Forum > Newbie Forum

Beginnen als DJ.

(56 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
VectumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 11
8-10-2009 02:15
Beste mensen,

Ik speel al meer dan 10 jaar piano en sinds een jaar of 7 synthesizer en maak hier zelf ook muziek mee. Sinds een familielid me heeft laten zien hoe het DJ'en in het werk gaat (ik had eigenlijk altijd al willen draaien) ben ik ook begonnen met rustig draaien via een pc, gebruik makende van de midi-knobs en sliders op m'n synthesizer. Nu is de tijd gekomen dat ik graag een setje wil kopen met een mixer en als het nodig is 2 cd-tafels. Het probleem op dit moment is wat ik precies móet kopen. Het liefst ben ik zo weinig mogelijk kwijt, maar ik wel degelijke kwaliteit, dat zit nou eenmaal in mij als persoon. Tevens had ik nog wat vragen over een eventuele opstelling van m'n pc / laptop / synthesizer etc. op de mixer.

De mixer die ik gekozen heb zal worden de Behringer DDM-4000. Heb er aardig wat reviews over gelezen en ik denk dat dit de beste keuze is voor value-for-money. Deze mixer kost vrij weinig vergeleken met wat er geboden wordt. Voor de cd-spelers heb ik mijn keuze eigenlijk nog niet gemaakt, deze vallen mij dan ook erg duur uit, terwijl ik redelijk veel met MP3's/via de PC/Laptop zal gaan mixen. Als ik ze dan toch móet aanschaffen zou mijn keuze waarschijnlijk vallen op de Pioneer CDJ-200 of de Reloop RMP2. Iemand commentaar of suggesties op deze artikelen? Qua kwaliteit, qua compatibiliteit?