaak hier met lezen/zoeken.
Kon alleen niet echt een antwoord op mij vraag vinden!
Tribal Chef schreef:
Even ter info, het is met traktor nu mogelijk om 4 decks te gebruiken, je zal alleen geen 4 tt's kunnen gebruiken.Dit is waarschijnlijk te ondervangen door een voorversterkertje te gebruiken.
Ook ik wil graag een derde TT aansluiten, nu lees ik bij de diverse voorversterkers dat deze allemaal te extreem voorversterken,
zoveel zelfs dat het geluid minder wordt.
Nu vind ik dat voor een 2 KHZ toon niet zo erg, maar heeft dit invloed op het signaal welk traktor gebruikt? Mijn doel is om enkel met traktor te blijven werken, geen "geschreven" vinyl meer.
Meteen de volgende vraag:
Bij de DAP Stage cube SC-15 staat dat het aardpunt is komen te vervallen?!?
Zit er dan niets anders op dan de kabels te mollen zoals ik ze nu heb en de ground te moeten monteren op de mixer?
Echte n00b vragen, ik weet het, maar bij twijfel!
En ja de CDJ-800 MK2 heeft het ook
Ook ik heb zowat kokende cd's terug gekregen, maar nog nooit zijn ze beschadigd geraakt.
Ligt misschien ook aan wat voor cd's je gebruikt.
Wil je daar meer info over kan je de zoek functie gebruiken van het forum.
Hier zijn vele discussies over geweest
Topic: krachstroom verlenging (8-2-2007 18:43:00)Ook ik heb zowat kokende cd's terug gekregen, maar nog nooit zijn ze beschadigd geraakt.
Ligt misschien ook aan wat voor cd's je gebruikt.
Wil je daar meer info over kan je de zoek functie gebruiken van het forum.
Hier zijn vele discussies over geweest
Tom schreef:
ik heb er eentje van 18 en eentje van 20 meter (6 kwadraats).Het is altijd aan het einde van een feest een me kaar aankijken wie hem deze keer oprolt.....
Kabel is zo loodzwaar + alles moet precies passen. Dus dat was niet voor mij weggelegd.
50m, ik moet er niet aan denken
Met pijn in mijn hard post ik hier .
Maar als ik het dan toch aan moet horen:
Neophyte - D.R.U.G.S.
Lekker melodieus. lekker simpel, lekker strak.
Give me an Ssssss, and what does that spell .
Topic: Axis 4 vs CDJ 100 (24-1-2007 16:43:00)Maar als ik het dan toch aan moet horen:
Neophyte - D.R.U.G.S.
Lekker melodieus. lekker simpel, lekker strak.
Give me an Ssssss, and what does that spell .
Philip_Janssen schreef:
Ik heb de beide spelers (CDJ-100, Axis-2, Axis-4, Axis-8, CDN-35), dus je hoeft het me niet uit te leggen. 1 klein verschil is er wel: de Axis-4 heeft standaard auto-cue aanstaan. De CDJ-100 heeft dat niet. En omdat ik vanuit die positie vertrek, vind ik de Axis-4 fijner werken.Misschien moet je de "Time-mode" knop even lang indrukken, staat de cdj-100 ook op Auto-cue.
Als je nou ECHT wat toe had gevoegd aan dit hele topic had je een echte mening met een echt verschil gegeven.
Niet:
Ik vind de axis 4 veel fijner werken want: Dan moet ik 1 ander knopje indrukken tijdens het cue-en.
Ik vind het makkelijker dat de axis 4 meteen op auto-cue staat en bij de pioneer moet ik 1 knopje 1malig lang indrukken.
Het gaat me er echt niet om dat jij de axis lekkerder vind werken maar je argumenten zijn zo gruwlijk slecht. Lees het maar eens na!
Verder vind ik het helemaal niet erg dat er kritiek op de cdj-100 is, het zal mijn verkoop zo goed als niet beinvloeden. Iemand die kiest voor de CDJ-100 koopt hem gerust wel. Heb ik ook gedaan, en nog altijd met veel plezier.
Philip_jansen schreef:
Maar als we weer eens terug ontopic gaan, dan kan de OP gaan beslissen wat voor hem leuker is: De Pioneer CDJ-100, de Numark Axis-4 of zoals Dré aangaf, de Reloop RCD-800s. Met de reloop heb ik overigens geen ervaring.Jesse, misschien is het een idee om de spelers allemaal eens te proberen? Wellicht heb je bij de lokale dealer wat staan? Anders ben je uiteraard welkom om eens hier te komen kijken naar de Axis-4 en CDJ-100. Doorn - Utrecht is niet zo gek ver, volgens mij.
Amen to That, maar zoals bovenstaand ik had de OP ook al gemailed dat hij hier even mocht testen. IK denk dat je weinig tot niets zal horen.Verder lijkt een slotje mij het verstandigst, tenzij je nou ECHTE verschillen tussen de twee spelers naar voren brengt.
Philip_Janssen schreef:
chielles schreef:
Helemaal niet nodig.. Als de CJD op CUE staat, en je drukt de >> knop in dan begint ie te stotteren en kun je je cue point bijstellen met je het JOG-wielVolgens mij maak je namelijk net zo veel handelingen(ok om bij de pio werkelijk in te starten moet je 1 keer op play drukken)Pio:
cd erin==> speler begint te spelen===>Pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==>CUE ==> cue punt staat vast, cd speler staat in cue mode
Axis:
cd erin==> speler begint te spelen==> pauze(stutter mode) jog wheel terug draaien==> Play==> cue punt staat vast, cd speler speelt al.
Sterker nog als je niet meteen op de 1e beat hebt gecued met die axis moet je nog een keer cue indrukken om weer naar het cue punt te gaan en vervolgens weer Play om te starten..
Volgens mij nog niet gezien of gezegd, ook lekker off-topic.
Heeft iemand de slogan van de BUMA al gezien onderaan de website:
"Goed geregeld klinkt beter" .
Toen mijn oog erop viel, schoot ik werkelijk van mijn stoel van het lachen .
Vooral na het lezen van dit topic .
Topic: Axis 4 vs CDJ 100 (18-1-2007 23:41:00)Heeft iemand de slogan van de BUMA al gezien onderaan de website:
"Goed geregeld klinkt beter" .
Toen mijn oog erop viel, schoot ik werkelijk van mijn stoel van het lachen .
Vooral na het lezen van dit topic .
mag jij mij uitleggen hoe je cue-ed met de axis. Voor deze cdj-100's heb ik de cdj-20 van Gemini gehad.
Verschil in cue-en tussen de twee waren.
Gemini:
Ik stop de cd erin bij de 20==> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> play en cue staat vast.
Pioneer:
Ik stop de cd erin bij de 100=> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> cue en cue staat vast.
Verschil: Om de track werkelijk te starten moet ik op play drukken. Vind ik overigens niet zo erg want
ik moet toch weer op de 1e beat wachten. Kan ik gelijk even naar die mooie dame kijken.
Zoals je ziet nagenoeg geen verschil.
Mocht het zo zijn dat je bij de axissen anders cue-ed hoor ik het graag.
Over het slijtage verhaal: Het nooit in mijn post moet je met een zak jozo nemen.
Alles slijt, tuurlijk! Het gaat alleen om het moment dat je de boel moet vervangen.
Mijn punt is dan ook: Mijn spelers zijn nu 2 jaar oud. Je koopt nu misschien een axis van ruim een jaar.
Stel dat je die axis loopwerk nou over een jaar moet vervangen, kost het jou die 25 eu + kosten monteur(want DAT is wat je op kosten jaagd!) En 2 jaar later weer. Misschien wel allebei de spelers!
Mijn pioneer loopwerk is zekerDER(dus niet slijtage loos) en draait waarschijnlijk over 3 jaar nog.
Kost het je al die tijd al niets. Verder zie ik weinig beginnende DJ's zelf knutselen met hun cd-spelers. Iets dat jij beaamd in je bovenstaande posts(we draaien immers plaatjes en geen schroevendraaiers)
En het garantie verhaal is snel afgelopen. Zelfs pioneer geeft op zijn 1000MK3 slechts 2 jaar op fabrieksgebreken.
Slijtage is een heel moeilijk verhaal wat garantie betreft(zoals je zegt, wat als de eigenaar ze nou WEL afragde.)
Ik zal de OP eens mailen wat betreft koop. Zoals ik zei:"Het is nog niet zeker"
Topic: Axis 4 vs CDJ 100 (15-1-2007 20:53:00)Verschil in cue-en tussen de twee waren.
Gemini:
Ik stop de cd erin bij de 20==> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> play en cue staat vast.
Pioneer:
Ik stop de cd erin bij de 100=> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> cue en cue staat vast.
Verschil: Om de track werkelijk te starten moet ik op play drukken. Vind ik overigens niet zo erg want
ik moet toch weer op de 1e beat wachten. Kan ik gelijk even naar die mooie dame kijken.
Zoals je ziet nagenoeg geen verschil.
Mocht het zo zijn dat je bij de axissen anders cue-ed hoor ik het graag.
Over het slijtage verhaal: Het nooit in mijn post moet je met een zak jozo nemen.
Alles slijt, tuurlijk! Het gaat alleen om het moment dat je de boel moet vervangen.
Mijn punt is dan ook: Mijn spelers zijn nu 2 jaar oud. Je koopt nu misschien een axis van ruim een jaar.
Stel dat je die axis loopwerk nou over een jaar moet vervangen, kost het jou die 25 eu + kosten monteur(want DAT is wat je op kosten jaagd!) En 2 jaar later weer. Misschien wel allebei de spelers!
Mijn pioneer loopwerk is zekerDER(dus niet slijtage loos) en draait waarschijnlijk over 3 jaar nog.
Kost het je al die tijd al niets. Verder zie ik weinig beginnende DJ's zelf knutselen met hun cd-spelers. Iets dat jij beaamd in je bovenstaande posts(we draaien immers plaatjes en geen schroevendraaiers)
En het garantie verhaal is snel afgelopen. Zelfs pioneer geeft op zijn 1000MK3 slechts 2 jaar op fabrieksgebreken.
Slijtage is een heel moeilijk verhaal wat garantie betreft(zoals je zegt, wat als de eigenaar ze nou WEL afragde.)
Ik zal de OP eens mailen wat betreft koop. Zoals ik zei:"Het is nog niet zeker"
Absoluut niet met bovenstaande post eens op het gebied van cue-en.
Als je een nr start en je hoort de eerste toon en je ramt op pauze kan je rustig al "stotterend" zoeken.
Vervolgend tik je op cue en staat hij vast.
Als je niet eens goed kan cue-en mag je beide spelers wat mij betreft niet aanraken .
Als je bang bent dat je te vroeg cue-ed dan spoel je toch iets verder terug om zeker te zijn dat je goed zit.
Overigens als je de eerste tik hoort tijdens stotteren en je brengt je jog een slagje terug zit je altijd goed.
Verder kan een voordeel zijn dat je het loopwerk voor slechts 25 euro kan vervangen. Anderzijds kan je beter een cd-speler hebben waarvan je het loopwerk niet hoeft te vervangen.
En ik denk dat de meeste beginnende DJ's niet graag hun cd-speler opentrekken om de boel te vervangen.
Vervolgens moet een reperateur(bijvoorbeel Dre) het doen en die werken ook niet voor nop.
Overigens zit ik te denken om mijn CDJ-100's te verkopen, mocht je interesse hebben mail me even.
Het is nog niet zeker dat ik ze de deur uit doe(heeft overigens niets met de spelers zelf te maken) Daarom nog geen tweede hands topic geopend
Topic: Acura of Technics ? (17-12-2006 12:26:00)Als je een nr start en je hoort de eerste toon en je ramt op pauze kan je rustig al "stotterend" zoeken.
Vervolgend tik je op cue en staat hij vast.
Als je niet eens goed kan cue-en mag je beide spelers wat mij betreft niet aanraken .
Als je bang bent dat je te vroeg cue-ed dan spoel je toch iets verder terug om zeker te zijn dat je goed zit.
Overigens als je de eerste tik hoort tijdens stotteren en je brengt je jog een slagje terug zit je altijd goed.
Verder kan een voordeel zijn dat je het loopwerk voor slechts 25 euro kan vervangen. Anderzijds kan je beter een cd-speler hebben waarvan je het loopwerk niet hoeft te vervangen.
En ik denk dat de meeste beginnende DJ's niet graag hun cd-speler opentrekken om de boel te vervangen.
Vervolgens moet een reperateur(bijvoorbeel Dre) het doen en die werken ook niet voor nop.
Overigens zit ik te denken om mijn CDJ-100's te verkopen, mocht je interesse hebben mail me even.
Het is nog niet zeker dat ik ze de deur uit doe(heeft overigens niets met de spelers zelf te maken) Daarom nog geen tweede hands topic geopend
Met of zonder knipoog ook onjuist. Het verschil in kracht en correctie van de motor maakt wel een verschil. De Oem corrigeert elke beweging feiloos en snel. Elke keer als ik in de studio sta( www.nocturnalgrooves.nl ) is mijn eerste overgang gewoon wennen. Je gooit zo lekker makkelijk met die Oem bak dat de je met de techs ff moet opletten.
Heeft niet veel met techniek te maken maar met gewenning.
Jij hebt thuis techs staan. Als je dan een keer op OEM draait voelt de oem fijn aan. je correcties worden door de draaitafel beter gecorrigeerd dus je zou nog een keertje extra kunnen 'uppen'. Andersom, Als je gewent bent met de OEM te draaien en je upt met een tech dan zal je hem er voorbij gooien. waardoor je wederom moet corrigeren. Puur en alleen om het verschil in correctie van de motor.
@ Sylvia
Ik nodig je bij deze uit om een keer op een setje OEMS te draaien met een setje technics ernaast. Platen zijn er genoeg dus dat is niet het probleem.
[te lang niet meer op het forum geweest zie dat je ondertussen alles wel door je vingers hebt gehad ]
toch blijft:
Ik switch liever van mijn CDJ-100 naar een 800 dan dat ik van tafels wissel.
Bij de cd-spelers werkt alles gewoon"secuurder"
Mijn 100s corrigeren op een redelijk indirecte manier(ff nuanceren natuurlijk)
Een 800(MKII) geeft veel directer je correcties door. Werkt dus vele malen lekkerder.
Wat jij doet met de jog wheel hoor je meteen bij een 800 bij een 100 werkt dit toch minder gevoelig.
@ totale topic
Het feit blijft dat alles een kwestie is van even wennen. Bovenstaande moet je met een korrel zout nemen aangezien je het met beide zou moeten kunnen. Ben het met ieder eens dat faderriden eigenlijk de oplossing is. Maar tijdens mixen is een kleine correctie toch prettiger uit te voeren door direct op het medium te pakken. Beide Techs of SL's zijn prettige draaitafels om op te draaien. en hebben beide +/- punten.
Ik blijf bij mijn mening. Als iemand super OEMS thuis heeft staan wil je niet anders meer!
Topic: Acura of Technics ? (16-12-2006 16:03:00)Heeft niet veel met techniek te maken maar met gewenning.
Jij hebt thuis techs staan. Als je dan een keer op OEM draait voelt de oem fijn aan. je correcties worden door de draaitafel beter gecorrigeerd dus je zou nog een keertje extra kunnen 'uppen'. Andersom, Als je gewent bent met de OEM te draaien en je upt met een tech dan zal je hem er voorbij gooien. waardoor je wederom moet corrigeren. Puur en alleen om het verschil in correctie van de motor.
@ Sylvia
Ik nodig je bij deze uit om een keer op een setje OEMS te draaien met een setje technics ernaast. Platen zijn er genoeg dus dat is niet het probleem.
[te lang niet meer op het forum geweest zie dat je ondertussen alles wel door je vingers hebt gehad ]
toch blijft:
Ik switch liever van mijn CDJ-100 naar een 800 dan dat ik van tafels wissel.
Bij de cd-spelers werkt alles gewoon"secuurder"
Mijn 100s corrigeren op een redelijk indirecte manier(ff nuanceren natuurlijk)
Een 800(MKII) geeft veel directer je correcties door. Werkt dus vele malen lekkerder.
Wat jij doet met de jog wheel hoor je meteen bij een 800 bij een 100 werkt dit toch minder gevoelig.
@ totale topic
Het feit blijft dat alles een kwestie is van even wennen. Bovenstaande moet je met een korrel zout nemen aangezien je het met beide zou moeten kunnen. Ben het met ieder eens dat faderriden eigenlijk de oplossing is. Maar tijdens mixen is een kleine correctie toch prettiger uit te voeren door direct op het medium te pakken. Beide Techs of SL's zijn prettige draaitafels om op te draaien. en hebben beide +/- punten.
Ik blijf bij mijn mening. Als iemand super OEMS thuis heeft staan wil je niet anders meer!
omdat je te ruig omgaat met de Tech neem ik aan dan...?
Andere problemen kan ik me niet voorstellen namelijk....
Topic: Acura of Technics ? (16-12-2006 14:25:00)Andere problemen kan ik me niet voorstellen namelijk....
Ikzelf draai thuis nu bijna anderhalf jaar op super OEM bakken. Technics op locatie.
Ik vind dat het een lekkerdere draaitafel is dan een technics.
Je kan die OEM bak echt "mishandelen" een tech valt dan wat sneller stil.
Grootste pluspunt van de OEM bak vs de Technics voor corrigeren op de platter.
De OEM bak heeft een glad randje voor dat de dots beginnen. hierop kan je heerlijk geruis loos corrigeren. Verder reageert de motor zo verdomd snel dat ik miniscule correcties ook liever op de OEM bak doe.
Neemt niet weg dat de tech ook een zeer lekkere draaitafel is.
Hier hoef ik verder niet op in te gaan want het forum staat er vol mee.
Switchen tussen de twee is alsof je in een andere auto gaat rijden.
De eerste keer weg rijden is even de koppeling voelen, daarna gaat het als vanouds.
bij het draaien, eerste keer corrigeren is weer even voelen. daarna weer als vanouds.
Switchen tussen een OEM/Tech of een RP-2000 Ongekend.
Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik heb kunnen draaien op een q-20.
Laatst weer eens op een gemini Xl-500 "gedraaid" lachte me rot.
Je moet die troep behandelen alsof het zijde is.
Daarom mijn tip. Koop lekker die OEM bakken. Switchen geen probleem en een draaitafel die betaalbaar is. Koop hem uiteraard hier en laat de speling verwijderen(heb ik ook bij al mijn draaitafels gedaan) en je hebt een top tafeltje!
Stan
Topic: mixer bij 2x cdj 1000 mk3 (3-12-2006 14:33:00)Ik vind dat het een lekkerdere draaitafel is dan een technics.
Je kan die OEM bak echt "mishandelen" een tech valt dan wat sneller stil.
Grootste pluspunt van de OEM bak vs de Technics voor corrigeren op de platter.
De OEM bak heeft een glad randje voor dat de dots beginnen. hierop kan je heerlijk geruis loos corrigeren. Verder reageert de motor zo verdomd snel dat ik miniscule correcties ook liever op de OEM bak doe.
Neemt niet weg dat de tech ook een zeer lekkere draaitafel is.
Hier hoef ik verder niet op in te gaan want het forum staat er vol mee.
Switchen tussen de twee is alsof je in een andere auto gaat rijden.
De eerste keer weg rijden is even de koppeling voelen, daarna gaat het als vanouds.
bij het draaien, eerste keer corrigeren is weer even voelen. daarna weer als vanouds.
Switchen tussen een OEM/Tech of een RP-2000 Ongekend.
Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik heb kunnen draaien op een q-20.
Laatst weer eens op een gemini Xl-500 "gedraaid" lachte me rot.
Je moet die troep behandelen alsof het zijde is.
Daarom mijn tip. Koop lekker die OEM bakken. Switchen geen probleem en een draaitafel die betaalbaar is. Koop hem uiteraard hier en laat de speling verwijderen(heb ik ook bij al mijn draaitafels gedaan) en je hebt een top tafeltje!
Stan
timcooijmans schreef:
DJ-Ipkiss schreef:
mijn verhaaltje lees bovenDat is wat er een beetje rondgebazuind word.
Dat zou lekker worden. Nou je hebt cd-spelers van elk 1300 gekocht, nu moet je mixer toch ook minimaal in dezelfde prijsklasse zitten. Juist daar ben ik het niet mee eens.
Vandaar ook de opmerking, kijk eens naar je eigen setje op je kamer. Ik denk dat er niet veel zijn hier die het hele rijtje compleet hebben(op een paar wat oudere en/of professionelere DJ's)
Als je een keer wilt draaien met rmx-40 DSP bij mij ben je welkom. Mail me maar.
Mag je wel een MK3 meenemen . Daar heb ik nou nog niet op gedraaid.
Hier ben ik het toch niet mee eens.
Dit is meer als: Ik heb een mooie ferrari gekocht, nu zoek ik een goedkoop schuurtje om hem droog te houden.
Ook typisch de "new-line mentaliteit". Als het 1 goed is moet de rest ook perfect zijn. opzich niets mis mee maar kijk eens naar je setje naast je voordat je andere mensen afkraakt.
Hiermee wil ik dus absoluut niet generaliseren maar spreek ik precies de groep mensen aan waarvan "we" weten dat ze hier ook rond"lopen"
Ontopic:
Ikzelf heb sinds kort een rmx-40 DSP en heb al een tijdje een dateq XTC en ik vind de reloop niet eens zo onderdoen.
even FLINK nuanceren natuurlijk. Voor het geld is de mixer echt een leuk ding. Het is als de DJM-600 maar dan net niet, ja spreek WEL uit ervaring maar puur technisch kijk ik er niet naar, daar heb ik geen verstand van. Maar het bevorderd het mix plezier zekers. De kracht van de reloop(of eigenlijk de djm-600 ) is dat je automatisch goed pakt. Ik hoef geen moment te kijken, je drukt alles blind in. Ook switchen naar een djm 600 op locatie gaat dus prima.
Tuurlijk wat kritiek:
De EQ gaat wel errug diep(zeker omdat ik een xtc gewend ben) en haalt naar mijn mening veel te veel muziek weg als ik de lage tonen weg draai. Simpel op te lossen dat wel, gewoon even kijken voordat je de fader open gooit of je de lage tonen EQ wel al open hebt staan(lees: niet dicht)en niet meteen dicht gooien maar met wat meer gevoel.
Met de BPM heb ik soortgelijke ervaring(vandaar ook mijn keus voor de DSP) De andere genoemde mixers ken ik niet.
Stan
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (24-11-2006 00:29:00)Dit is meer als: Ik heb een mooie ferrari gekocht, nu zoek ik een goedkoop schuurtje om hem droog te houden.
Ook typisch de "new-line mentaliteit". Als het 1 goed is moet de rest ook perfect zijn. opzich niets mis mee maar kijk eens naar je setje naast je voordat je andere mensen afkraakt.
Hiermee wil ik dus absoluut niet generaliseren maar spreek ik precies de groep mensen aan waarvan "we" weten dat ze hier ook rond"lopen"
Ontopic:
Ikzelf heb sinds kort een rmx-40 DSP en heb al een tijdje een dateq XTC en ik vind de reloop niet eens zo onderdoen.
even FLINK nuanceren natuurlijk. Voor het geld is de mixer echt een leuk ding. Het is als de DJM-600 maar dan net niet, ja spreek WEL uit ervaring maar puur technisch kijk ik er niet naar, daar heb ik geen verstand van. Maar het bevorderd het mix plezier zekers. De kracht van de reloop(of eigenlijk de djm-600 ) is dat je automatisch goed pakt. Ik hoef geen moment te kijken, je drukt alles blind in. Ook switchen naar een djm 600 op locatie gaat dus prima.
Tuurlijk wat kritiek:
De EQ gaat wel errug diep(zeker omdat ik een xtc gewend ben) en haalt naar mijn mening veel te veel muziek weg als ik de lage tonen weg draai. Simpel op te lossen dat wel, gewoon even kijken voordat je de fader open gooit of je de lage tonen EQ wel al open hebt staan(lees: niet dicht)en niet meteen dicht gooien maar met wat meer gevoel.
Met de BPM heb ik soortgelijke ervaring(vandaar ook mijn keus voor de DSP) De andere genoemde mixers ken ik niet.
Stan
Nou draait Dhr. Liebrand ook het liefst minimaal 3 platen tegelijk. Kan ik me ook wel voorstellen dat je de BPM counters gebruikt.
Verder zitten we te langs elkaar te praten over het begrip DJ. Techoknight heeft het over de Dance DJ.
Ga ik me ook nog even in de discussie mengen:
Ik ben van mening dat een dance DJ onder welke omstandigheid dan ook maximaal moet inzetten om de mixen tot in de puntjes te finetunen. Al is het maar voor de DJ's die in de zaal lopen. Het is geen eis om elke mix 100% te maken maar als ik een DJ hoor draaien(en dan al helemaal eentje die een beetje gerespecteerd is) en de plaat loopt er naast dan moet hij zich schamen. Duidelijke taal maar de waarheid.
Tuurlijk is de opbouw van de set belangrijk, het contact met het publiek belangrijk. Beide nog veel belangrijker dan de mix momenten maar als een DJ niet kan mixen moet hij het ook niet doen!
Dat is als een coureur op het circuit de perfecte lijn heeft, maar steeds happert tijdens het schakelen: Niet om aan te zien.
Verder doen de mixen er in het drive-in leven vrij weinig toe,
ik ben vele malen met Tom meegeweest: Ik begrijp totaal niet hoe hij mixt, maar het is keer op keer Feest. Dat is waar het er in de drive-in wereld om draait. Platen klopten kwa genre's totaal niet. Maar op de avond klopte het juist net wel. Een magisch contact dat ik nooit vergeet, elke keer weer
Stan
Topic: Techno en electro (6-11-2005 22:39:00)Verder zitten we te langs elkaar te praten over het begrip DJ. Techoknight heeft het over de Dance DJ.
Ga ik me ook nog even in de discussie mengen:
Ik ben van mening dat een dance DJ onder welke omstandigheid dan ook maximaal moet inzetten om de mixen tot in de puntjes te finetunen. Al is het maar voor de DJ's die in de zaal lopen. Het is geen eis om elke mix 100% te maken maar als ik een DJ hoor draaien(en dan al helemaal eentje die een beetje gerespecteerd is) en de plaat loopt er naast dan moet hij zich schamen. Duidelijke taal maar de waarheid.
Tuurlijk is de opbouw van de set belangrijk, het contact met het publiek belangrijk. Beide nog veel belangrijker dan de mix momenten maar als een DJ niet kan mixen moet hij het ook niet doen!
Dat is als een coureur op het circuit de perfecte lijn heeft, maar steeds happert tijdens het schakelen: Niet om aan te zien.
Verder doen de mixen er in het drive-in leven vrij weinig toe,
ik ben vele malen met Tom meegeweest: Ik begrijp totaal niet hoe hij mixt, maar het is keer op keer Feest. Dat is waar het er in de drive-in wereld om draait. Platen klopten kwa genre's totaal niet. Maar op de avond klopte het juist net wel. Een magisch contact dat ik nooit vergeet, elke keer weer
Stan
Sander Kleinenberg en The Prodigy zijn echt geen electro
Topic: Super OEM bak (24-8-2005 21:46:00)Dus we kunnen ook meteen stellen dat je last hebt van bijgeluiden als je de Phono functie wilt gebruiken?
Of hebben ze dit op een andere manier weg gewerkt?
Topic: Beach-Bop te Bloemendaal (31-7-2005 20:56:00)Of hebben ze dit op een andere manier weg gewerkt?
En hoe is beachpop verlopen Fred???
Hier in Alkmaar is het weer niet echt goed hopen dat het druk is geworden!
Hoop dat we wat van je horen, of mensen die er heen zijn geweest!
Hier in Alkmaar is het weer niet echt goed hopen dat het druk is geworden!
Hoop dat we wat van je horen, of mensen die er heen zijn geweest!