Forum > Newbie Forum

Het begin...

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Starting WStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2007
Laatste: 24-12-2007
Berichten: 7
7-5-2007 20:57
Hallo lui wink ;) ,

Zoals waarschijnlijk mijn nickname al doet luiden begin ik dus net. ( nog geen equipment ) Ik heb al een tijdje met het idee rondgelopen, maar denk er nu serieus toch overna over wat ik moet aanschaffen en hoe ik dus moet beginnen.

Laten we het eerst maar over het materiaal hebben, ik heb al rondgezocht en zag wel dat er veel draaitafels waren, maar ik ken iemand en die gebruikt dus alleen maar cd's. Naar mijn mening, ( uit eigen noob inzicht happy :) ) denk ik dat het toch handiger voor mij is om het te leren met cd's. ( vraag 1 luidt dus: Is het handiger om te beginnen met cd's of lp's laugh :D )

SET:
Ik heb al bij een winkel gekeken, en daar rade een kerel mij een volledige dj-set aan ter waarde van: E259,-
Die dj-set bestond uit:
- koptelefoon
- mixpaneel
- 2 draaitafels

( Vraag 2 : Kan ik dit goedkoper krijgen, 2e hands bijv . )

Tevens mijn laatste vraag voor nu, als ik dus een koptelefoon, een mixpaneel, 2 cd spelers of weet ik hoe die dingen heten moet aanschaffen, welk merk?
En als we de goedkoopste spullen nemen, niet de slechtste maar waar gewoon goed geluid uit komt, op wat voor bedrag kan ik dan ongeveer rekenen??

Mvrgr en bvd,
W.
Op een oude fiets moet je het leren, maar niet met 2 lekke banden. =)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2007 21:01
Voor je iets gaat kopen en beslissen,
zou ik me maar eens goed inlezen in het forum.
Elke vraag die je hier stelt is al uit ten treueren behandeld,
we praten hier over zeker 100 topics...

Mocht je na het lezen van al deze topics een meer specifieke vraag hebben,
maak dan daar een goed topic voor aan.

Enne 250 euro voor twee goede draaitafels en een mixer en hoofdtelefoon,
wat denk je zelf? sneaky :V sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
7-5-2007 23:24

Tom schreef:

Voor je iets gaat kopen en beslissen,
zou ik me maar eens goed inlezen in het forum.
Elke vraag die je hier stelt is al uit ten treueren behandeld,
we praten hier over zeker 100 topics...

Mocht je na het lezen van al deze topics een meer specifieke vraag hebben,
maak dan daar een goed topic voor aan.

Enne 250 euro voor twee goede draaitafels en een mixer en hoofdtelefoon,
wat denk je zelf? sneaky :V sneaky :V
Voor 250 euro heb je volgens mij slechts één goede tweedehandsdraaitafel.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
8-5-2007 00:51

Starting W schreef:

Hallo lui wink ;) ,

Zoals waarschijnlijk mijn nickname al doet luiden begin ik dus net. ( nog geen equipment ) Ik heb al een tijdje met het idee rondgelopen, maar denk er nu serieus toch overna over wat ik moet aanschaffen en hoe ik dus moet beginnen.
Welkom in dat geval.
Laten we het eerst maar over het materiaal hebben, ik heb al rondgezocht en zag wel dat er veel draaitafels waren, maar ik ken iemand en die gebruikt dus alleen maar cd's. Naar mijn mening, ( uit eigen noob inzicht happy :) ) denk ik dat het toch handiger voor mij is om het te leren met cd's. ( vraag 1 luidt dus: Is het handiger om te beginnen met cd's of lp's laugh :D )
Of je met cd's of LP's draait ligt helemaal aan je stijl en muziek keuze. Als je veel populaire "hitjes" aan elkaar draait, neem dan lekker cd's: weinig sjouwwerk, compact, relatief goedkoop en makkelijk te krijgen. Ga je echter voor de wat minder commerciële muziek, dan zijn platen wel interessant (underground feeling, sommige genres worden sneller of vrijwel alleen op plaat uitgebracht). Dus dat zijn wat overwegingen.

Gezien je budget zou ik even met cd spelers beginnen.
SET:
Ik heb al bij een winkel gekeken, en daar rade een kerel mij een volledige dj-set aan ter waarde van: E259,-
Die dj-set bestond uit:
- koptelefoon
- mixpaneel
- 2 draaitafels

( Vraag 2 : Kan ik dit goedkoper krijgen, 2e hands bijv . )
Dat ga je niet goedkoper krijgen. Leuke instap spelertjes (Numark Axis 2) kosten je al 190 euro nieuw (als je ze nog kunt vinden). Doe dat keer 2 en zoek daar een simpel maar degelijk mixertje bij (JB Systems Beat 4) à 170 euro, dan zit je dus al een stuk boven het bedrag dat je aanvankelijk uit zou geven. Maar daar zit dan wel alles op wat je nodig hebt in het begin.

Bij cd spelers heb je heel veel extra's en een aantal dingen die je moet hebben. Dingen die je moet hebben zijn onder andere True Instant Start en pitchcontrol. Ik ben zelf ooit zo stom geweest om een speler zonder True Instant Start te kopen en dat was echt niet te doen (Gemini CDJ-10, mocht je het willen weten).

Bij een mixer zijn er een paar dingen. Je wilt een klein beetje kwaliteit (iets met een dubbeltje en vooraan zitten), dus de opbouw van het apparaat moet kloppen, de componenten mogen redelijk zijn enzovoorts. Daarnaast wil je een aantal dingen doen met het apparaat, dus je hebt een aantal kanalen (phono en/of line) nodig. Daarnaast is een 3 bands equalizer ook een redelijke must. Gain control per kanaal is ook bijzonder handig.
Tevens mijn laatste vraag voor nu, als ik dus een koptelefoon, een mixpaneel, 2 cd spelers of weet ik hoe die dingen heten moet aanschaffen, welk merk?
En als we de goedkoopste spullen nemen, niet de slechtste maar waar gewoon goed geluid uit komt, op wat voor bedrag kan ik dan ongeveer rekenen??
Je kunt niet van een merk zeggen of het goed of slecht is. Over de Pioneer CDJ-1000 MKIII lees ik regelmatig iets over lamme knoppen (en dat voor een speler van een "topmerk", ter waarde van krap 1500 euro).
Ik zou je eigelijk willen aanraden om hier de webshop in te duiken en reviews te gaan lezen. Houd daarbij wel in je achterhoofd dat alle waar naar z'n geld is. Dus verwacht niet dat een speler van 200 euro een CDJ-1000 van Pioneer gaat overtreffen.

Om je wat hints te geven:
Mixer
- Reloop RMX-30
- Reloop RMX-40
- JB Systems MX-4
- American Audio Q-D6
-

CD Spelers enkel:
- Numark Axis-2
- Numark Axis-4
- Reloop RMP-808S
- Citronic CD-S6

CD Spelers dubbel:
- Numark CDN-35
- SynQ CDX-1
- JB-Systems MCD-570

Het zijn slechts wat idëeen. Kijk er even naar en zie maar wat je ermee kunt. Een leuke mixer, welke niet meer nieuw te krijgen is maar wel 2e hands, is de Gemini UMX SE. Prima opbouw, goede faders en vaak te krijgen rond de 120 euro. En daar is het een prima mixer voor.

Hoofdtelefoons:
- American Audio HP-700
- Reloop RH-3500 Pro
- Reloop RH-3500 Pro Ltd. (Wit)
De HP-700 doet het prima voor het geld, maar mocht je de Reloop kunnen betalen, neem dan de Reloop. Die klinkt namelijk toch echt stukken beter, zit beter. Het is gewoon in het algemeen een betere hoofdtelefoon.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
8-5-2007 11:28
Goedkoper dan wat je aangaf kan niet, je kan beter iets meer uitgeven. Zelfs 2e hands.
Wat is je in eerste instantie aangeboden? Zal wss niet echt veel zijn, maar als je niet aangeeft wat kunnen we er niks over zeggen.

Maargoed met CD's draaien is het goedkoopste (platen E10 per stuk.....)

Als ik zo even rondsnuffel in het 2e handsforum (en beter aanbod dan hier is er bijna niet 2e hands)

Bijv twee Reloop RCD-800-S
En een Gemini UMX (Yvo B. ik hebben er beide een te koop, mag je zelf even zoeken)

Zal op een euro 400/450 uitkomen, dan heb je een erg leuke beginnersset. (er zal beslist nog wel wat leuks tussen staan.)

HP (kopteklefoon dus) zou ik nieuw kopen en danwel eentje die al in dit topic aangeraden is als jer het niet te duur wil hebben, maar toch goede kwaliteit.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Starting WStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2007
Laatste: 24-12-2007
Berichten: 7
10-5-2007 21:31
Bedankt voor alle informatie, trouwens zou ik een keer mee kunnen gaan met iemand die een keer ergens moet spelen in Leeuwarden?
Ben 15, dus heb geen idee of het mogelijk is dat ik uberhaupt wel binnenkom. laugh :D Maar erg goede informatie, mijn style is toch wel dance muziek, en wat meer bekende nummers. Draai absoluut geen Nederlands muziek.

Mvrgr,
Wiard
Op een oude fiets moet je het leren, maar niet met 2 lekke banden. =)
Starting WStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2007
Laatste: 24-12-2007
Berichten: 7
10-5-2007 21:47
Als ik 2 Numark CDX-1 Tabletops heb. En een goed mengpaneel + plus een hp-700 hoofdtelefoon, heb je dan een goed setje?
Of kan is het beter om 2 Pioneer CDJ-1000MKIII te hebben?

mvrgr,
Wiard
Op een oude fiets moet je het leren, maar niet met 2 lekke banden. =)
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
10-5-2007 23:26
Eerst heb je het over 259 euro en of het tweede hands goedkoper kan en nu wil je advies over de verschillen tussen de CDX en de CDJ1000?

Dat komt nogal raar over. Maar goed, over beide spelers is op het forum en in de reviews genoeg te vinden, beetje zonde om alles hier opnieuw te herhalen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
10-5-2007 23:27

Starting W schreef:

is het beter om 2 Pioneer CDJ-1000MKIII te hebben?
we hebben het dan over deze jongen he :

www.new-line.nl/v/14867

laugh :D laugh :D laugh :D is dat niet een beetje buiten je buget??

...dacht het al
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-5-2007 00:32

Starting W schreef:

Als ik 2 Numark CDX-1 Tabletops heb. En een goed mengpaneel + plus een hp-700 hoofdtelefoon, heb je dan een goed setje?
Neen.
Wees als je dit bij elkaar gespaard hebt een echte vent en schaf een Sony MDR-7509 of een Sennheiser HD-25 aan.

Starting W schreef:

Of kan is het beter om 2 Pioneer CDJ-1000MKIII te hebben?
Wat jij wil...
Edit Mod: Sylvia: mag ik je verzoeken om je fatsoenlijk in te gaan lezen op het forum en om daarnaast bij je eerstvolgende vraag allereerst weer met twee voetjes op de aardbodem te gaan staan?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)