Forum > Geluid

Problemen vrieskou Behringer Inuke

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 103
16-1-2013 10:43
Beste forumleden.

Wij gebruiken hier al een tijdje een aantal Behringer Inuke 3000 DSP's,
Ze werkten alle prima, alleen een aantal lijkt nu problemen te krijgen met dit koude weer.
Wanneer ze uit een koude opslag komen, willen deze niet goed opstarten.
Sommige volume indicator leds blijven dan aan en het display uit. Wanneer ik de amp dan binnen leg en op temperatuur laat komen start deze vervolgens weer normaal. Nu is dit niet zo’n groot probleem, maar dit gaat dadelijk wel problemen geven bij gebruik op koude carnavals wagens. Zijn er meer mensen met dit probleem? In de specs staat ook geen minimum gebruikstemperatuur opgegeven.
Met vriendelijke groet

Mark
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
16-1-2013 11:26
Hoe koud is je opslag?
Enige manier om dit te voorkomen is de versterkers in een verwarmde ruimte plaatsen en dan werkend op de wagen zetten.
Daarna zorgen dat ze niet te hard afkoelen (dus hard laten werken razz :p )
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
16-1-2013 11:48

Frank76 schreef:

Hoe koud is je opslag?
Enige manier om dit te voorkomen is de versterkers in een verwarmde ruimte plaatsen en dan werkend op de wagen zetten.
Daarna zorgen dat ze niet te hard afkoelen (dus hard laten werken razz :p )
Volgens mij is 99% van de bouwschuren van deze wagens niet verwarmd. En ik gok dat Mark tijdens de carnaval niet te tijd heeft om op de dag waarop de versterkers nodig zijn, langs alle wagens te rijden om de versterker af te leveren.
Nieuwe website online!
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 103
16-1-2013 11:54
Problemen doen zich al voor bij temperaturen van tot 5 graden, en niet bij een enkele Inuke.
Hierdoor is mijn vraag ook of er meer mensen last van hebben?
Lijkt me wel een serieus probleem, misschien slechte soldeer verbindingen...
Zal eens contact opnemen met Behringer over dit probleem.
Zit nog garantie op, dus terug sturen is geen punt.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
16-1-2013 11:58

Ultrasound schreef:

Volgens mij is 99% van de bouwschuren van deze wagens niet verwarmd. En ik gok dat Mark tijdens de carnaval niet te tijd heeft om op de dag waarop de versterkers nodig zijn, langs alle wagens te rijden om de versterker af te leveren.
Er is altijd wel een ruimte die boven de 5 graden te houden is of wordt gehouden.
Anders heeft men domweg geen geluid.
Als is het maar het toilet, dat mag immers niet bevriezen. Zet daar een kacheltje en de versterkers in.
Of een versterker pakken die wel onder de 5 graden werkt. Als ik het zo lees, is het een eigenschap van deze bakken.
Overigens werkt zelfs de ventilator van het ventilatorkacheltje dat nog in de auto lag vannacht niet meer. Na even op de CV liggen werkt ie weer prima.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
16-1-2013 11:59
Kan door kou komen, de capaciteit van condensatoren neemt af bij lage temperaturen. Enkel zou dan de (DSP) voeding erg krap gedimensioneerd zijn. Het lijkt erop dat de (DSP) microcontroller niet goed gereset.

Tevens zou het vocht / ijs kunnen zijn welke problemen veroorzaakt op de printplaat? Bij een LCD kunnen bij vorst de kristallen bevriezen waardoor deze niet lijkt te werken, maar omdat de LED's ook raar doen moet er meer aan de hand zijn.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
16-1-2013 12:35

ljmark schreef:

Problemen doen zich al voor bij temperaturen van tot 5 graden, en niet bij een enkele Inuke.
Hierdoor is mijn vraag ook of er meer mensen last van hebben?
Lijkt me wel een serieus probleem, misschien slechte soldeer verbindingen...
Zal eens contact opnemen met Behringer over dit probleem.
Zit nog garantie op, dus terug sturen is geen punt.
Er staat niets over in de specs, dus waarom zou de amp het moeten doen bij 5 graden? Niks garantie, hooguit coulance van je leverancier. sad :(

Probleem zit waarschijnlijk in toleranties / componenten die buiten designspecs gaan. Tja, het is geen "military grade" apparaat met bijbehorende gegarandeerde operating ranges (niet te verwarren met storage temp ranges).
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
16-1-2013 14:10
dan maar terug naar de old school bakjes, die doen het altijd wink ;)

Peavey cs400/800
Bose 1800 serie 1 - 3
Crown oude bakjes
Crest oude bakjes
Dynacord, enz
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-1-2013 16:57
ook de nieuwe crown bakjes doen het prima :)
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
17-1-2013 14:20

ljmark schreef:

Problemen doen zich al voor bij temperaturen van tot 5 graden, en niet bij een enkele Inuke.
Noop elke iNuke zal dienst weigeren, één simpel mailtje aan Behringer had dit topic overbodig gemaakt.

ljmark schreef:

Hierdoor is mijn vraag ook of er meer mensen last van hebben?
Ja, iedereen die probeert een iNuke te gebruiken in een niet milde temperatuur omgeving (zoals Behringer het noemt).

ljmark schreef:

Lijkt me wel een serieus probleem, misschien slechte soldeer verbindingen...
Nee, ze kunnen gewoon niet tegen de kou. Winterjas, muts, handschoenen en sjaal bij ze om doen zodat ze het "milder" hebben.

ljmark schreef:

Zal eens contact opnemen met Behringer over dit probleem.
Dan krijg je een bericht dat ze werken onder milde omstandigheden.

ljmark schreef:

Zit nog garantie op, dus terug sturen is geen punt.
Je kan niet schermen met je garantie want Behringer heeft je nooit en nergens beloofd dat ze werken onder (extreem) lage temperaturen.

Behringer is geen top spul en bij dit soort situaties blijkt dat dan ook.

Het idee van kachels dat men hier aandraagt is een aardige, enkel zet ze dus op minimaal een graadje of 10 voor een mild klimaat.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)