Forum > Zelfbouw Speakers

Zelf bass kist maken

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WayneheadxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2009
Laatste: 19-8-2014
Berichten: 7
6-11-2009 13:27
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum dus zal me eerst even voorstellen. Mn naam is Steven, woon in Dordrecht, beroep is Cad Engineer. Voor hobby heb ik een soort van drive-in setup. Ik draai meestal op kleinere feestjes zoals kantines of een schuur, maximaal voor 150 - 200 man. Ik heb op dit moment 2 actieve 3-way speakers met 400 watt rms per speaker. Deze kan je doorlussen naar een passieve speaker met een speakon kabel.
Dit ben ik dus van plan. ik wil beide speakers doorlussen naar 2 bass kisten die ik zelf wil maken. Ik heb al een beetje rond gekeken en wil 2 van deze kisten maken.

www.speakerstore.nl/constructions/36

Speakers die hierin moeten zijn PD 1850.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit goed mogelijk of is het onzin?
Ik heb totaal geen idee watvoor soort geluid ik hieruit krijg of hoe hard het gaat.
Als iemand hier een mening over heeft dan hoor ik het graag!
Groeten!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
6-11-2009 14:49
als je geen idee hebt, waarom maak je het je dan meteen zo moeilijk met zo'n kast?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1344
6-11-2009 19:21
Het is een mogelijkheid maar zeker niet de beste. De 1850 hoorn is bedoeld om met meerdere per kant te gebruiken. Twee in een stack is mogelijk maar 4 per stack is veel beter. Sowieso wordt je van het gewicht voor drive in ook niet bepaald blij.
Een vergelijkbare kast is de 186 hoorn, wederom is één per kant alles behalve ideaal maar in ieder geval beter dan de 1850.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een basreflex, hybride of een bandpasskast (en dan toch liefst geen bandpasshoorn.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
WayneheadxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2009
Laatste: 19-8-2014
Berichten: 7
8-11-2009 12:26

Rademakers schreef:

Persoonlijk zou ik kiezen voor een basreflex, hybride of een bandpasskast (en dan toch liefst geen bandpasshoorn.
En waarom zou je dan alles behalve een hoorn kiezen? Wat is het verschil tussen een basreflex en een hoorn?
Gr Steven
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
8-11-2009 15:38
Een hoorn heeft eigenschappen die vooral tot uiting komen wanneer je meerdere kasten stackt en is bedoeld als long-throw kast. Dit wil niet zeggen dat hij onbruikbaar is op kleinere locaties maar een eenvoudige basreflex zal dan gewoon betere resultaten geven. Daarbij maak je het jezelf een stuk makkelijker door een basreflex te bouwen, een hoorn is lastig te maken door de vele hoeken die erin zitten. Ander nadeel van een hoorn is, wanneer je bijvoorbeeld tot 40 Hz weer wilt geven, dat je door de grote hoornlengte een hele grote en zware kast krijgt.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)