Forum > Newbie Forum

Beatmatchen?

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
8-11-2003 09:53
Een kameraad van mij, doet het beatmatchen op zijn koptelefoon. Dus de cue fader tussen de twee kanalen in zetten, en zo de tracks gelijkzetten. Ikzelf doe het met de que fader geheel op het in te mixen kanaal te zetten, en met 1 oor luisteren naar de lopende track, en met het andere oor luisteren naar de in te mixen track. Welke methode is het beste? Als er tenminste sprake is van een beste methode. Heeft trouwens elke mixer een que fader? Of zijn er ook met que-switches, want dan kun je dus niet beatmatchen met je koptelefoon.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
8-11-2003 10:13
Niet elke mixer heeft een cue-fader. Zoals je zegt hebben de meeste gewoon cue knoppen, of zelfs allebei.

Het gaat erom welke methode je zelf het fijnste vind werken. Er is geen beste methode.
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
8-11-2003 10:14
De methode die voor jouw werkt ,
die is het beste.
Gewoon uitproberen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
8-11-2003 10:24
Het best is om een universele methode aan te leren.
Ik heb me vroeger aangeleerd om te luisteren met 1 oor naar het PFL kanaal, en het ander oor gewoon de ruimte of monitor box(en).
Niet elke mixer heeft een split-cue functie.

Tegenwoordig doe ik ook vaak zat het beatmatchen (voordat ik de schuif openzet) via de beide kanalen (A+B), zodra ik de plaat ga inmixen, switch ik over naar de master PFL.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-11-2003 13:01
Ik ram altijd gewoon alle PFL knoppen in als ik ergens moet draaien en laat dus ook gewoon alle kanalen over de koptelefoon horen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
8-11-2003 15:58

Reind schreef:

Ik ram altijd gewoon alle PFL knoppen in als ik ergens moet draaien en laat dus ook gewoon alle kanalen over de koptelefoon horen.
als je gaat mixen doe je dus gewoon je complete koptelefoon af of hou je hem op een oor en het andere omgeving?

Stan.

P.S. Ik doe hetzelfde als ik draai alleen als ik ga mixen dan zet ik hem op master pfl.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-11-2003 16:20
Ik luister meestal met 1 oor naar de muziek en met andere oor in de koptelefoon. Alleen is die koptelefoon zo verrot (hpx2000 van behringer) dat dat niet altijd te doen is als de muziek hard staat. Toch eens een fatsoenlijke koptelefoon halen.

Ik vind naar de muziek luisteren makkelijker omdat je dan ook de muziek kunt voelen, wat het voor mij makkelijker maakt om de beat te vinden. Het probleem is voor mij om de beats uit elkaar te houden, maar dat probleem heb je bij beide manieren.
Volgende keer Peter!
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
8-11-2003 17:35
Ik prefereer de methode waarbij je met je ene oor naar het monitor (of split cue) geluid hebt en aan het andere oor de plaat die je gaat inmixen, dan kan ik beter horen of die plaat nou voor of achter loopt. Net voor het inmixen luister ik ze nog even allebij tegelijk af zodat ik zeker weet dat het goed zit.
Maar uiteindelijk is het inderdaad een kwestie van wat je jezelf aangeleerd hebt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-11-2003 00:06

DJ-Ipkiss schreef:

Reind schreef:

Ik ram altijd gewoon alle PFL knoppen in als ik ergens moet draaien en laat dus ook gewoon alle kanalen over de koptelefoon horen.
als je gaat mixen doe je dus gewoon je complete koptelefoon af of hou je hem op een oor en het andere omgeving?

Stan.

P.S. Ik doe hetzelfde als ik draai alleen als ik ga mixen dan zet ik hem op master pfl.
Dat ligt er maar net aan. Staan er slechte monitors dan houd in mijn senheisertje lekker op mijn kostbare oortjes (mijn oren hebben al zat te lijden onder het gezeur van m'n vriendin) en als alles lekker klinkt zet ik hem met dezelfde noodgang weer af :)

Helaas komt het vaker voor dat het kut klinkt dan dat het goed klinkt. Maarja ik ben een verwend nest met een Senheiser HD25 en een Syrinqs M3-220 set thuis :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
10-11-2003 15:45

DJ Sietse schreef:

Niet elke mixer heeft een cue-fader. Zoals je zegt hebben de meeste gewoon cue knoppen, of zelfs allebei.

Het gaat erom welke methode je zelf het fijnste vind werken. Er is geen beste methode.
Ik heb een cue draaiknop , maar dan kan ik hem er niet tussen zetten voor allebei te luister , daar kan je je monitor voor gebruiken

Terug naar forum Reageer (zonder quote)