Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van KeLsO

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 15 bijdrage(n) van KeLsO (Pagina: 1 van 1)

Topic: cdj 800 voeding voor 130volt omvormer (16-6-2005 11:43:00)
Thnx Dré voor dit duidelijke antwoord !
Topic: cdj 800 voeding voor 130volt omvormer (16-6-2005 11:29:00)
De omvormer zit toch voor de ingang naar de speler, die werkt dan toch gewoon alsof die 220 v~ binnenkrijgt ?

Correct me if i'm wrong

Groetjes KeLsO
Topic: cdj 800 voeding voor 130volt omvormer (16-6-2005 11:14:00)
Ik was net even aan het kijken naar mijn cdj 800's en daar staat toch duidelijk op:

220 - 240 v~
50/60 Hz 21 W

Volgens mij is de frequetie niet zo'n probleem, enkel de voltage (wat met een spanningsomvormer opgelost kan worden)

KeLsO
Topic: HELP! jack afgebroken, tip in mengpaneel (19-1-2005 20:54:00)
een druppeltje secondelijm op een draadje en tegen het achtergebleven deeltje houden tot het droog is (enkele seconden duh sneaky :V ) en dan rustig trekken....

Lukt zeker maar niet te veel lijm gebruiken (anders zit alles vast)

Greetz KeLsO
Topic: Pioneer CDJ-800 (4-1-2005 23:37:00)
Dus nutteloos/duur want iedere dj kent z'n platen toch gewoon ?
Of niet ? shocked 8O

Het visuele aspect is een andere zaak (ziet er heel mooi uit) maar dat is (net al bij die sd-kaart) het extra geld niet waard
Wie met een 1000 beter kan draaien dan met een 800 (tenzij je er één (1000) bezit natuurlijk) moet mij eens uitleggen waarom...

KeLsO
Topic: Stanton SMX-401 (16-12-2004 12:21:00)
Roger that laugh :D

Thanks voor de reply's !

KeLsO
Topic: Stanton SMX-401 (16-12-2004 09:30:00)

Reind schreef:

KeLsO schreef:

Dus als ik het even goed kan lezen dan is de stanton een mixer van rond de 500 euro, waarvan de eq's klinken als een lowbudget-mixer zoals de ps-626i (die 1/3 kost)... en dan daarvoor beloond wordt met een " dré's choice "

Wat is dat nu voor onzin ?
De PS626 heeft toch ook een Dre's choice wink ;)

Maar jij ziet het een beetje verkeerd. Je kijkt naar een product en neemt in je eind oordeel ook dingen mee als bouw kwaliteit, kwaliteit onderdelen, lay out blablablabla.
Als een mixer dus op 8 van de onderdelen uitmuntend scoort en op 2 wat minder heb je al te maken met een goede mixer. (kwaliteit vergeleken naar geld)
Als die mixer dan ook nog is bedoeld is voor een speciefieke doelgroep (de turntablist in dit geval) die veel minder waarde hecht aan bijvoorbeeld een EQ maar wel veel aan een setje goede faders dan word dus als het ware een minpunt op geheven.

Product an sich bekijken en niet appels met peren vergelijken. wink ;)
Hey Reind

Die post maakt voor mij veel duidelijk en misschien bekijk ik het wel verkeerd... Toch, die PS626 is ook een Dré's choice, maar dat heeft vooral met prijs/kwaliteit te maken... en aangezien die mixer nog geen 200 euro kost is dat veel mixer voor weinig geld. Maar de smx 501 zit wel ff een klasse hoger (rond 500 euro), in mijn ogen kan het dus niet zo zijn dat een low-budget mixer hiervoor enige referentie kan zijn, zeker niet iets belangrijk als de eq's. Dit zou ik beschouwen als een zwaar onvoldoende (wat ik dus absoluut niet zo vind, maar ik heb NIET de pretentie te zeggen dat ik het beter weet dan professionals...ik moet nog veel leren wink ;) )

Maar ben ik niet akkoord met de redenering dat deze mixer vooral een turntablistmixer zou zijn waardoor de eq's ondergeschikt zouden zijn... dat is gewoon PR/reklame (flauwekul)

Thnx 4 the reply btw !

Greetz KeLsO
Topic: Stanton SMX-401 (15-12-2004 21:13:00)

Dré schreef:

....Je moet namelijk de betere faders van de SMX-501 afwegen tegen de fiks beter klinkende toonregeling van de PCV-275 (want de SMX-501 heeft een EQ die vergelijkbaar is met die van een budget mixertje)
Dus als ik het even goed kan lezen dan is de stanton een mixer van rond de 500 euro, waarvan de eq's klinken als een lowbudget-mixer zoals de ps-626i (die 1/3 kost)... en dan daarvoor beloond wordt met een " dré's choice "

Wat is dat nu voor onzin ?

KeLsO
Topic: Advies voor een nieuw mengpaneel tussen de € 200,- en € 400,- (13-12-2004 20:10:00)

KeLsO schreef:

Nadelen
....
-looks, maar dat is persoonlijk en voor mij volledig ondergeschikt
....
Had ik dus al gezegd, de vestax vind ik ook mooier
Topic: Advies voor een nieuw mengpaneel tussen de € 200,- en € 400,- (13-12-2004 19:49:00)

Dacide schreef:

Heb je de pcv wel uitgebreid uitgeprobeerd?
Spreekt voor zich dacht ik zo... voor sommige mensen is 500 euro voor een stuk djgear zo veel geld dat ze echt alle mogelijkheden uitgebreid hebben getest (en het ging bij mij tussen de vestax en de stanton)

Heb jij de smx 501 al uitvoerig getest ?(en dan bedoel niet 20 min bij een dealer)

KeLsO
Topic: Advies voor een nieuw mengpaneel tussen de € 200,- en € 400,- (13-12-2004 17:25:00)

remczero schreef:

Oke ,alsnog heel erg bedankt voor het antwoord op mijn vraag. Ik ga het eens tegen elkaar afwegen.. happy :) Misschien dat ik het toch bij het vertrouwde idee van de xtc houdt. Tis toch een dateq he razz :p .
Maar dan wel een budget-dateq sneaky :V

Zelf heb ik een smx 501 ( 8 maanden) en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet voor de PVC 275 ben gegaan. Niet dat de stanton veel beter is, toch is deze ondergewaardeerd omwille van de support die de vestax doorheen heeft opgebouwd (maar ook terecht!) Bovendien zorgen de smx 301 & 401 (die niet te vergelijken zijn) ervoor dat het low-budgetgevoel ook bij de smx 501 aanwezig zou zijn. Maar dat is alles behalve zo...

Vooral op vlak van de EQ's veegt hij de vloer met de PVC, voor de rest denk ik dat dat de componenten in beide mixers minstens gelijkwaardig zijn. Zowel de crossfader (P&G) alsook de linefaders (??) kunnen de vergelijking met die van de PVC 275 doorstaan en ook de potmeters van de 501 blijken naast een complete kill ook van zeer goede kwaliteit.

Enkele (kleine) nadelen aan de smx 501

- weinig vingerruimte bij EQ's (maar ik heb heel grote handen)
- weinig headroom voor de kanaal-led's (veel te snel ih rood) maar bij de mastersled's is dit probleem niet
- de kwaliteit van de drukknoppen is nog af te wachten (activeren fx & cue channel select) maar dit kon volgens mij beter/steviger
-Bij de kleine faders (pan) werkt men met rubber mooi af (anti-stof) wat netjes is.. maar dan laat men die flash/phonoswitch gewoon open staan om een putje stof te happen (dus een halve goede poging)
-een compleet zinloze headphone mute (dacht zelfs een keer dat m'n headphone stuk was)
-looks, maar dat is persoonlijk en voor mij volledig ondergeschikt

Enkele voordelen aan de smx 501

- Crossfader & linefaders van goede kwaliteit (in deze prijsklasse)
- EQ's met complete kill en potmeters van goede kwaliteit
- Degelijke behuizing met balanced(XLR x 2) master output van prima kwaliteit
- Volumecontrol master, bootlevel & master-effect S&R
- FX toewijzing per kanaal
- Curve van crossfader (fade->cut via draaiknop) en linefaders (short->long in drie standen)

Met andere worden een no-nonsens mixer, goede prijs-kwaliteit en een van de weinige 3kanaals-mixers onder de 500 euro die z'n geld helemaal waard is.

Dus als Vestax nu de productie van de 275 gaat staken (wat mijn zeer onwaarschijnlijk lijkt, eerder een nieuwe reeks) dan zullen er volgend jaar een stuk meer 501's worden verkocht denk ik, want enige alternatief in het 3-kanaalssegment is de Ecler Smac Pro30 maar dan moet je van schuine faders houden (en ik hou daar niet zo van)

De Xone 32 & Rane Empath zijn dan weer al van een heel andere prijsklasse en dus ook kwaliteit... de XTC hangt daar wat tussen in (tussen 275/501 & AH/Rane) maar is ook al een oud beestje qua ontwerp, dus bv geen fx per kanaal, maar wel een tank van een mixer.

Greetz KeLsO

Ps. ik gebruik de SMX 501 met twee cdj 800's en een sl 1200 mk II
Topic: Mixing Skills (10-12-2004 15:43:00)
Thnx Dré & Fredje... waarschijnlijk heb ik het anders geschreven dan ik het bedoelde shut up :X

Maar denk uiteindelijk dat ik ongeveer hetzelfde bedoelde als wat jullie zeggen...(en zeker wat Dré hier net schreef)
Dus sorry naar Tom (no flame intented), ik ben hier lid geworden na een lange tijd gewoon gelezen te hebben. Ik moet zeggen dat ik al heel veel zinnige dingen heb gelezen en dat er hier ook strikt wordt toegekeken op de regels van dit forum. Daarin onderscheidt New Line zich tav vele andere Audio/Light fora's. Ik post daarom ook nooit zomaar, enkel als ik iets zinnig te schrijven heb. maar nu genoeg off-topic, hoop dat er geen zere schenen geschopt zijn...

Goed weekend iedereen

KeLsO
Topic: Mixing Skills (10-12-2004 14:46:00)

Tom schreef:

KeLsO schreef:

een dj die dat meer dan 10 keer op een avond doet heeft mixtechnisch afgedaan voor mij
10x shocked 8O
Meestal is zon redmiddel heel duidelijk hoorbaar voor het publiek,
en meestal hoorden ze de mix dan al een tijdej van te voren fout gaan.

Zoals ik al eerder schreef, 1 of 2 keer in de mist gaan,
na een verder goed afgeleverde AVOND (en niet een setje van 1 uur),
word je meestal wel vergeven.
Maar als je denkt dat je tien keer op een avond kan blunderen met een volle dansvloer, heb je het toch echt mis.

Na 3 of 4 keer zijn de mensen bijna bang geworden om te gaan dansen, om dat je het als slechte mix-dj toch binnen een kwartier de mood zal verpesten met een nietsverhullende backspinn sad :(

dus 10 keer is in mijn ogen een uitspraak van een echte bedroom dj sneaky :V
Wel ff GOED lezen natuurlijk... zelfs 10 geslaagde backspin-mixen is er te veel aan... en idd 1 of twee keer een foute mix (op een 3-4 u set) is geen probleem...meer wel. Al hangt dat ook van je publiek af...

Een backspin kan leuk zijn voor twee of drie originele overgangen, mits goed uitgevoerd en een leuke mix voorafgaande. Helaas hoor ik deze maar bitter weinig, ofwel te vaak gebruikt (omdehaverklap), ofwel om een foute mix te beëindigen...
Maar als ze goed zijn, dan kan de dj ook meestal wel goed beatmixen.

@ Tom, ben jij altijd zo vriendelijk naar nieuwe leden die proberen hun eerste posts neer te pennen sneaky :V

KeLsO
Topic: Mixing Skills (10-12-2004 02:02:00)

Victor schreef:

Waar ik persoonlijk ook niet van hou is de backspin. Vaak ook door dj's misbruikt om een eind te maken aan een mislukte overgang.
Right on ! (een dj die dat meer dan 10 keer op een avond doet heeft mixtechnisch afgedaan voor mij want meestal is het dan ook het ultieme redmiddel voor een foute mix)

En wat betreft die 120 en 200 BPM mixen, dan heb je beatmixen nog niet helemaal door want dit is niet mogelijk (zelfs niet met mastertempo...sommige dingen mixen gewoon niet=FACT)

Zoals ik (en de rest) al zei: veel oefenen + uitstekend beatmixen, platenkeuze en orginaliteit in de mix... dat zal je al heel ver brengen !

Reind schreef:

Mwa backspin kan soms heel goed klinken. Maar dan wel een hele korte. Echt zo'n 1 waarvan je denkt........ hoorde ik nou een backspin of zat dat in de plaat? Dan is ie goed
Heel juist, maar ik durf wedden dat mensen die dat kunnen ook niet hoeven te twijfelen aan hun (andere) mixingskills wink ;)



Greetz KeLsO
Topic: Mixing Skills (7-12-2004 08:52:00)
Beste Waypoint, je moet inderdaad niet zo streng zijn voor jezelf. Zorg vooral dat het leuk blijft vinden om dj-en, want dat is in het begin het belangrijkste, JIJ moet het fijn vinden om te doen.

En wat betreft die mixing skills, je maakt het jezelf moeilijk met de top40-stijl. Maar op zich is dat helemaal niet verkeerd....want moeilijk gaat ook en op lange termijn zelfs beter. Maar er zijn toch enkele dingen die je kunnen helpen om beter te mixen...

- Mix enkel met nummers van goede kwaliteit, d.w.z. geen mp3's van baggerkwaliteit (volumeverschillen, te weinig/geen laag/mid/hoog, tempo niet constant, ...) deze nummers maken de mixen slordig, chaotisch of gewoonweg onmogelijk

- EQ's zijn de sleutel in het mixen van Urban & Top 40 ! In het begin klinkt het naar niks maar als je eenmaal het gevoel in de vingers krijgt zal je zien dat het al veeel strakker zal klinken. Experimenteer/speel hier dus veel mee...

- Het opbouwen van een set lijkt evident...maar dat is het niet. Volgens mij is dit zelf de factor die het niveau van dj bepaald. Probeer dan ook niet meteen de eerste plaat te mixen die volgt op de cd of die men net is komen aanvragen... maar probeer de nummertjes wat te groeperen.(vb 3 r&b/hiphop nummers - een slow met muzikale outro - 3 house nummers met vocal intro eerste nummer) Hierdoor kan je deze groepjes van nummers wel lekker goed mixen en kan je eventueel nog goede overgangen tussen de stijlen maken ook. Maar ook het publiek vindt het leuk om even te kunnen doorshaken.
Goede platenkeuze en veel oefenen/voorbereiden zijn zeer belangrijk bij de top40-stijl.

- Mix ook regelmatig met 'mixbare' platen zodat je ook op beatmixing blijft oefenen... Corrigeren en het oefenen daarvan lukt veel beter op lange mixen zoals bij house gebruikelijk is.

- Luister ook eens naar hoe andere dj's het doen. Maar eerlijk gezegd, geraak ook niet te zeer onder de indruk van dj's zoals 2manydj's want daar is BIJZONDER weinig mixing aan...met DAT of DVD en een hele dure studio kan jij dat volgens mij ook op Werchter. Bovendien ben ik niet echt opgezet met het hele showelement dat rond hun hele dj-gebeuren hangt (idem met het Tiesto-i-am-god-gebaar) Een dj mag zich gerust amuseren en staan shaken achter de tafels maar de spotlights moeten wel richting dansvloer staan en niet richting artiest/dj. Als deze gasten (2manydj's) tien minuten walsen of tirolermuziek hadden gemixed/geplakt, zelfs dan nog had 70% uit hun dak blijven gaan omwille van de hype (en daar wordt ik kotsmisselijk van) Als je ECHTE artiesten wilt horen zoek dan eens op DMC competition

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt. Blijf vooral positief en zorg er dus voor dat het fun is om te doen en niet frustrerend!

KeLsO