Forum > Newbie Forum

Koptelefoon goed hoorbaar?

(60 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
BombermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 18
29-8-2005 22:45
Hallo Forum-mensen!

Ik ben sinds een paar maanden druk en hard aan het werk om een goede beatmixer te worden. Dit lukt aardig en ik boek vooruitgang... Aangezien ik alleen op mijn kamer oefen waar het geluid niet hard staat, weet ik dus niet hoe het is om met een flink hard omgevingsgeluid te draaien. Mijn vraag is dus: Stel ik wordt eens gevraagd voor een "party" en ik ga daar draaien... Hoe kan ik dan nog in mijn koptelefoon horen of de nummers gelijk lopen ofniet... Ik hoor dat thuis wel goed, maar daar is het vrij stil nog. Dan zie ik ook nog eens altijd dat DJ's maar 1 oor gebruiken om dit te horen... hoe kunnen hun in godsnaam nog horen of de beats gelijk lopen in hun koptelefoon?

Wie MET ERVARING, kan mij dit vertellen?

B.v.d!
cdj800-powerrr
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
29-8-2005 23:07
Het omgevingsgeluid, het geluid van de muziekset van het feest dus, wordt als het goed is gedempt of (bijna) weggenomen door je koptelefoon. Deze demping is ook erg belangrijk voor het behoud van je oren aangezien je vaak erg dicht bij de geluidsinstalatie zal zitten.
Dat sommige dj's met 1 oor luisteren is een kwestie van smaak en heeft hier niet echt veel mee te maken.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-8-2005 23:13
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 29-8-2005 23:19

Bomberman schreef:

Mijn vraag is dus: Stel ik wordt eens gevraagd voor een "party" en ik ga daar draaien... Hoe kan ik dan nog in mijn koptelefoon horen of de nummers gelijk lopen ofniet.
Why bother zolang je alleen thuis draait?

Bomberman schreef:

Wie MET ERVARING, kan mij dit vertellen?
Tsk. Zeer bang dat je overstelpt zult worden door reacties van mensen die geen flauw benul hebben waar ze over praten?!

Dj's die met 1 cup mixen luisteren met hun andere oor naar de monitor of het zaalgeluid.

Wat voor koptelefoon heb je nu thuis?

[edit]Laat maar, ik lees hier dat je kennelijk zelf al de nodige "ervaring" hebt:
Ik doe aan beatmixing, en zoals je begrijpt is het gebruiken van een on-ear-koptelefoon dus zeer lastig wanneer de geluidsdruk in de zaal hoog is...
In weze zou je dus uit "ervaring" antwoord moeten kunnen geven op je eigen vraag.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
29-8-2005 23:19
Mijn 2 ct's:

Draai nu een dik jaartje... Altijd op slaapkamer gedraaid.. Ging na een jaartje eindelijk goed. dus deed ik mee aan dj contest.

Resultaat: Vergeet alles over hoe je t doet in de slaapkamer. Dit is echt compleet anders door het harde volume...
Ik heb alles geprobeerd toen. 1 cup, 1cup op hoofd, 2 cup, 2cup split... alles heb ik geprobeerd... Wilde maar neit lukken (was ook echt zo ongelofelijk zenuwachtig he)

Maar, vorige week ook weer eens gedraaid in cafe/disco... Ditmaal zonder zenuwen. Heb nu ook door hoe het gaat op hard volume...

Dus... hou er gewoon rekening mee dat (waarschijnlijk) de eerste keer dat je ergens "on stage" moet, dat het dan gewoon redelijk mis gaat.

Na een paar keer heb je de feeling wel.. en dan is het leuk.

succes
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
30-8-2005 00:19
Ik had zelf in het begin wat problemen maar hier leer je vanzelf mee omgaan. Het is inderdaad zoals Dacide verteld. Tevens heb je in je slaapkamer geen 100 man staan die allemaal naar jouw muziek luisteren. Zenuwen spelen bij een hoop mensen een grote rol.
Music is live - Live is music
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
30-8-2005 12:30
Iets wat wel goed tegen de zenuwen kan helpen is jezelf belichten. Bij een musical waaraan ik meedeed werd dit ook gedaan; je zag hierdoor de zaal amper, hoogstens de eerste 3 rijen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
30-8-2005 18:25

alleznet schreef:

Iets wat wel goed tegen de zenuwen kan helpen is jezelf belichten. Bij een musical waaraan ik meedeed werd dit ook gedaan; je zag hierdoor de zaal amper, hoogstens de eerste 3 rijen.
't is ook niet lekker rendabel als je de zaal in kijkt en de par (of dergelijken) in je ogen schijnt en amper daarna wat ziet
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
30-8-2005 22:07
Die parren schijnen eigenlijk zo goed als nooit in je ogen, het is meer een vorm van felle verlichten waar je zelf bent (on-stage), en totaal geen verlichting in de zaal (hoogsten een paar nooduitgangen enz.)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
BombermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 18
30-8-2005 23:58
Ja wat Dacide bedoelt begrijp ik inderdaad wel ja... dat zal ff wennen zijn, die zenuwen, maarja, ik moet er toch overheen, dus kan net zo goed z.s.m zien te beginnen. Hoeveel werd je uiteindelijk met de DJ-contest? Wel lullig hoor, lijkt me, maarja, moet goedkomen...

Mensen die met 1 cup draaien:

Luisteren jullie door die ene cup dan alleen het nummer wat je er in wil gaan mixen (en ondere oor die vrij is de monitoren)?

iig vast bedankt voor jullie reacties tot nu toe! happy :)
cdj800-powerrr
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
31-8-2005 00:07
Met contest ben ik laatste geworden... Maar dat mocht de pret niet drukken hoor.. Technisch was t gewoon niet goed..

MAAR, publiek vond wel de platen erg leuk.. en dus werd er toch alleen bij mij gedanst ;)

En daar doe ik t voor :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)