Forum > Licht

Vraagjes over scene setter!

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
LJ WOUTERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2003
Laatste: 10-6-2007
Berichten: 112
16-4-2003 16:26
Hoi,

Ik heb nog niet zoveel verstand van licht, maar ik heb wel een eigen drive-in! Ik heb daar 4 parren en 4 "domme" lichteffecten (Mushroom, moonflower e.d.)! Nou wil ik ook nog scanner's gaan kopen. Maar nou vroeg ik mij af waarom het gebruik van de scene setter voor scanner's niet aan te raden is.
Weet iemand van jullie het mischien? En hoe werkt het dan precies met die tafel als ik mijn par's (via dimmpacks) en lichteffecten (via switchpacks) heb aangesloten? Want ik heb geen ervaring met zo'n "grote" (en voor mij al ingewikkelde) tafel!!

Alvast bedankt
toch???
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
16-4-2003 16:44

LJ WOUTER schreef:

Hoi,

Ik heb nog niet zoveel verstand van licht, maar ik heb wel een eigen drive-in! Ik heb daar 4 parren en 4 "domme" lichteffecten (Mushroom, moonflower e.d.)! Nou wil ik ook nog scanner's gaan kopen. Maar nou vroeg ik mij af waarom het gebruik van de scene setter voor scanner's niet aan te raden is.
Weet iemand van jullie het mischien? En hoe werkt het dan precies met die tafel als ik mijn par's (via dimmpacks) en lichteffecten (via switchpacks) heb aangesloten? Want ik heb geen ervaring met zo'n "grote" (en voor mij al ingewikkelde) tafel!!

Alvast bedankt
1. Waarom scenesetter niet aan te raden voor scans?

Zoals Dre zegt in ander topic:
Bij de Scene Setter zijn ALLE kanalen van het type fade. Dit betekent dat als je een langzame sweep doet van (bijvoorbeeld) voor naar achter en daarbij wisselt van kleur 1 naar kleur 10 EN wisselt van gobo 0 naar gobo 11 (om maar eens een paar dwarsstraten te noemen), je ALLE kleuren voorbij ziet komen EN alle gobo's voorbij ziet komen omdat de betreffende kanalen niet op "snap" gezet kunnen worden.