Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 13 van 21)
Moderator(s): Dré
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
14-3-2005 18:17
Aangezien de ouders van Markje toch moeten ondertekenen voor een offerte of contract, kunnen zij toch de spelling controleren? Komt een kartonnen punisher toch weer in aanmerking... Dubbel N...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
14-3-2005 18:18
Ik heb nog proto's x-tro's in de aanbieding laugh :D, Het vernieuwde ontwerp is weer in de maak razz :p .
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
14-3-2005 18:32
Da's waar Ivo, én goed gebouwd. Ben met griepje thuis en moet zeggen dat ik me erg goed vermaak zo deze middag laugh :D allemaal dankzij Markje...
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 18:33
Drivers ben ik wel in geintreseert.razz :p
Ik weet dat ik slecht typ echt heb hiervoor al vaker mijn excuse voor geven.(ik heb een vrij zware vorm van dislectie ik hoop dat julie daar voor een beetje begrip voor hebben ,me er op wijzen is prima maar ga er niet mee lopen dollen aub)
Edit Mod: Even iets rechtzetten: de posts die ik in andere topics van je heb verwijderd, hadden voor het grootste deel NIETS met dislectie te maken. Of het is wel heel toevallig dat het bij pakweg driekwart van de fouten ging om verkeerde letters, die nét naast de letter die je eigenlijk had moeten hebben op je toetsenbord zitten - Sylvia


Ik wil 1van die 2 set's opbouwen nu wil ik gewoon weten wat ik het best kan doen.

En wil graag weten of iemand ervaring heeft met master verstekers.

Heb janbo ook nog vermaaktrazz :p

Ivo: kan jij mij vertellen wat voor drivers het alle maal goed doen in x-tro's dan weet ik over welk budget ik moet denken anders ga ik voor gps.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 784
14-3-2005 18:40
1 x bewerkt. Laatst door Contour op 14-3-2005 18:42
Nu weer serieus:

De 18sound neodynium drivers kunnen vervangen worden door Eminence Kappa 15, dat scheelt je al gauw 200 euro per kast.

Qua midrange is er niet zoveel te vinden wat goedkoper is en in de buurt komt van de B&C driver qua specs en performance.

Qua hoog moet je opzoek naar een driver die kan lopen vanaf circa 2500Hz met een rendement van 106db of hoger en een watt of 50 aan powerhandling. Besef wel dat B&C zeer hoog staat aangeschreven op het gebied van de compressiondrivers.

MVG Contour
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
14-3-2005 18:41

ivo2 schreef:

Ik heb nog proto's x-tro's in de aanbieding laugh :D, Het vernieuwde ontwerp is weer in de maak razz :p .
Kostda?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
14-3-2005 18:58
Zou ik even moeten overleggen met Jan!
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
14-3-2005 18:59
nou. net 5 pagina's gelezen sinds gisternacht, en er is nog nietr veel verandert.

tijd voor een resumee heiro!
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
14-3-2005 19:15
Om tussen de minder relevante reacties toch nog even wat advies waar je wellicht wat aan hebt. Of je nu wel of niet binnen een jaar een dergelijke set kan bouwen is wat anders, maar info/advies geven is zo gedaan...

djmarkje schreef:

nee, niet echt.
Ik vraag gewoon wat ik het beste kan doen lab of punishers.
Van uit mijn eigen ogen zou ik geen van beide nemen: LAB te groot/log, punsiher te weinig diepgang en 'overdreven' klein. Een wat grotere kast moet makelijk kunnen, en het blijft een feit dat je voor laag gaan en hard gaan gewoon liters nodig hebt dus moet je zo groot mogelijk gaan als jij zelf binnen de grenzen vind vallen. Geloof mij dat het lastig is om die grenzen te stellen zonder met dergelijke kasten ervaring te hebben. Mijn ervaring vertelt me dat een 450 liter sub gewoon goed handelbaar is, en dat zou ik persoonlijk als uitgangs punt houden.

Ik raad je echt aan om ook eens wat andere ontwerpen mee te nemem in je keuze. Er zijn verschillende hoorn geladen 18" ontwerpen die kleiner zijn als de lab en lager gaan dan de punisher.
Ga je vooral niet blindstaren, en bleef rond kijken naar andere/beter opties die perfect aansluiten bij jou wensen en toepassing.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
14-3-2005 19:20

michiel schreef:

Van uit mijn eigen ogen zou ik geen van beide nemen: LAB te groot/log, punsiher te weinig diepgang en 'overdreven' klein. Een wat grotere kast moet makelijk kunnen, en het blijft een feit dat je voor laag gaan en hard gaan gewoon liters nodig hebt dus moet je zo groot mogelijk gaan als jij zelf binnen de grenzen vind vallen. Geloof mij dat het lastig is om die grenzen te stellen zonder met dergelijke kasten ervaring te hebben. Mijn ervaring vertelt me dat een 450 liter sub gewoon goed handelbaar is, en dat zou ik persoonlijk als uitgangs punt houden.
Punishers te klein? Valt wel mee dacht ik zo, en als het dan toch zo is: ik zie het probleem niet?! Diepgang? 1 per kant vind ik persoonlijk laag genoeg gaan, tot net iets onder 50 hz. Zet er 2 per kant neer en je gaat er nog effe onder zitten. Labs vind je te groot/log, maar je moet wel liters hebben om lekker laag te kunnen gaan? wat is er DAN verkeert aan labs?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug naar forum Afgesloten topic