welke microfoon?
(20 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 24-8-2011 11:32 |
Voor een begrafenis waar een massa volk verwacht word moet ik het geluid van de kerk naar buiten brengen waar een groot videoscherm opgesteld staat.Voor de microfoons en muziek van de kerk kan ik het signaal dat naar de versterker gaat splitsen,link van versterker gebruiken lukt niet omdat alles zo veilig is vastgeschroefd dat je niet bij achterkant kunt.Nu moet echter ook het geluid van de mensen in de kerk naar buiten en hiervoor dien ik een microfoon ergens in een hoek op te stellen.Ik beschik zelf over SM 58,SM 58 beta,SM 81 van shure,C 1000s AKG en NT 5 van Rode.Welke is het meest gechikt hiervoor?ik kan dit namelijk niet testen op voorhand. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 24-8-2011 11:34 |
Vermits je een groot aantal mensen wilt "vangen" is een zangmicro toch niet ideaal. De C1000 lijkt mij hier aangewezen. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 24-8-2011 11:40 |
Had dit ook in gedachten maar twijfel vooral tussen de C 1000 en de SM 81.Ik heb gelukkig geen ervaring met begrafenissen, Ook weet ik niet of meerdere microfoons op stellen aangewezen is of juist niet. , | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 24-8-2011 12:32 |
Zo maar een microfoon in de kerkruimte plaatsen gaat niet werken, veel te veel echo en bijgeluiden, en bijna nul spraakverstaanbaarheid. Als je echt niet ergens in het geluidpad kan inbreken van de apparatuur, is de simpelste en veiligste oplossing een microfoon voor een luidspreker in de kerk te plaatsen. En dat kan een gewone sm58 zijn. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 24-8-2011 12:33 |
Wie bedoel je met 'mensen in de kerk'? Het publiek? (Bij een begrafenis zijn die meestal stil.) Of mensen die iets voordragen maar niet in de kerk versterkt worden? Ik vraag me dus of of het wel nodig is, maar als je het doet gebruik je waarschijnlijk het best een stereopaartje condensator microfoons (XY bijvoorbeeld) en dat kan een setje SM81's zijn, maar ook de C1000's of de NT5's. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 24-8-2011 13:09 |
ik zou geen stereo paartje ophangen, das leuk voor op een podium, maar een normale kerk is een heel andere sport. hoe groter de afstand tot de bron, hoe meer galm er mee versterkt gaat worden Ik neem aan dat de mensen buiten de DIENST willen horen, niet alle bijgeluiden vanuit het publiek? De op geeft aan dat er een geluidsinstallatie aanwezig is, simpel een mic voor een speaker opstellen volstaat. via de pa van de kerk komt er genoeg geluid van het orgel en de samenzang mee naar buiten. Je zou nog kunnen kijken of er een kerkzender/ringleiding aanwezig is, het geluid wat daarheen gaat is een vast line/opname niveau, perfect om door te koppelen met een verloopje. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 24-8-2011 15:05 |
Beste Tom, als je de reactie van de TS goed gelezen had, dan had je gezien dat hij een split gebruikt vanaf de spraakmicrofoon. Er is dus geen sprake van 'microfoons voor speakers opstellen'... Daarom ben ik ook benieuwd met welk doel de TS deze extra microfoons wil gaan inzetten. Waarom zijn stereopaartjes niet in kerken te gebruiken? Je hebt gelijk dat een grotere afstand tot de bron voor meer galm zorgt, maar dat heeft toch echt alles met de plaatsing van de microfoons te maken en niet met het feit of het één of twee microfoons zijn! Als je een stereo paartje gebruikt dan heb je er gewoon net even wat meer gevoel bij... Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
AudiopartnerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-6-2009 Laatste: 14-10-2022 Berichten: 115 | 24-8-2011 15:10 |
Of zelfs van de ringleiding af halen, via een ontvanger, op de ringleiding zit vaak een combi van preekstoel/altaar en sfeer micro in een juiste schakeling. ik gebruik zelf een aparte ringleiding meter en ontvanger, Misschien een collega in de buurt. Spraak oppikken vanuit de ruimte is niet aan te bevelen.. i.v.m. galm veld. dan moet je al een microfoon voor het zuiltje/luidspreker zetten.. | |
Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen van NTi-Audio en Bedrock-Audio . Offerte service geluidsplan met EASE jr. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 24-8-2011 15:26 |
De aanwezige instalatie bestaat uit een microfoonversterker waarop de drie vaste micro's en de CD speler aangesloten zijn(heeft dus ook een line in ) Vandaar gaat het naar de versterker,de inputkabels van de versterker zijn de enige waar ik bij kan,deze worden dus gesplit en naar buiten geleid.Met de extra micro wil ik ,wanneer de pastoor iets voorzegt en het publiek antwoord het geluid van het publiek dat niet opgevangen word door de aanwezige micro's daar deze in de tegenovergestelde richting vast opgesteld staan.Dat dit niet perfect verstaanbaar zal zijn weet ik wel maar dat is zelfs binnen het geval.Ik wil enkel de sfeer van binnen zo veel mogelijk naar buiten brengen | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 24-8-2011 16:06 |
Hugo, ik heb het inderdaad niet helemaal goed begrepen/gelezen, ik dacht dat het om de dienst zelf ging. Als er een ringleiding aanwezig is, is er ook altijd (als de installatie goed aangelegd is) een "sfeermicrofoon" aanwezig. Een hele handige truuk is dan gewoon het ringleiding signaal door middel van een lus ontvanger op te pakken en in je mengtafeltje te voeren. Dan heb je helemaal nergens meer last van en werkt het supersimpel. Ik denk niet dat Dré deze ontvangertjes heeft, dus als je wilt kan ik je hem wel voor een speciaal prijsje leveren. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |