Forum > Licht

LC2412 of Showmaster/Scenesetter 24?

(64 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
24-8-2003 18:25
Hej,

Heeft iemand ervaringen met de LC2412 van behringer en met de showtec showmaster ?!?
Ik moet tussen deze 2 tafels kiezen, iemand tips?! of misschien weet iemand een veel betere (zelfde prijsklasse, functies)?!?

Ik hor ut graag!happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-8-2003 19:00
in ieder geval is mijn ervaring met de showmaster 24 erg goed. ik vindt het gewoon een tafel wat doet wat ie moet doen, en lekker overzichtelijk. zo heeft ieder kanaal een indicatie led, die overigens mee dimt als de 'value' lager staat, een fader en een flashbutton.

bij de onderste rij faders zit er boven iedere fader ook nog een oranje led, die aangeeft welk programma er loopt, welke ook weer is af te lezen op de indicatieleds van de betreffende kanalen. ook kun je chases onderling mixen en de ene harder of zachter zetten dan de andere. je kan een complete chase dus ook gewoon op 50% laten draaien, de andere op 90% en weer een andere op 10%.

ook het programmeren is goed te doen. via een code moet je de programmeeroptie 'aanzetten'. de standaard 4-cijferige code is 1668, welke op de flashbuttons moet worden getoetst. ook deze code kan naar wens veranderd worden. als eenmaal de optie aanstaat, moet je de faders per stap omhoog zetten, hoe hoog of je laag je zelf wilt. als die dan goed staat druk je op de recordknop en de opstelling staat opgeslagen als stap. alle indicatieleds inclusief de chaseleds knipperen dan. dan kun je verder met je volgende stap. als je de chase klaar hebt, hou je de recordknop in een druk je op de flashbutton van 1 van de faders van de onderste rij. let wel, de programmeer'pagina' moet aanstaan. je kunt namelijk kiezen tussen 3 manieren van werken;

#1 je kunt alle faders met de hand doen, en als je er een chase in wilt hebben, moet je eerst zappen naar #3 en vervolgens weer terug.

#2 je hebt dan 12 kanalen die met 2 faders gedaan kan worden. alleen kanaal 1 t/m 12 wordt dan gebruikt. schuif 1 en 13 zijn dan voor kanaal 1 enz.....

#3 de programmeerstand. deze moet ook worden gebruikt om chase aan te zetten. hierbij kun je de onderste rij pakken voor de chases. er kunnen er 48 in, verdeeld over 4 bladzijdes. de bovenste kun je naast en tijdens de chases gebruiken. hij luistert dan naar de hoogdte waarde. dus als je in je chase hebt staan dat ie op 200 brand, en je schuif staat vol open (256) dan luistert hij naar de schuif. zodra de schuif onder die 200 komt staat hij normaal aan op de value van je fader, maar als de chase hem hoger aanstuurt, pakt hij de chase. zodra die weer wegvalt, blijf ie branden op de value van de fader. zo kun je dus ook voorkomen dat het helemaal donker wordt, als je de fader op 20 hebt.

dan zit er nog een 'crossfader'op. je hebt dus een masterdimmer voor schuiven EN chase. die gebruik ik enorm veel met toneelstukken.... je pakt één of meerdere chases en zet die goed(fade-time ed). dan laat je hem bijvoorbeeld op volle sterkte lopen. dan kun je met de masterfader voor chases alle chase dimmen. ook met de normale faders op vaste value, die hebben ook een fader. nu luistert hij niet naar de openstaande faders als de master dicht staat.
DUS je hebt een toneelstuk met muziek een nabespreking. dan wil je tijdens de muziek een chase en tijdens de nabespreking vast licht. en dat, zonder steeds te moeten schuiven met losse faders en faders voor een chase. dan laat je het dus allemaal aan staan, maar wat je nodig hebt, daarvan zet je de masterfader omhoog. dus tijdens de muziek de chasefader, en bij de nabespreking de masterfader voor de schuiven.

verder kun je fade-time, speed een audiosignaalsterkte instellen met faders. verder zit er een blindknop op. daardoor gaan alle kanalen voluit branden. ook zit er een darkknop op. als je daarop drukt wordt het dus helemaal donker, en laat je em los, dan gaat alles weer verder zoals je het had staan.

nog vragen??
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
24-8-2003 20:11
Deze discussie hebben we dus al lang gehad, de behringer is wel 20% duurder als de Showmaster [bij Dre dan], maar wel 30% leuker als de Showmaster, zo luiden de woorden van Dre wink ;)
Ook op een ander forum is deze tafel al veel behandeld en mijn revieuw is als je wilt te lezen in de webshop en ook in dit forum nog eens.

Naar mijn mening is het een hele fijne tafel en ik vind hem PERSOONLIJK [en voel je nou NIET aangevallen Martijn] TOCH beter als de Showmaster op veel punten wink ;)
Dit ook omdat de Behringer meer kan en functies heeft als de Showmaster, en toch niet veel duurder is en de Behringer en daarbij ook nog eens een niet te stuiten prijs/kwalitiets verhuoding heeft wink ;) wink ;)
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
24-8-2003 22:12
Kej mensuh bedankt! Ik lees nog even verder op andere forums en topics, maar ik denk dat het toch de behringer wordt!

laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
24-8-2003 23:39
Edit Mod: nutteloze ruzie verwijderd
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
26-8-2003 19:47
Wat ik zo lees bij de LC2412, is dat je 24 DMX kanalen (uit de hele reeks van 512 kanalen) kunt toekennen aan de 24 faders. Dit kan de Scenesetter niet. Die pakt simpelweg de eerste 24 DMX kanalen (1 t/m 24).

Dit maakt deze tafel in mijn ogen erg geschikt voor de kleinere shows met wat parren, wat effecten en wat scans. Waar de scenesetter dus slecht voor toepasbaar is.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
27-8-2003 11:00
Op de Behringer tafel kunnen maximaal 3 dmx-kanalen vrij op 1 fader gepatched worden. Nou is 3 niet zo'n heel handig aantal (op de vergelijkbare maar duurdere MA 12/2 kan je 4 kanalen per fader patchen, wat zowel voor parren als scans een stuk handiger aantal is), maar het kan toch maar voor dit geld.

De patchmogelijkheden van de Scenesetter ken ik niet. Als hij altijd de eerste 24 kanalen pakt (en er dus niets te patchen valt) zijn de gebruiksmogelijkheden inderdaad beperkt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
27-8-2003 11:04

Victor schreef:

De patchmogelijkheden van de Scenesetter ken ik niet. Als hij altijd de eerste 24 kanalen pakt (en er dus niets te patchen valt) zijn de gebruiksmogelijkheden inderdaad beperkt.
Niks geen patchmogelijkheden idd 1 t/m 24.
Ken je de patchmogelijkheden van de scenesetter ook weer --> geen mogelijkheden wink ;)
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
27-8-2003 18:04

Victor schreef:

Op de Behringer tafel kunnen maximaal 3 dmx-kanalen vrij op 1 fader gepatched worden. Nou is 3 niet zo'n heel handig aantal (op de vergelijkbare maar duurdere MA 12/2 kan je 4 kanalen per fader patchen, wat zowel voor parren als scans een stuk handiger aantal is), maar het kan toch maar voor dit geld.
Ik pak de kanalen die ik wil patchen, schrijf daar een scene voor op de Scene Setter en patch dan die Scene onder een fader. Klaar. Ik kan alle kanalen (uit de 24 kanalen die de Scene Setter heeft) zo onder elke willekeurige fader (uit de onderste rij) patchen (en dat dan in 4 banken van 12). Zo zou je zelfs een fader toe kunnen wijzen aan de kleuren van scans (als je al zo gek zou zijn die met een Scene Setter te bedienen). Uiteraard heeft het apparaat nog nooit van LTP/HTP gehoord (maar welke tafel wel onder de 1000 euro???).
De patchmogelijkheden van de Scenesetter ken ik niet. Als hij altijd de eerste 24 kanalen pakt (en er dus niets te patchen valt) zijn de gebruiksmogelijkheden inderdaad beperkt.
De Scene Setter zit inderdaad vast qua kanalen. Je hebt 24 kanalen (en die gaan vast van 1..24).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
28-8-2003 17:55
Ik heb geen ervaringen met dat behringer ding. Maar ik weet wel dat dat showtec ding niet zoveel voorstelt. Daarmee doel ik op lekkende faders binnen een jaar, gaarheid, hufterproofheid. Dat Behringer apparaat ziet er iig degelijker uit.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)