Standarisatie (flight) kisten
(14 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
Dj-nspStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-12-2008 Laatste: 21-3-2013 Berichten: 313 | 7-9-2011 23:28 |
Ik sta op het punt dat ik al mijn apparatuur vaker moet vervoeren. Nu gebeurt het soms los maar dat gaat bijna niet meer, er moet een oplossing komen daarvoor. Het punt is het volgende dat ik niet weet wat nou verstandig is. Nu kan ik nog keuzes maken wat voor kisten ik wil. Op dit moment sta ik voor het volgende wil ik alles stolpen, of wil ik alles netjes in een flighcase met deksel hebben. Normalieter doe ik zang-tape act's dus vaak de zelfde setup. Maar steeds vaker komt het voor dat een artiest zegt doe mij maar Die galm en die compressor. Dan ben je met een grote flightcase niet erg praktisch. En dat zou je door met losse stolp eenheden kunnen oplossen. Om dit verhaal kort te maken! Wat raden jullie aan? Alle aparatuur stolpen of casen nu kan ik nog kiezen voor in de toekomst. Graag jullie reacties. | |
?Quote? | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 8-9-2011 08:49 |
Mijn mening: als alles in cases moet, en je gaat niet met verrijdbare meubels werken zoals ik : Stel je racken zo samen dat je nooit hoeft over te schroeven. Liever een doosje meer dan aldoor klooien. je stopt bij elkaar wat bij elkaar hoort. En dingen die voor van alles gebruikt worden, en die je niet dubbel hebt, doe je in een losse case. Versterkers, en cross-over bijvoorbeeld bij elkaar. Als je veel verschillende soorten opdrachten hebt, maak je bijvoorbeeld voor artiesten gewoon kant en klaar een tape setje. Mengpaneeltje, md apeler en een SD/USB/CD speler, echo en misschien een compressor bij elkaar in een doosje. Draadloze microfoons bij elkaar in een apart doosje. Verder uiteraard een draaiset, alles los, of bijvoorbeeld mixer en cd spelers bij elkaar enz. alles in stolp is ook leuk, maar dan heb je wel een hoop stolpen, met lege ruimte, of misschien ben je zo rijk dat je alles driedubbel kan aanschaffen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 8-9-2011 11:31 |
Gewoon een standaard outboardje maken voor die tape-acts MD, Compressor, Effect en eventueel zo'n hybride cd/sd/usb spelertje in een kistje doen. Zolang je goed spul er standaard in hebt zitten ga je nooit moeten veranderen naar wat anders. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 8-9-2011 11:39 |
dat zee ik toch? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 1596 | 8-9-2011 12:35 |
Stolpen of cases? Een stolp case is zwaarder en groter (dubbel hout+schuim), maar biedt een iets betere schokbescherming voor je apparatuur. Verder blijf je op locatie met de lege stolpdeksels zitten: daar moet je wel plek voor hebben. Mijn volledige set bestaat uit ca 12 flightcases. Ik moet er niet aan denken dat dit allemaal stolpcases zouden zijn; nu heb soms al moeite op 12 deksels kwijt te raken op locatie. Flexibiliteit van stolpjes kun je ook krijgen dmv losse kistjes zoals Tom aangeeft. Ik zou in iedergeval niet voor een groot tape/L-rack gaan, maar, zoals Tom zegt: amprackje(s) met processing, tafelrackje met effecten/cd/md/..., rackje voor wireless spul, kistje(s) voor dj-spul, enz. Veel voordelen zie ik ook niet in stolpcases. | |
't is maar een hobby... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 8-9-2011 17:41 |
Stolpcases zijn goed voor grote outboards, omdat je de binnenrack dan nog wat meer slanted kan zetten op de bodemplaat zelf. Buiten dat zie ik het voordeel ook niet echt. | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 8-9-2011 21:41 |
Tja, ik sleep liever 4 stolpkisten de wagen in op wielen dan 12 kleine kistjes met steeds een minidisc spelers etc. Je kunt dus diverse kleinere binnenrackjes maken en die opstapelen in een stolpkist. Zo doe ik het tegenwoordig ook en bevalt me goed. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 1596 | 8-9-2011 22:23 |
partyfish schreef: Tja, ik sleep liever 4 stolpkisten de wagen in op wielen dan 12 kleine kistjes met steeds een minidisc spelers etc.Je kunt dus diverse kleinere binnenrackjes maken en die opstapelen in een stolpkist. Zo doe ik het tegenwoordig ook en bevalt me goed. Wat functioneel bij elkaar hoort, stop je bij elkaar. De rackjes die je dan krijgt zijn - voor mij - nog net handelbaar (het moet niet groter/zwaarder worden), dus ik zou ook niet meer willen combineren in een stolpcase. Ik heb het beeld dat stolpcases pas echt toegevoegde waarde hebben bij de grote bedrijven met een heel arsenaal aan amps, processoren en effecten. Per klus kunnen dan de racks "op maat" gemaakt worden. De kleine jongens met 1 of 2 sets (zoals ik ) hebben er eerder last van (gewicht, afmetingen en plaats op kleine locaties). (BTW: 8 van deksels komen bij mij van de speakers (SA).) @Nathan: Wat ik opmerkelijk vind, is dat jouw artiesten jou voorschrijven welke reverb/compressor ze willen. De zangers/zangeressen die ik ken, weten niet eens wat een compressor is (laat staan dat ze een voorkeur voor een merk/type hebben). Ik zie het zo: als FOH man ben ik degene die gaat over het zaalgeluid en ik bepaal dus welke reverb/compressor ik voor het zaalgeluid gebruik. Alleen voor IEM mag de artiest wensen hebben (als ik die zou verzorgen). Als de artiest een speciaal effect/geluid wil bereiken, dan mag hij zelf de benodigde apparatuur meebrengen. (Net zoals een gitarist zijn eigen effectpedalen meebrengt. Daar moet je je als FOH man ook niet mee bemoeien, want ze hebben jaren gedaan over de juiste combinatie gitaar/versterker/effecten .) Hoe is deze situatie bij jou? | |
't is maar een hobby... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 8-9-2011 23:11 |
ben je niet te groot kwa bedrijfsomvang met een heel uitgebreidt, dan wel veel spullen.. Veel dezelfde klusjes en dus redelijk vaak dezelfde apparatuur mee? Lekker in flightcases, L-cases met deurtjes. Vaak moeten ompakken, verschillende set-ups enz.. en of flexibel willen en moeten zijn? Binnenrackjes met stolpjes! Anders betaal je je scheel aan racken, doppen, wielplaten en extra ruimte en vervoer nodig. Ben je van plan te groeien naar meerdere sets, dan is het overwegen wel waard om voor stolp te kiezen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Dj-nspStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-12-2008 Laatste: 21-3-2013 Berichten: 313 | 8-9-2011 23:41 |
@ PVG Ja het is nog aan de kleine kant. Maar toch komen er soms wel is artiesten die toch vragen of ik iets aan effect heb staan. Simpel galm bakkie en goede e.q heb ik de rest valt ook wel te regelen. Een tijdje geleden heb ik een complete Shuren SLX-24 stack op de kop kunnen tikken. In totaal 8 setjes en nog wat Sony/Tascam md-spelers. Het is nu gewoon zo dat het allemaal ook niet te veel gesjouw kan zijn uiteindelijk moet ik het ook zelf gaan dragen. Mijn idee van stolp was ook dat je altijd de zelfde werk hoogte hebt door het binnenrack op de stolp te zetten. Het gebeurt ook wel redelijk vaak nu dat er gewoon een Shure setje los word gevraagd dat moet ik er dan steeds uit bouten uit het rack. Dat is nu zeer onhandig. Dat zou met stolp ook verholpen zijn. Daar in tegen heb je met een L-case wel alles bij de hand. | |
?Quote? |