Forum > Geluid

HELP! jack afgebroken, tip in mengpaneel

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KeLsOStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 14-8-2005
Berichten: 15
19-1-2005 20:54
een druppeltje secondelijm op een draadje en tegen het achtergebleven deeltje houden tot het droog is (enkele seconden duh sneaky :V ) en dan rustig trekken....

Lukt zeker maar niet te veel lijm gebruiken (anders zit alles vast)

Greetz KeLsO
Rehab is for quitters...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
20-1-2005 01:05
Lijmen, solderen, en magneten zijn non tips.
Lijmen word kliederzooi, en lijm moet er ook weer uit.
Solderen, smelt de boel van. Chassis is van pvc
Magneet laugh :D als de tip al magnetisch zou kunnen zijn, dan moet je toch wel een heel sterke magneet hebben om over zo'n klemmetje te trekken.

Juiste methoude:
Veertjes waarmee de stekker op zijn plaats gehouden worden, iets optillen,
en dan mixer op zijn kop houden.

Als je zo niet weet wat ik bedoel,
dan is de enige juiste methode:
naar de reperateur, of naar Rob Nijhuis.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Niro ooitgedagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 28-1-2005
Berichten: 4
24-1-2005 19:54
Dank allen voor de reacties!

Het is me uiteindelijk gelukt door het uiteinde van een fietsspaak in het gat van de tip te steken. Het schroefdraad gaf voldoende weerstand om het klemmetje in het jack chassis te overwinnen.

Ik had op dat moment wel al de hele printplaat losgemaakt uit de behuizing, maar goed, beter zo dan niet.

Tom, de veertjes opzij drukken klinkt goed, maar bleek in de praktijk niet doenlijk. De tip zit al geklemd door de tip dus kun je er niks tussen krijgen zonder het nog meer klem te zetten. Helaas geen speling.

Dré, als ik je goed begrijp dacht je dat er een gat in de printplaat zou zitten op de plaats van het jack chassis, zodat je dwars door de printplaat heen zou kunnen gaan? Dat is niet het geval, er zit geen gat in de printplaat.

Reind, jouw oplossing intrigeert me. Ik denk dat je een hele fijne punttang hebt, of niet. De meeste pincetten en tangen die ik kon vinden pasten niet eens in het jack-gat, laat staan in het gaatje in het tipje.

Bart, het chassisdeel was vrij massief. Het veertje opzijdrukken was sowieso niet mogelijk, want er zat geen speling op. Er zat wel een kleine spleet in het chassisdeel. Ik pakte de spaak om te kijken of die erdoor paste. Het paste niet, maar bracht me wel op het idee van de oplossing.

Groeten, nogmaals bedankt, Niro
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-1-2005 21:12

niro ooitgedag schreef:

Reind, jouw oplossing intrigeert me. Ik denk dat je een hele fijne punttang hebt, of niet. De meeste pincetten en tangen die ik kon vinden pasten niet eens in het jack-gat, laat staan in het gaatje in het tipje.
Ik heb hier een set gereedschap liggen wat normaal ook bij de juwelier ligt..... heel fijn en klein spul dus.

Bij nader inzien is dat inderdaad iets wat je niet ff bij de lokale bouwmarkt haalt inderdaad.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
24-1-2005 23:09

niro ooitgedag schreef:

Tom, de veertjes opzij drukken klinkt goed, maar bleek in de praktijk niet doenlijk. De tip zit al geklemd door de tip dus kun je er niks tussen krijgen zonder het nog meer klem te zetten. Helaas geen speling.
Mogen we voorzichtig de conclusie trekken dat je niet over al te veel fijn gereedschap beschikt?
Want die lippen van een chassis jack zijn met een fijne schroevendraaier of pincet heel makkelijk opzij te duwen.
Niet door de jack heen, maar aan de buitenkant. En dat is waarschijnlijk jouw misverstand. Jij wil door het gat.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
24-1-2005 23:14
Tenzij het een "boxed" chassisdeel is (die zijn volledig dicht). Heb er een kleine honderd van in het magazijn liggen (dus ik weet zeker dat ze bestaan ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
24-1-2005 23:29
partijtje Dré?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Niro ooitgedagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 28-1-2005
Berichten: 4
25-1-2005 21:54
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 26-1-2005 00:54
Tsja, de verwarring begint een beetje toe te slaan. Ik heb niet echt een idee, waar je het over hebt, Tom. Daarom ben ik maar eens het net op te gaan om een plaatje te zoeken van het betreffende Neutrik jack chassis. Dat is helaas niet gelukt. Wel denk ik gevonden te hebben waar je het wellicht over hebt.

Dus: Op mijn printplaat zit een rij zwart plastic chassis-tjes gesoldeerd, die er ongeveer zo uitzien:
klik

Is dit zo'n boxed chassis?
Op de site zag ik ook andere jack chassis's, die je wel kunt uitbuigen, zoals:

klik

Of:
klik

Het begint een beetje een academische discussie te worden, maar wel leuk.

Niro
Edit Mod: Dré: URL Fix. Overigens staat het boxed chassisdeel hier gewoon in de webshop (en onze links zijn een stuk korter).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
25-1-2005 22:04
Als het de eerste is, dan moet je dus echt van binnen uit de tip eruit trekken.
Je zou kunnen proberen dan met een goed passende parkerschrief.
Deze draai je voorzichtig in de tip, en trekken maar.
Om het proces een beetje te helpen,, zou je er wat glijmiddel bij kunnen gooien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
25-1-2005 22:05
het is al gelukt razz :p
nog 10 berichten en ik word VIP!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)