Forum > Licht

scans

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-1-2003 17:46
Wat zou een X/-X mode nu betekenen (eigenlijk weet je het al MAAR dat weet je nog niet).

Stel dat de X bij waarde 00 op LINKS staat en bij waarde FFFF (of FF (256) bij 8-bits tafels) op RECHTS. Als je dan een X/-X (Mirror X) toepast op de scan dan staat bij waarde 00 op X de straal RECHTS en bij FFFF op X LINKS. Dus net andersom.

Een Y/-Y mode en zelfs een XY/YX mode hoef ik nu denk ik niet meer uit te leggen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
17-1-2003 00:23
Voor de mensen die geen wiskunde in hun vakkenpakket hebben genomen laugh :D :
Mirror mode betekend dat de scans de bewegingen aan elkaar spiegelen.
In plaats dat ze gezamelijk naar één kant draaien,
draaien ze tegen elkaar in.
Snappie?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
17-1-2003 13:26
Kijk, dat snappik tenminste. Ik mag dan wel Wiskunde B1,2 in me pakket hebben, dat verhaal van Dré kon ik toch maar half volgen. Maar nu ik dat begrijp, snap ik niet waarom je dit op de scan wilt hebben. Je stuurt dat toch gewoon aan met je tafeltje? Maar hebben die Cyclones ook een beetje nette ingebouwde programma's voor als je nog geen dmx tafel hebt?

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-1-2003 13:29

DJ-Psycho schreef:

Kijk, dat snappik tenminste. Ik mag dan wel Wiskunde B1,2 in me pakket hebben, dat verhaal van Dré kon ik toch maar half volgen. Maar nu ik dat begrijp, snap ik niet waarom je dit op de scan wilt hebben. Je stuurt dat toch gewoon aan met je tafeltje?
Stel dat je allehande chases geschreven hebt en jezelf opeens in een situatie vindt waar de scans tegenover je hangen (dus anders dan anders) OF op de kop in plaats van rechtop. In zo'n geval is een X/-X of Y/-Y swap ERG handig.

Overigens heeft de Cyclone GEEN XY mirror modes.
Maar hebben die Cyclones ook een beetje nette ingebouwde programma's voor als je nog geen dmx tafel hebt?
Eigenlijk heeft geen enkele scan een leuk ingebouwd programma. Als ik zou moeten kiezen tussen 2 scans met een leuke tafel of 4 scans die maar wat zouden wapperen dan zou ik voor de 2 scans + tafel kiezen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ buZzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 24
8-4-2003 08:02
Bericht verwijderd. Het forum is er niet voor om op zoek te gaan naar de laagste prijs van een produkt. We gaan ervan uit dat iedereen zelf via internet prijzen kan vergelijken.

Persoonlijk hoop ik dan ook nog altijd dat zaken als service (bij deze scans geen overbodige luxe!) worden meegenomen in de beslissing. - Victor
Hoi1Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2003
Laatste: 26-7-2006
Berichten: 11
8-4-2003 18:40
Die mirror mode is ook erg handig als je bijvoorbeeld 2 scans op dezelfde kanalen zet. Wij hebben 6 scans en we maken daar meestal in een disco 3 groepen kanalen van. Als je dan de X spiegelt krijg je een veel mooier effect. Bij pa hebben we meestal gewoon 6 groepen kanalen.
StefanoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2003
Laatste: 27-4-2010
Berichten: 103
10-4-2003 07:32
is deze wat www.new-line.nl/v/490
deze is er ook met barrel en draaiende gobo's.
vraagje dre:weet je al wanneer ze ongeveer binnenkomen.

mzzl stefan
Zo dat ben ik kwijt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
10-4-2003 07:44

stefano schreef:

is deze wat www.new-line.nl/v/490
deze is er ook met barrel en draaiende gobo's.
vraagje dre:weet je al wanneer ze ongeveer binnenkomen.

mzzl stefan
Dit zijn wel heel beperkte scans. 150w halogeen houdt niet over qua licht en gecombineerd kleuren/gobowiel beperkt je ook nogal. Ik zou zelf eens verder kijken, vooral omdat de lichtopbrengst zal tegenvallen (ook omdat de optiek niet het beste van het beste zal zijn). Maar goed, ik heb ze niet gezien dus...

Wanneer ze binnenkomen staat er bij in de webshop.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-4-2003 12:59

stefano schreef:

is deze wat www.new-line.nl/v/490
Tip: Als iets een "DJ Scan" genoemd wordt dan willen ze eigenlijk zeggen "goedkoopste versie die we konden bedenken" (maar dat klinkt zo negatief). Ik zou deze dus never nooit niet nemen. Te klein lampje en gecombineerd kleuren/gobo wiel is al helemaal ruk!

Ga dan in ieder geval voor de 24V/250W versie met apart kleuren en gobo wiel. Scheelt (inclusief lamp) iets van 23 euro en DUS zou je helemaal van de pot gerukt moeten zijn om voor dat prijsverschil de 15V/150W versie te nemen!!!

Verwachte levertijd staat bij het product.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
10-4-2003 15:55

hoi1 schreef:

Die mirror mode is ook erg handig als je bijvoorbeeld 2 scans op dezelfde kanalen zet. Wij hebben 6 scans en we maken daar meestal in een disco 3 groepen kanalen van. Als je dan de X spiegelt krijg je een veel mooier effect. Bij pa hebben we meestal gewoon 6 groepen kanalen.
In mijn optiek idd het grootste voordeel.
1. symmetrisch werken in een zaal.
2. reducering van 50% in de DMX kanalen.

Zijn er ook geen tafels die mirror mode aan boord hebben (weliswaar op ander DMX adressen)?

Toch ook nog een vraagje over fadetime. Aantal posts terug las ik over een apart DMX kanaal die snelheid van de spiegel (pan/tilt) regelt. Echter vraag ik me af hoe ik dat moet zien. Ik kan me namelijk 2 situaties indenken:
1. je programmeert stap voor stap een chase waarin de spiegel een stukje 'opschuift' (langzaam DMX waarde verhogen). Aan de hand van je speed regeling (op controller met chase) laat je de spiegel dan snel of langzamer naar bv rechts gaan. Nadeel: veeeeeeeeeel programmeerwerk en schokkerig(?)..

2. Desbetreffende DMX kanaal (zie boven) regelt snelheid (soort fadetime?).

3. Nu kom ik met mn vraag: Als ik het ooit eens goed heb begrepen kan je met SCAN(!)-controllers de fadetime per(!) DMX kanaal bepalen. Is dit juist? Zo ja, wat dan als mn chase op 100 msec. per stap staat (elke 100 msec. de volgende stap) en mn fadetime staat op 200 msec? Het lijkt mij dat dan desbetreffende DMX kanaal niet zijn uiteindelijke waarde bereikt (bv spiegel helemaal rechts).

Dus even practisch gezien: stap 1: spiegel links, stap 2: spiegel rechts. De overgang van stap 1 naar stap 2 is eveneens met fadetime, maar de chase stappen zijn korter als de fadetime... betekent dit dat de spiegel niet aankomt bij zijn uiteindelijke geprogrammeerde punt (helemaal rechts)?

Thanks beforehand.
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)