Forum > Algemeen Forum

Mixing Skills

(53 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
9-12-2004 13:17
Welke magaul gaat dan ook een plaat van 120 bpm mixen met eentje van 200..

Das lekkere groovy house mixen met hele hele hele snelle hardcore. Succes.. razz :p

ps: dj zijn is niet alleen maar kunnen beatmixen. Ook platenkeuze... duh. sneaky :V
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-12-2004 13:36
Platen die teveel van elkaar verschillen zal je normaal gesproken dus ook niet gaan mixen. Dat is nergens voor nodig en voor de meeste mensen is het alleen maar irritant als hun favoriete nummer ineens 40% te snel of te langzaam loopt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
9-12-2004 15:22
Inderdaad zulke overgangen vragen om andere ingrepen dan beatmixen, start stop, leuke scratch e.d. verzin het maar.

Toch hoor ik jammergenoeg als ik zelf uitga nog steeds te veel dj's die alles proberen te beatmixen, ook met dit soort gevallen, doe dit nou gewoon niet, je verkracht het hele nummer
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-12-2004 23:24

Victor schreef:

Waar ik persoonlijk ook niet van hou is de backspin. Vaak ook door dj's misbruikt om een eind te maken aan een mislukte overgang.
Backspin wordt idd vaak verkeerd gebruikt! Er zijn momenten waar het net iets meer diepte geeft aan de mix (net als het gebruik van scratches).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-12-2004 01:20
Mwa backspin kan soms heel goed klinken. Maar dan wel een hele korte. Echt zo'n 1 waarvan je denkt........ hoorde ik nou een backspin of zat dat in de plaat?

Dan is ie goed wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KeLsOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 14-8-2005
Berichten: 15
10-12-2004 02:02

Victor schreef:

Waar ik persoonlijk ook niet van hou is de backspin. Vaak ook door dj's misbruikt om een eind te maken aan een mislukte overgang.
Right on ! (een dj die dat meer dan 10 keer op een avond doet heeft mixtechnisch afgedaan voor mij want meestal is het dan ook het ultieme redmiddel voor een foute mix)

En wat betreft die 120 en 200 BPM mixen, dan heb je beatmixen nog niet helemaal door want dit is niet mogelijk (zelfs niet met mastertempo...sommige dingen mixen gewoon niet=FACT)

Zoals ik (en de rest) al zei: veel oefenen + uitstekend beatmixen, platenkeuze en orginaliteit in de mix... dat zal je al heel ver brengen !

Reind schreef:

Mwa backspin kan soms heel goed klinken. Maar dan wel een hele korte. Echt zo'n 1 waarvan je denkt........ hoorde ik nou een backspin of zat dat in de plaat? Dan is ie goed
Heel juist, maar ik durf wedden dat mensen die dat kunnen ook niet hoeven te twijfelen aan hun (andere) mixingskills wink ;)



Greetz KeLsO
Rehab is for quitters...
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
10-12-2004 08:40

Reind schreef:

Mwa backspin kan soms heel goed klinken. Maar dan wel een hele korte. Echt zo'n 1 waarvan je denkt........ hoorde ik nou een backspin of zat dat in de plaat?

Dan is ie goed wink ;)
Ik kan je zo een voorbeeld geven ;) Maar is waarschijnlijk toch je muziek niet....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
10-12-2004 09:28
Heel juist, maar ik durf wedden dat mensen die dat kunnen ook niet hoeven te twijfelen aan hun (andere) mixingskills wink ;)
Ik niet ,er is volgens mij niets makkelijkers als een zwiep aan je platter geven en je schuifje dicht te schuiven. Veel djs zijn et daar mee eens ,want het word idd nogal eens misbruikt. Heb wel eens een dj aangehoort die heel de avond achter bijna elk nummer zon zwiep geeft. Kon niet zeggen dat die gast nou echt zo goed was hoor happy :) Als je kunt beatmixen kan je meestal ook wel aardige backspin. Andersom niet altijd
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
10-12-2004 10:19

KeLsO schreef:

een dj die dat meer dan 10 keer op een avond doet heeft mixtechnisch afgedaan voor mij
10x shocked 8O
Meestal is zon redmiddel heel duidelijk hoorbaar voor het publiek,
en meestal hoorden ze de mix dan al een tijdej van te voren fout gaan.

Zoals ik al eerder schreef, 1 of 2 keer in de mist gaan,
na een verder goed afgeleverde AVOND (en niet een setje van 1 uur),
word je meestal wel vergeven.
Maar als je denkt dat je tien keer op een avond kan blunderen met een volle dansvloer, heb je het toch echt mis.

Na 3 of 4 keer zijn de mensen bijna bang geworden om te gaan dansen, om dat je het als slechte mix-dj toch binnen een kwartier de mood zal verpesten met een nietsverhullende backspinn sad :(

dus 10 keer is in mijn ogen een uitspraak van een echte bedroom dj sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KeLsOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 14-8-2005
Berichten: 15
10-12-2004 14:46

Tom schreef:

KeLsO schreef:

een dj die dat meer dan 10 keer op een avond doet heeft mixtechnisch afgedaan voor mij
10x shocked 8O
Meestal is zon redmiddel heel duidelijk hoorbaar voor het publiek,
en meestal hoorden ze de mix dan al een tijdej van te voren fout gaan.

Zoals ik al eerder schreef, 1 of 2 keer in de mist gaan,
na een verder goed afgeleverde AVOND (en niet een setje van 1 uur),
word je meestal wel vergeven.
Maar als je denkt dat je tien keer op een avond kan blunderen met een volle dansvloer, heb je het toch echt mis.

Na 3 of 4 keer zijn de mensen bijna bang geworden om te gaan dansen, om dat je het als slechte mix-dj toch binnen een kwartier de mood zal verpesten met een nietsverhullende backspinn sad :(

dus 10 keer is in mijn ogen een uitspraak van een echte bedroom dj sneaky :V
Wel ff GOED lezen natuurlijk... zelfs 10 geslaagde backspin-mixen is er te veel aan... en idd 1 of twee keer een foute mix (op een 3-4 u set) is geen probleem...meer wel. Al hangt dat ook van je publiek af...

Een backspin kan leuk zijn voor twee of drie originele overgangen, mits goed uitgevoerd en een leuke mix voorafgaande. Helaas hoor ik deze maar bitter weinig, ofwel te vaak gebruikt (omdehaverklap), ofwel om een foute mix te beëindigen...
Maar als ze goed zijn, dan kan de dj ook meestal wel goed beatmixen.

@ Tom, ben jij altijd zo vriendelijk naar nieuwe leden die proberen hun eerste posts neer te pennen sneaky :V

KeLsO
Rehab is for quitters...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)